Duminică, 03 August 2025
RO EN

PwC: 49% dintre firme au implementat munca de acasa, pentru reduceri de costuri

Salariile brute in randul companiilor private au crescut in medie cu 6,79% in primul semestru al acestui an, potrivit studiului salarial PayWell 2020 realizat de PwC Romania. Respondentii estimeaza ca procentul de majorare se va mentine pana la finalul anului. Majorarea salariala raportata pentru 2020 este in linie cu nivelul estimat pentru acest an de catre companiile respondente in editia din 2019 a studiului Paywell.
Pentru 2021, companiile private anticipeaza o crestere medie a salariilor brute de 4,68%.
”Cresterile salariale din prima jumatate a acestui an au avut loc pe fondul performantelor bune inregistrate in 2019. Tendinta pare ca va continua, dar nu in acelasi ritm pentru ca majoritatea companiilor pregatesc bugete mai conservatoare pentru 2021, avand in vedere incertitudinea generata in economia globala de criza pandemica. Organizatiile trebuie sa se mentina sustenabile pe termen lung, in actualele conditii economice, fapt care duce inevitabil la reduceri de costuri. Ajustarile difera in functie de industrie, de pozitia in piata si de rezilienta fiecarei companii insa este tot mai probabil ca situatia economica va fi una dificila anul viitor”, a declarat Ionut Simion (foto), Country Managing Partner PwC Romania.
Dintre industriile prezente in studiu, cea mai mare crestere medie a salariilor in 2020, de 9,87%, a fost inregistrata de retail, urmata de sectorul bancar cu 7,39%. O majorare sub media sectoarelor incluse in sondaj a fost raportata de sectorul farmaceutic, de 4,17%.
Pe categorii de angajati, continua cresterea salariilor in randul lucratorilor necalificati sau putin calificati (muncitori, operatori), in medie cu 7,32%, dar cu o tendinta de scadere fata de anul trecut cand nivelul de crestere a depasit 10%. In 2020, pozitiile de management operational au avut o crestere de 7%, iar cele de top management de 6,72%. Cele mai mici majorari pe categorii de angajati, de 6,6%, au vizat personalul administrativ, tehnicienii si angajatii cu putina experienta.
In ceea ce priveste beneficiile, continua sa se afle in top tichetele de masa, zilele suplimentare de concediu, abonamentele medicale, cafeaua si racoritoarele gratuite, precum si bonusurile acordate cu diferite ocazii.
Pentru reducerea de costuri de la declansarea pandemiei COVID-19, 49% dintre companiile intervievate au implementat munca de acasa, 29% lucrul in schimburi, 5% reducerea timpului de lucru si 5% somaj tehnic.
“Asa cum putem observa din rezultatele acestui studiu, companiile fac eforturi pentru pastrarea locurilor de munca si pastrarea unui nivel de productivitate care sa permita o recuperare mai rapida dupa lockdown. Astfel, angajatorii au trecut rapid, cu suportul tehnologiei, la modele de munca mai flexibile, virtuale si diversificate, care sustin autonomia si adaptabilitatea. In plus, datorita pandemiei, investitiile companiilor pentru a proteja sanatatea si siguranta angajatilor au devenit adevarati factori de diferentiere pentru angajatori. Cu siguranta, vom asista in viitor la continuarea acestor tendinte, de altfel doar accelerate de pandemie: transformare digitala, dezvoltarea competentelor pentru piata de munca a viitorului, flexibilitatea timpul de lucru si versatilitatea profesiilor / posturilor si, nu in ultimul rand, atentia pentru starea de bine a oamenilor. Toate aceste lucruri vor schimba paradigma in motivarea si recompensarea angajatilor, iar noi vom surprinde in continuare, prin studiile noastre, practicile si tendintele din piata”, a aratat Oana Munteanu, Senior Manager PwC Romania.

Din aceeasi categorie

10 Iul 11:50 | HOLCIM a deschis inscrierile la Scoala Tehnica, program de formare pentru liceeni
02 Iul 13:37 | MMSS: Total de 286 de accidente consemnat pe santierele de cladiri in anul 2024
30 Iun 18:18 | ASR si ANAZ anunta organizarea primului curs de zincare termica pentru sudori
27 Iun 10:18 | RoCoach & Novel: Romanii privesc cu optimism viitorul AI, dar se tem pentru jobul lor
25 Iun 13:14 | APSAP: Peste 94% dintre bugetari nu se tem de pierderea locului de munca
19 Iun 07:00 | ADECCO: Incasari de 5,5 miliarde euro si masuri de crestere a disciplinei costurilor
11 Iun 12:33 | Parteneriat strategic intre Trust Expert si Facultatea de Constructii si Instalatii Iasi
06 Iun 11:20 | Genesis Property: Aproape 47% dintre angajati si-ar dori saptamana de lucru de 4 zile
28 Mai 15:36 | PORR, partener principal la EBcon 2025, conferinta de Employer Branding din ECE
08 Mai 13:22 | CCE-R: Elvetia investeste 10 milioane CHF in educatia duala din Romania
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA