Vineri, 01 August 2025
RO EN

Smartree: Cel mai mare risc de burnout il prezinta angajatii cei mai performanti

Intre Brasov si Curtici se va putea circula mai rapid cu trenul, cu 160 kilometri/ora, din 2025, a declarat luni, la Brasov, directorul general al CFR SA, Ioan Pintea.
Reprezentantul CFR SA a participat la evenimentul de prezentare a solutiei tehnologice care va fi folosita pentru implementarea contractului ''Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov - Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Brasov - Sighisoara, subsectiunea: 2. Apata - Cata", organizat de asocierea de firme care si-a adjudecat aceasta lucrare, Asocierea Railworks, impreuna cu producatorul masinilor de forat, respectiv compania germana Herrenknecht.
"Este cel mai mare proiect de infrastructura de transport pe cale ferata care se desfasoara in prezent, in Romania. Este un proiect extrem de complex. Aproximativ 80% din lucrari se desfasoara pe un nou amplasament, sunt lucrari de mare anvergura, sunt tuneluri care insumeaza in total 24 de km de linie desfasurati, precum si lucrari de arta insemnate - poduri, viaducte, pasaje superioare. Complexitatea proiectului deriva din insusi faptul ca sunt elemente constructive noi si ca se desfasoara pe un traseu accidentat, pe actualul traseu nefiind posibile viteze de 160 km/ora", a precizat Pintea.
Potrivit acestuia, pe intregul culoar de cale ferata Constanta-Curtici au fost efectuate sau sunt in desfasurare ori in proiect lucrari. Este si cazul tronsonului Predeal-Brasov, care este in faza de elaborare a studiului de fezabilitate.
"In zona Brasovului, urmatorul proiect (al CFR - n.r.) va fi Brasov-Predeal, un proiect foarte scump, pentru ca este vorba de zona montana si pentru ca linia va trebui proiectata pe un alt amplasament", a mentionat Pintea.
Conform reprezentantului constructorului, lucrarile la tronsonul Apata-Cata au inceput in luna februarie, inclusiv la poduri, insa deocamdata nu si la cele doua tuneluri Ormenis si Homorod, care vor fi realizate prin tehnologia TBM (Masina pentru forat tuneluri).
Termenul contractual de realizare a acestora este de 48 de luni. Valoarea estimata a proiectului, anuntata in 2017, la publicarea anuntului de licitatie pentru desemnarea constructorului, este de 2,8 miliarde de lei, fonduri europene.

Din aceeasi categorie

10 Iul 11:50 | HOLCIM a deschis inscrierile la Scoala Tehnica, program de formare pentru liceeni
02 Iul 13:37 | MMSS: Total de 286 de accidente consemnat pe santierele de cladiri in anul 2024
30 Iun 18:18 | ASR si ANAZ anunta organizarea primului curs de zincare termica pentru sudori
27 Iun 10:18 | RoCoach & Novel: Romanii privesc cu optimism viitorul AI, dar se tem pentru jobul lor
25 Iun 13:14 | APSAP: Peste 94% dintre bugetari nu se tem de pierderea locului de munca
19 Iun 07:00 | ADECCO: Incasari de 5,5 miliarde euro si masuri de crestere a disciplinei costurilor
11 Iun 12:33 | Parteneriat strategic intre Trust Expert si Facultatea de Constructii si Instalatii Iasi
06 Iun 11:20 | Genesis Property: Aproape 47% dintre angajati si-ar dori saptamana de lucru de 4 zile
28 Mai 15:36 | PORR, partener principal la EBcon 2025, conferinta de Employer Branding din ECE
08 Mai 13:22 | CCE-R: Elvetia investeste 10 milioane CHF in educatia duala din Romania
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA