Vineri, 01 August 2025
RO EN

REVEAL: Romanii sunt multumiti de relatiile cu apropiatii si de locul de munca actual

5 din 10 romani la nivel national se declara multumiti de starea lor de spirit, iar relatiile cu persoanele apropiate (familie, prieteni sau partener), locul de munca actual si mediul de lucru sunt printre principalele motive de multumire pentru peste 50% din locuitorii din Romania.
Compania de cercetare de piata Reveal Marketing Research a facut publice rezultatele unui studiu pe tema multumirii, desfasurat in randul respondentilor din mediul urban si rural din Romania. Sondajul si-a propus sa descopere cat de multumiti sunt romanii si ce anume ii face multumiti.
Multumiti de starea de spirit, multumiti de relatiile cu cei dragi
In iunie 2021, 50% din romani au afirmat ca sunt multumiti de relatiile lor cu familia si prietenii, iar 10% se declara nemultumiti de aceste relatii.
Pe categorii socio-demografice, aprecierea relatiilor cu familia si prietenii inregistreaza diferente semnificative statistic numai in functie de statutul marital, se arata in raportul citat. Persoanele singure de varsta mijlocie par sa fie mai multumite de relatiile cu familia si prietenii (63%), comparativ cu tinerii cu educatie superioara si venit ridicat (45%).
Tinerii profesionisti, declara ca sunt foarte multumiti de relatia cu partenerul/partenera
Daca in decursul anului 2020 satisfactia fata de relatia cu partenerul/partenera, desi pozitiva, a avut un nivel mai scazut pe fondul unei stari de spirit nu tocmai buna a romanilor, incepand cu luna februarie a anului in curs, a inregistrat un nivel constant ridicat. Cel mai mare grad de satisfactie fata de relatia cu partenerul/partenera se intalneste la tinerii cu educatie superioara si venit ridicat, cu un procent de 47%, mai arata raportul Reveal Marketing Research.
Majoritatea romanilor se simt multumiti de mediul in care lucreaza
Multumirea apare in principal in randul segmentelor cu educatie si venit ridicat (70%) si in randul tinerilor profesionisti (50%). La polul opus, cei care se declara nemultumiti sunt familiile traditionale (36%) si persoanele singure de varsta mijlocie (32%).
Nu este surprinzator ca multumirea legata de sectorul profesional este direct proportionala cu multumirea fata de celelalte aspecte ale vietii: starea de spirit si relatiile sociale – cu familia, prietenii si partenerul/partenera de viata.
Ce ne arata, practic, studiul este faptul ca incep sa conteze din ce in ce mai mult aspectele care tin de starea noastra emotionala, ca oameni, si de crearea unui cadru care sa motiveze mai degraba prin aspecte intrinseci decat prin cele de ordin extrinsec.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat in perioada februarie - iunie pe un esantion reprezentantiv national (urban si rural). Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de incredere: 95%. Interviurile au fost realizate online, pe baza panelului Reveal Marketing Research.

Din aceeasi categorie

10 Iul 11:50 | HOLCIM a deschis inscrierile la Scoala Tehnica, program de formare pentru liceeni
02 Iul 13:37 | MMSS: Total de 286 de accidente consemnat pe santierele de cladiri in anul 2024
30 Iun 18:18 | ASR si ANAZ anunta organizarea primului curs de zincare termica pentru sudori
27 Iun 10:18 | RoCoach & Novel: Romanii privesc cu optimism viitorul AI, dar se tem pentru jobul lor
25 Iun 13:14 | APSAP: Peste 94% dintre bugetari nu se tem de pierderea locului de munca
19 Iun 07:00 | ADECCO: Incasari de 5,5 miliarde euro si masuri de crestere a disciplinei costurilor
11 Iun 12:33 | Parteneriat strategic intre Trust Expert si Facultatea de Constructii si Instalatii Iasi
06 Iun 11:20 | Genesis Property: Aproape 47% dintre angajati si-ar dori saptamana de lucru de 4 zile
28 Mai 15:36 | PORR, partener principal la EBcon 2025, conferinta de Employer Branding din ECE
08 Mai 13:22 | CCE-R: Elvetia investeste 10 milioane CHF in educatia duala din Romania
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA