Duminică, 20 Iulie 2025
RO EN

VIAROM Construct si-a propus un obiectiv de afaceri de 500 milioane lei, pentru 2030

Compania Viarom Construct, activa de aproape 25 de ani in domeniul infrastructurii rutiere, continua parcursul sau ascendent si in 2025, cu un portofoliu de proiecte in valoare de circa 300 de milioane de lei. Dintre acestea, lucrari de peste 270 de milioane de lei sunt programate pentru executie in acest an. Printre proiectele de referinta se numara modernizarea DN 73, reabilitarea DJ 106B si Centura Metropolitana Cluj. Compania se remarca in domeniu prin integrarea de solutii sustenabile - inclusiv reciclarea la rece si utilizarea materialelor refolosite - si printr-un angajament constant fata de inovatie.
In prima jumatate a lui 2025, cifra de afaceri a companiei a atins 118 milioane de lei, iar estimarile pentru finalul anului indica depasirea pragului de 350 de milioane de lei. In pofida provocarilor legate de lipsa fortei de munca, impredictibilitatea fiscala si birocratie, Viarom Construct mizeaza pe investitii in echipamente, digitalizare si echipa proprie, urmarind o crestere sustenabila pana in 2030, cand isi propune sa atinga o cifra de afaceri de 500 de milioane de lei.
Interviu cu Marius Badina, fondator si director general al Viarom Construct.

- La ce proiecte de infrastructura de transport lucrati in aceasta perioada si ce ne puteti spune despre acestea?
- In 2025, compania noastra continua sa dezvolte proiecte majore de infrastructura rutiera, cu un portofoliu in valoare de aproximativ 300 de milioane de lei, din care peste 270 de milioane de lei sunt planificati pentru executie in acest an. Printre cele mai reprezentative lucrari se afla modernizare DN 73 Pitesti - Campulung - Brasov, pe sectorul km 54+050 - km 128+250, Lot 2 (km 91+615 - km 128+150); reabilitarea DJ 106B Vulcan (DJ 112A) - Holbav - Paltin (DJ 106A), km 0+000 - km 6+605; Drum TransRegio Feleac TR 35 - Etapa I Centura Metropolitana TR 35 si Drumuri de Legatura - Tronson 1 - Drum B4.1. de la km 481+500 la km 483+655.
 
 
Recent, am participat la executia obiectivului "Reabilitare sistem rutier pe Strada Barbu Vacarescu si Strada Capitan Av. Alexandru Serbanescu", de la Sos. Stefan cel Mare la Pod Baneasa, pe un tronson de 1,6 km. In cadrul acestui proiect de modernizare a liniei de tramvai nr. 5, am realizat atat lucrari la infrastructura, cat si la suprastructura caii de rulare.
Ne concentram pe solutii sustenabile si eficiente, adaptate contextului actual. Pe DN 73, utilizam tehnologia de reciclare la rece pentru un tronson de 12 km, reducand semnificativ consumul de materii prime si durata de executie, iar in cadrul Centurii Metropolitane Cluj, cel putin 15% din materialele folosite vor fi refolosite. Aceste abordari reflecta angajamentul nostru pentru inovatie, responsabilitate si constructii durabile.

- Cum a evoluat activitatea companiei in prima jumatate a acestui an si ce estimari aveti pentru urmatoarele 6 luni si in perspectiva (2026-2030)?
- Activitatea din prima jumatate a lui 2025 a inregistrat o evolutie solida, cu o cifra de afaceri de aproximativ 118 milioane de lei si un ritm de executie care depaseste nivelurile din anii anteriori. Suntem in grafic pentru atingerea proiectiei bugetare de 350 de milioane de lei, aferenta activitatilor de santier si industrie. Privind spre viitor, strategia companiei pentru perioada 2026-2030 vizeaza o crestere sustenabila si constanta, cu obiectivul de a atinge o cifra de afaceri de aproximativ 500 de milioane de lei, in anul 2030. Aceasta directie reflecta angajamentul nostru pentru dezvoltare pe termen lung, eficienta operationala si investitii in tehnologii moderne si resurse umane.

 
- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate, in prezent, in industria constructiilor?
- Industria constructiilor se confrunta in prezent cu o serie de provocari, care influenteaza atat ritmul de executie, cat si planificarea pe termen lung. Printre cele mai presante se numara lipsa fortei de munca specializate, impredictibilitatea fiscala - accentuata de modificarile legislative din 2024 si cele anuntate pentru 2025 - precum si accesul tot mai limitat la finantari bancare. In plus, cadrul legal si procedural ramane complex, cu un proces de licitatie anevoios si o birocratie ridicata in derularea contractelor, in special in ceea ce priveste documentarea si validarea situatiilor de lucrari. Nu in ultimul rand, dificultatile din faza de proiectare - inclusiv necesitatea refacerii unor proiecte pentru a putea fi puse in executie - genereaza intarzieri si costuri suplimentare.

- Care sunt directiile de actiune viitoare, in vederea dezvoltarii companiei?
- Ne fundamentam dezvoltarea viitoare pe o strategie de crestere organica, cu obiectivul de a atinge o cifra de afaceri de 500 de milioane de lei pana in 2030. Aceasta directie presupune extinderea participarii la proiecte majore de modernizare a infrastructurii rutiere, cu durate de executie intre 1 si 3 ani, ceea ce implica o reorganizare eficienta si consolidarea resurselor disponibile. Pentru sustinerea acestui parcurs, derulam investitii in echipamente de lucru noi, infiintam puncte de lucru suplimentare si inlocuim gradual utilajele existente, prin finantari dedicate de aproximativ 5 milioane de euro. In paralel, sunt accesate instrumente bancare de sprijin pentru proiecte - scrisori de garantie, linii de credit si factoring - cu un portofoliu activ de aproximativ 165 milioane de lei.
 
 
Pe plan intern, implementam un proces de optimizare organizationala, vizand eficientizarea modului de lucru si a comunicarii. Digitalizarea este o prioritate, prin adoptarea unui ERP integrat, solutii informatice pentru managementul resurselor umane, raportare manageriala avansata si deschiderea catre tehnologii emergente precum inteligenta artificiala si automatizarea proceselor. Totodata, investim in consolidarea echipei prin profesionalizarea functiilor-cheie, atragerea de specialisti in optimizarea proceselor si business intelligence, precum si dezvoltarea viitoare a functiunilor de audit intern si management al riscului.

Din aceeasi categorie

17 Iul 07:41 | DPB, principalul furnizor de asfalt din Banat, are noi planuri de extindere
16 Iul 12:07 | ANALIZA: Piata de real estate - intre ajustare, oportunitate si repozitionare
16 Iul 11:20 | Cushman & Wakefield Echinox: Investitorii straini revin pe piata imobiliara
16 Iul 10:59 | View Box Houses a dezvoltat un sistem pentru constructia de locuinte modulare
16 Iul 07:00 | FIEC: Ingineria civila este componenta cea mai rezistenta din sectorul constructiilor
15 Iul 12:31 | RE/MAX Romania isi extinde reteaua cu 6 noi francize la nivel national
15 Iul 07:00 | ITINERA: Proiecte de 6,5 miliarde euro in infrastructura, inclusiv in Romania
10 Iul 12:42 | COLLIERS: Peste 370.000 mp de spatii logistice si industriale sunt in constructie
10 Iul 07:06 | BRECHT: Extindere a portofoliului si accesare a lucrarilor industriale si energetice
09 Iul 11:37 | SVN: Vanzarile de locuinte au scazut cu 3,4% la nivel national, in primul semestru
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA