Vineri, 21 Februarie 2025
RO EN

SMARTREE: Bunastarea angajatului si perfectionarea muncii hibride, tendinte in 2023

Relatia dintre angajat-angajator a suferit transformari semnificative in ultimii trei ani, multe dintre acestea fiind consecinte ale pandemiei, iar managerii de resurse umane au jucat roluri cu din ce in ce mai multa responsabilitate in toata aceasta perioada. Dupa ce s-au confruntat cu trecerea la munca remote, cu criza geopolitica si cu demisii in masa, anul acesta este timpul ca managerii de resurse umane sa se focuseze pe realitatea post-pandemica, in aceleasi conditii imprevizibile.
Va prezentam mai jos cateva dintre trendurile care vor caracteriza anul acesta departamentele de HR:
 
1. Focus pe bunastarea angajatului
Aceasta tendinta nu reprezinta neaparat o noutate intrucat specialistii de HR au fost focusati si in anii trecuti pe bunastarea angajatului, dar are in continuare o importanta majora, fapt pentru care ramane in prim-plan si in 2023.
Bunastarea angajatului se refera atat la sanatatea mintala si fizica ale angajatului, cat si la confortul financiar al acestuia. Pe langa acestea, si umanizarea relatiei dintre angajat si manager joaca un rol extrem de important in ceea ce priveste bunastarea angajatului.
Astfel, companiile trebuie sa se focuseze pe toate aceste aspecte care alcatuiesc gradul de bunastare, iar eforturile le vor fi rasplatite cu siguranta intrucat angajatii care se vor simti multumiti de locul de munca pe care il au vor fi mult mai implicati si cu siguranta vor face o treaba mai buna decat cei nemultumiti de jobul pe care il au.
 
2. Perfectionarea muncii hibride
Identificarea unei retete de succes in ceea ce priveste munca hibrida reprezinta una dintre tendintele de top din HR, in acest an.
Modul de lucru hibrid ramane si in 2023 solutia de compromis intre munca remote si munca la birou. De aceea, specialistii de HR vor continua sa propuna solutii care sa multumeasca atat organizatia, care isi doreste ca angajatii sa ramana conectati la cultura organizationala, cat si angajatii, pentru care libertatea de a alege de unde si cand sa lucreze va ramane primordiala.
Departamentul de HR va avea rolul de mediator in ceea ce priveste discutiile interne, care vor avea loc pe acest subiect, si isi va indemna organizatia sa exploreze diferite strategii in acest sens. HR-ul va juca deci un rol important in a alege cea mai buna cale pentru angajat si angajator astfel incat rezultatele obtinute de companie sa fie bune, dar fara sa puna angajatul intr-o situatie dificila.
 
3. Digitalizarea, rol crucial in departamentul de HR
Anul acesta, departamentele de HR vor ramane in continuare focusate si pe digitalizare si automatizare, iar principalele obiective avute in vedere sunt eficientizarea proceselor de resurse umane si imbunatatirea experientei angajatilor.
Automatizarea proceselor repetitive si consumatoare de timp va permite managerilor de resurse umane sa se concentreze mai mult pe angajati si pe bunastrarea acestora, dar si pe obiectivele companiei pe termen mediu si lung. Accentul pus pe aceste aspecte nu va face altceva decat sa ajute compania sa iasa in evidenta si sa se deosebeasca de concurenta, precum si sa atraga noi talente.
 
4. Focus pe perfectionarea competentelor liderilor si managerilor
Un plan de dezvoltare a competentelor in randul liderilor si managerilor se afla pe lista de obiective de HR pentru anul 2023 in multe organizatii. Acest lucru reprezinta cheia pentru a crea plusvaloare in interiorul organizatiei, precum si pentru a ajuta la retinerea talentelor.
Anul trecut, din cauza fluctuatiei de personal, s-a ajuns la situatia de a fi promovati in functii de conducere oameni performanti, dar fara prea multa experienta in exercitarea unui rol de coordonare, pentru a-i retine astfel in companie. Asadar, dezvoltarea urmatoarei generatii de lideri va reprezenta anul acesta o provocare pentru HR manageri.
 
5. Accent pe invatarea la locul de munca
Organizatiile se vor concentra, anul acesta, si pe imbunatatirea competentelor angajatilor. Pentru majoritatea angajatilor, oportunitatile de crestere in cariera sunt extrem de importante si acest lucru cantareste mult atunci cand acestia decid sa isi caute un nou loc de munca.
Aceasta invatare la locul de munca trebuie insa sa fie personalizata, in sensul ca trebuie sa fie adaptata rolului pe care angajatul il are in companie. De asemenea, atunci cand se are in vedere dezvoltarea unui astfel de program de dezvoltare de competente noi in randul angajatilor, este bine sa fie analizate atat aptitudinile pe care respectiva persoana le are la acel moment, cat si metodele prin care pot fi asimilate cat mai usor informatii noi.
Companiile care se concentreaza pe dezvoltarea angajatilor lor se bucura de o rata mult mai buna de retentie a angajatilor, precum si de o crestere a productivitatii in randul acestora.
De asemenea, acest aspect este extrem de important si in contextul in care tot mai multe companii pun accent pe digitalizare si automatizare intrucat este esential pentru companii sa se asigure ca angajatii lor au abilitatile si cunostintele necesare pentru a utiliza noile tehnologii si solutii intr-un mod eficient.
 
*** Articol publicat de Smartree, companie ce ofera servicii si solutii software integrate de resurse umane.

Din aceeasi categorie

19 Feb 06:00 | MANPOWER: Cifra de afaceri de 4,4 miliarde USD, intr-un context provocator
17 Feb 11:21 | Piata muncii: Generatia Z, impactul AI si schimbari majore pentru angajatori in 2025
07 Feb 09:41 | PWC: Ponderea firmelor care anticipeaza reduceri de personal in 2025, in crestere
30 Ian 12:29 | MMSS: 191 accidente pe santierele de cladiri consemnate in primele 9 luni din 2024
23 Ian 17:31 | PWC: Doar 10% din angajatori vor ajusta salariul brut dupa eliminarea facilitatilor
22 Ian 12:39 | SONDAJ: Patru din 10 angajati din Romania cheltuiesc 90% din veniturile lunare
16 Ian 13:04 | PWC: Majorarea salariului minim duce la cresteri ale altor metode de remunerare
16 Ian 12:01 | SAINT-GOBAIN: Certificare "Angajator de Top" pentru al 9-lea an consecutiv
09 Ian 12:41 | Piata muncii in 2024: Aproape 300.000 de locuri de munca noi si 11 milioane aplicari
20 Dec 11:27 | Beneficii salariale: un instrument strategic pentru optimizarea resurselor umane
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA