Luni, 24 Februarie 2025
RO EN

Inspectia Muncii verifica aplicarea prevederilor legale privind munca la domiciliu

Inspectia Muncii a declansat Campania nationala pentru verificarea modului de aplicare a prevederilor legale privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru, securitatea si sanatatea la locul de munca, in vederea reducerii riscului de contaminare cu COVID-19
Inspectorul general de stat, Dantes Nicolae Bratu, in calitate de coordonator national, explica in ce consta aceasta campanie: ” De la an la an, domeniul legislatiei muncii a suferit numeroase modificari si adaptari fie la legislatia europeana, fie impuse de contextul socio-economic si, mai nou, epidemiologic, pe care il traversam. Suntem obligati sa ne adaptam prompt si sa implementam imediat toate schimbarile impuse de realitatile cu care ne confruntam de la o zi la alta. Celebra afirmatie ”Timpul nu mai are rabdare cu oamenii” a lui Marin Preda pare mai actuala ca oricand. Daca pana acum activitatea inspectorilor de munca avea o latura importanta de prevenire, care viza informarea si constientizarea lucratorilor si a angajatorilor asupra riscurilor la care se expun, in contextul actual suntem obligati sa impunem respectarea anumitor reglementari, practic s-a trecut de la poate la trebuie.
Astfel, luand in considerare necesitatea asigurarii, in continuare, a unei protectii adecvate impotriva imbolnavirii cu coronavirusul SARS-CoV-2, prevazuta de Legea nr.55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, se impune intensificarea controalelor desfasurate de Inspectia Muncii, in vederea verificarii si constientizarii angajatorilor cu privire la aplicarea legislatiei care reglementeaza stabilirea unor programe individualizate de munca, munca la domiciliu munca in regim de telemunca precum si cu privire la asigurarea unui mediu de munca sigur pentru securitatea si sanatatea lucratorilor. Solicit colegilor inspectori de munca sa-si ia toate masurile necesare astfel incat, in exercitarea activitatii de control, sa evite, pe cat posibil, expunerea la contaminarea cu virusul Sars-CoV-2. Rezultatele vor fi comunicate public la sfarsitul campaniei.”
Campania se va desfasura in perioada 10 – 24.11.2020, inclusiv in zilele de 14.11.2020 si 21.11.2020, si are ca grup tinta angajatorii cu un numar de peste 50 de angajati.
La nivelul Inspectiei Muncii, campania este coordonata prin participarea directa la actiunile de control din teritoriu de Dantes Nicolae BRATU, inspector general de stat, Mihai Nicolae UCA, inspector general de stat adjunct SSM si Larisa Otilia PAPP, inspector general de stat adjunct relatii de munca.
Obiectivele campaniei sunt urmatoarele:
- Constientizarea angajatorilor care au mai mult de 50 de salariati si determinarea acestora de a organiza programul de lucru astfel incat personalul sa fie impartit in grupe care sa inceapa, respectiv sa termine activitatea la o diferenta de cel putin o ora si de a implementa munca la domiciliu si telemunca, in vederea reducerii riscului de contaminare cu Coronavirus la locul de munca precum si pe timpul deplasarii la si de la locul de munca precum si cu privire la asigurarea unui mediu de munca sigur pentru securitatea si sanatatea lucratorilor;
- Verificarea angajatorilor care au mai mult de 50 de salariati cu privire la aplicarea prevederilor legale privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru si securitatea si sanatatea in munca;
- Verificarea modului in care angajatorii organizeaza transportul de la locul de munca la domiciliu si invers, precum si a modului in care s-au organizat spatiile destinate servirii mesei de catre lucratori;
- Identificarea neconformitatilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca si luarea masurilor care se impun pentru determinarea respectarii de catre angajatorii controlati a prevederilor legale in vigoare.
- Identificarea si combaterea muncii nedeclarate si luarea masurilor care se impun pentru determinarea respectarii de catre angajatorii controlati, a prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca.

Din aceeasi categorie

19 Feb 06:00 | MANPOWER: Cifra de afaceri de 4,4 miliarde USD, intr-un context provocator
17 Feb 11:21 | Piata muncii: Generatia Z, impactul AI si schimbari majore pentru angajatori in 2025
07 Feb 09:41 | PWC: Ponderea firmelor care anticipeaza reduceri de personal in 2025, in crestere
30 Ian 12:29 | MMSS: 191 accidente pe santierele de cladiri consemnate in primele 9 luni din 2024
23 Ian 17:31 | PWC: Doar 10% din angajatori vor ajusta salariul brut dupa eliminarea facilitatilor
22 Ian 12:39 | SONDAJ: Patru din 10 angajati din Romania cheltuiesc 90% din veniturile lunare
16 Ian 13:04 | PWC: Majorarea salariului minim duce la cresteri ale altor metode de remunerare
16 Ian 12:01 | SAINT-GOBAIN: Certificare "Angajator de Top" pentru al 9-lea an consecutiv
09 Ian 12:41 | Piata muncii in 2024: Aproape 300.000 de locuri de munca noi si 11 milioane aplicari
20 Dec 11:27 | Beneficii salariale: un instrument strategic pentru optimizarea resurselor umane
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA