Luni, 16 Iunie 2025
RO EN

McKinsey: Noua normalitate sau ce ar trebuie oprit, pornit sau accelerat?

Afacerile dupa criza generata de coronavirus vor trebui sa ia in considerare identificarea unui echilibru intre sistemele care functionau inainte de aceste evenimente si cele care vor trebui implementate in viitor, pentru a se asigura succesul in noua normalitate. In principal, este vorba despre lucrul la distanta si de acceptarea acestei paradigme. Multi manageri s-au obisnuit deja, in vreme ce altii sunt nostalgici dupa vremurile apuse nu demult, cand isi puteau exercita in mod direct atributiile in raport cu subordonatii. Realitatea respectiva are sanse minime de a se mai intoarce. Desigur, munca „remote” presupune riscurile sale, iar in economia reala exista inca activitati (in SUA, peste 70%) care nu se preteaza la o asemenea abordare. De asemenea, lucrul de acasa nu constituie un panaceu pentru probleme cum ar fi instruirea, somajul sau scaderile de productivitate. De fapt, activitatea „remote” reprezinta mai mult decat a inmana un laptop angajatului, intrucat anumite circuite din birourile reale nu pot fi recreate. O diferenta majora este cea legata de timpul efectiv dedicat muncii, insa dupa cum ironic observa un manager „problema nu este atat a chiulului de acasa, cat a somnului de la birou”. Pentru ca sistemul sa devina functional, companiile trebuie sa-si ajute angajatii sa creeze cadrul necesar: de exemplu, interactiunile din pauzele de lucru la birou ar trebui inlocuite cu un telefon sau un mesaj scris/audio si nu cu o videoconferinta. De asemenea, s-ar putea dovedi utila stabilirea unui program de lucru la distanta pentru grupuri bine stabilite, a caror activitate sa fie atent urmarita prin mijloace specifice. Tot in vederea conturarii unui cadru eficient, raspunsurile la mesajele in interes de serviciu ar trebui sa fie date doar in intervalul orar dedicat activitatii. Ceea ce este foarte clar reprezinta necesitatea accelerarii implementarii bunelor practici in materie de colaborare, flexibilitate, incluziune si masurabilitate. Din pacate, daca activitatea la biroul fizic este bine definita, cea dintr-o sala virtuala de intalniri nu este. De aceea, este recomandata constuirea unor interactiuni informale intre diversele niveluri de decizie si de compententa, acestea asigurand eficienta de care este nevoie. Expertii McKinsey mai recomanda inclusiv renuntarea la structurile traditionale de organizare si incurajarea comportamentelor care sa duca la accelerarea proceselor decizionale si a celor de executie. Concluzia este ca firmele care actioneaza mai devreme, mai rapid si mai decisiv au toate sansele de a le devansa pe celelalte si de a-si consolida pozitiile pe piata.

Din aceeasi categorie

06 Iun 11:20 | Genesis Property: Aproape 47% dintre angajati si-ar dori saptamana de lucru de 4 zile
28 Mai 15:36 | PORR, partener principal la EBcon 2025, conferinta de Employer Branding din ECE
08 Mai 13:22 | CCE-R: Elvetia investeste 10 milioane CHF in educatia duala din Romania
06 Mai 07:00 | MANPOWER anunta incasari de 4,1 miliarde USD in primele trei luni din anul 2025
05 Mai 07:00 | RANDSTAD raporteaza Incasari de peste 5,6 miliarde euro in trimestrul intai
09 Apr 11:14 | VUCAMIX: 57% dintre angajati isi doresc competente in Inteligenta Artificiala
02 Apr 10:13 | UTCB incepe campania de admitere 2025, sub conceptul provocator "Daramam mituri"
27 Mar 09:30 | eJobs: Constructiile, in topul celor mai bine platite meserii din Romania, in 2025
26 Mar 12:39 | Angajatorii din constructii ofera asigurari de sanatate de pana la 1.200 euro/angajat
14 Mar 13:31 | Ministerul Muncii va inlocui aplicatia Revisal cu platforma REGES-ONLINE - implicatii
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA