Sâmbătă, 02 August 2025
RO EN

PwC: 75% dintre companii spun ca productivitatea angajatilor a ramas constanta

Productivitatea angajatilor a crescut de la implementarea muncii de acasa, arata circa 30% dintre companiile respondente ale Raportului HR Barometru, realizat de PwC Romania in luna octombrie, in timp ce 44% spun ca a ramas constanta.
Dintre respondentii care au mentionat cresterea productivitatii, 76% spun ca principalul factor care contribuie la aceasta evolutie este majorarea timpului alocat muncii datorita lucrului de la distanta.
”Pandemia ne-a aratat ca lucrul de la distanta la scara mare este realizabil si ingrijorarile cu privire la productivitate s-au diminuat pe masura ce companiile au rezolvat problemele legate de implementarea tehnologiilor necesare. Ultimele luni au fost un test de rezistenta si un experiment pentru companii si angajati pe care vedem ca pana acum le-au trecut cu bine. Prin urmare, este de asteptat ca munca de la distanta sa fie aplicata de tot mai multe organizatii pe termen lung. Acest fapt se observa din rezultatele sondajului avand in vedere ca mai mult de jumatate dintre respondenti au introdus deja munca la distanta pe durata nedeterminata”, a declarat Ionut Simion, Country Managing Partner PwC Romania.
Doar 7% dintre respondenti au mentionat o scadere a productivitatii. Dintre acestia, cei mai multi considera ca principalele cauze sunt adaptarea limitata a modului de lucru la ”noua normalitate”, starea de spirit negativa si lipsa instrumentelor de munca la distanta.
Totodata, trei sferturi dintre companiile respondente cred ca implicarea angajatilor a ramas constanta, insa tot mai multe organizatii sunt ingrijorate de evolutia starii de spirit a acestora pe masura ce situatia sanitara evolueaza negativ, iar izolarea aferenta continua pe o perioada mai lunga.
”Starea de bine a angajatilor (well-being) este esentiala pentru productivitate si, cum multi oameni se lupta in aceasta perioada cu teama si anxietatea, este important ca organizatiile sa investeasca din ce in ce mai mult in resurse si beneficii care sa-i ajute sa creeze un echilibru pentru sanatatea lor”, spune Oana Munteanu, Senior Manager People & Organisation, PwC Romania.
Munca de acasa, noua normalitate
La nivelul pietei, 20% din companii au implementat munca la distanta pentru toti angajatii, iar 80% au implementat munca la distanta doar pentru anumite categorii de angajati. Nu exista nicio companie in esantionul de participanti care sa nu fi implementat munca de la distanta. Aproape jumatate (49%) dintre angajatori au implementat munca la distanta obligatoriu, in ture de una sau doua saptamani, 29% pe baza de optiune individuala, iar 22% alte optiuni (permanent sau munca la distanta in ture de 2-3 zile / saptamana).
Digitalizarea si pregatirea angajatilor, accelerate de pandemie
Doua treimi dintre companiile respondente considera ca au accelerat digitalizarea realizand in avans obiectivele planificate pentru tot anul sau unele proiecte neprevazute. Un procent similar (68%) arata ca nevoia de digitalizare s-a resimtit cel mai mult in departamentul de Resurse Umane, urmat de cel financiar, arata 63% dintre respondenti, IT (56%), operatiuni (54%) si vanzari (46%). Optimizarea proceselor interne reprezinta prima prioritate pentru 80% dintre companiile participante.
In ceea ce priveste pregatirea angajatilor, 38% dintre companii spun ca angajatii detin un nivel ridicat al competentei digitale, 36% un nivel mediu si 26% scazut.

Din aceeasi categorie

10 Iul 11:50 | HOLCIM a deschis inscrierile la Scoala Tehnica, program de formare pentru liceeni
02 Iul 13:37 | MMSS: Total de 286 de accidente consemnat pe santierele de cladiri in anul 2024
30 Iun 18:18 | ASR si ANAZ anunta organizarea primului curs de zincare termica pentru sudori
27 Iun 10:18 | RoCoach & Novel: Romanii privesc cu optimism viitorul AI, dar se tem pentru jobul lor
25 Iun 13:14 | APSAP: Peste 94% dintre bugetari nu se tem de pierderea locului de munca
19 Iun 07:00 | ADECCO: Incasari de 5,5 miliarde euro si masuri de crestere a disciplinei costurilor
11 Iun 12:33 | Parteneriat strategic intre Trust Expert si Facultatea de Constructii si Instalatii Iasi
06 Iun 11:20 | Genesis Property: Aproape 47% dintre angajati si-ar dori saptamana de lucru de 4 zile
28 Mai 15:36 | PORR, partener principal la EBcon 2025, conferinta de Employer Branding din ECE
08 Mai 13:22 | CCE-R: Elvetia investeste 10 milioane CHF in educatia duala din Romania
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA