Vineri, 05 Septembrie 2025
RO EN

VIAROM Construct si-a propus un obiectiv de afaceri de 500 milioane lei, pentru 2030

Compania Viarom Construct, activa de aproape 25 de ani in domeniul infrastructurii rutiere, continua parcursul sau ascendent si in 2025, cu un portofoliu de proiecte in valoare de circa 300 de milioane de lei. Dintre acestea, lucrari de peste 270 de milioane de lei sunt programate pentru executie in acest an. Printre proiectele de referinta se numara modernizarea DN 73, reabilitarea DJ 106B si Centura Metropolitana Cluj. Compania se remarca in domeniu prin integrarea de solutii sustenabile - inclusiv reciclarea la rece si utilizarea materialelor refolosite - si printr-un angajament constant fata de inovatie.
In prima jumatate a lui 2025, cifra de afaceri a companiei a atins 118 milioane de lei, iar estimarile pentru finalul anului indica depasirea pragului de 350 de milioane de lei. In pofida provocarilor legate de lipsa fortei de munca, impredictibilitatea fiscala si birocratie, Viarom Construct mizeaza pe investitii in echipamente, digitalizare si echipa proprie, urmarind o crestere sustenabila pana in 2030, cand isi propune sa atinga o cifra de afaceri de 500 de milioane de lei.
Interviu cu Marius Badina, fondator si director general al Viarom Construct.
- La ce proiecte de infrastructura de transport lucrati in aceasta perioada si ce ne puteti spune despre acestea?
- In 2025, compania noastra continua sa dezvolte proiecte majore de infrastructura rutiera, cu un portofoliu in valoare de aproximativ 300 de milioane de lei, din care peste 270 de milioane de lei sunt planificati pentru executie in acest an. Printre cele mai reprezentative lucrari se afla modernizare DN 73 Pitesti - Campulung - Brasov, pe sectorul km 54+050 - km 128+250, Lot 2 (km 91+615 - km 128+150); reabilitarea DJ 106B Vulcan (DJ 112A) - Holbav - Paltin (DJ 106A), km 0+000 - km 6+605; Drum TransRegio Feleac TR 35 - Etapa I Centura Metropolitana TR 35 si Drumuri de Legatura - Tronson 1 - Drum B4.1. de la km 481+500 la km 483+655.
Recent, am participat la executia obiectivului "Reabilitare sistem rutier pe Strada Barbu Vacarescu si Strada Capitan Av. Alexandru Serbanescu", de la Sos. Stefan cel Mare la Pod Baneasa, pe un tronson de 1,6 km. In cadrul acestui proiect de modernizare a liniei de tramvai nr. 5, am realizat atat lucrari la infrastructura, cat si la suprastructura caii de rulare.
Ne concentram pe solutii sustenabile si eficiente, adaptate contextului actual. Pe DN 73, utilizam tehnologia de reciclare la rece pentru un tronson de 12 km, reducand semnificativ consumul de materii prime si durata de executie, iar in cadrul Centurii Metropolitane Cluj, cel putin 15% din materialele folosite vor fi refolosite. Aceste abordari reflecta angajamentul nostru pentru inovatie, responsabilitate si constructii durabile.
- Cum a evoluat activitatea companiei in prima jumatate a acestui an si ce estimari aveti pentru urmatoarele 6 luni si in perspectiva (2026-2030)?
- Activitatea din prima jumatate a lui 2025 a inregistrat o evolutie solida, cu o cifra de afaceri de aproximativ 118 milioane de lei si un ritm de executie care depaseste nivelurile din anii anteriori. Suntem in grafic pentru atingerea proiectiei bugetare de 350 de milioane de lei, aferenta activitatilor de santier si industrie. Privind spre viitor, strategia companiei pentru perioada 2026-2030 vizeaza o crestere sustenabila si constanta, cu obiectivul de a atinge o cifra de afaceri de aproximativ 500 de milioane de lei, in anul 2030. Aceasta directie reflecta angajamentul nostru pentru dezvoltare pe termen lung, eficienta operationala si investitii in tehnologii moderne si resurse umane.
- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate, in prezent, in industria constructiilor?
- Industria constructiilor se confrunta in prezent cu o serie de provocari, care influenteaza atat ritmul de executie, cat si planificarea pe termen lung. Printre cele mai presante se numara lipsa fortei de munca specializate, impredictibilitatea fiscala - accentuata de modificarile legislative din 2024 si cele anuntate pentru 2025 - precum si accesul tot mai limitat la finantari bancare. In plus, cadrul legal si procedural ramane complex, cu un proces de licitatie anevoios si o birocratie ridicata in derularea contractelor, in special in ceea ce priveste documentarea si validarea situatiilor de lucrari. Nu in ultimul rand, dificultatile din faza de proiectare - inclusiv necesitatea refacerii unor proiecte pentru a putea fi puse in executie - genereaza intarzieri si costuri suplimentare.
- Care sunt directiile de actiune viitoare, in vederea dezvoltarii companiei?
- Ne fundamentam dezvoltarea viitoare pe o strategie de crestere organica, cu obiectivul de a atinge o cifra de afaceri de 500 de milioane de lei pana in 2030. Aceasta directie presupune extinderea participarii la proiecte majore de modernizare a infrastructurii rutiere, cu durate de executie intre 1 si 3 ani, ceea ce implica o reorganizare eficienta si consolidarea resurselor disponibile. Pentru sustinerea acestui parcurs, derulam investitii in echipamente de lucru noi, infiintam puncte de lucru suplimentare si inlocuim gradual utilajele existente, prin finantari dedicate de aproximativ 5 milioane de euro. In paralel, sunt accesate instrumente bancare de sprijin pentru proiecte - scrisori de garantie, linii de credit si factoring - cu un portofoliu activ de aproximativ 165 milioane de lei.
Pe plan intern, implementam un proces de optimizare organizationala, vizand eficientizarea modului de lucru si a comunicarii. Digitalizarea este o prioritate, prin adoptarea unui ERP integrat, solutii informatice pentru managementul resurselor umane, raportare manageriala avansata si deschiderea catre tehnologii emergente precum inteligenta artificiala si automatizarea proceselor. Totodata, investim in consolidarea echipei prin profesionalizarea functiilor-cheie, atragerea de specialisti in optimizarea proceselor si business intelligence, precum si dezvoltarea viitoare a functiunilor de audit intern si management al riscului.

Din aceeasi categorie

28 Aug 07:00 | BOUYGUES: Cresterea cifrei de afaceri pe fondul imbunatatirii activitatii din constructii
27 Aug 07:00 | VINCI: Vanzari 35 miliarde euro in semestrul intai si estimari de mentinere a trendului
15 Aug 07:00 | WEBUILD: Portofoliu comercial de peste 85 miliarde euro, sustinut de infrastructura
14 Aug 07:27 | MARISTAR COM gestioneaza proiecte de infrastructura rutiera de peste 1,2 miliarde lei
13 Aug 07:00 | WDP confirma inca din primul semestru eficienta aplicarii strategiei #BLEND2027
11 Aug 07:00 | HOCHTIEF raporteaza comenzi in curs de executie in valoare de 69 miliarde euro
07 Aug 07:00 | SKANSKA detine un portofoliu de lucrari sustenabil si are un avantaj competitiv major
06 Aug 07:18 | NEPI Rockcastle: Investitii de 788 mil. euro in dezvoltari de retail si energie verde
04 Aug 11:55 | ONE United Properties se extinde in Sibiu, pe componenta rezidentiala si comerciala
01 Aug 12:17 | COLLIERS: Retailul a devenit un catalizator pentru dezvoltarea pietei industriale
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA