Luni, 24 Februarie 2025
RO EN

FullRemoteSkills (studiu): Ce competente trebuie sa aiba un telelucrator performant?

Colaboratorul care lucreaza de la distanta, prin absenta fizica si prin neincluderea sa in schimburile informale, risca, in cele din urma, sa fie marginalizat de restul echipei din care face parte, conform studiului “FullRemoteSkills: ce competente trebuie sa aiba un telelucrator performant?”, realizat de Catedra de Competente, ocuparea fortei de munca si decizii de resurse umane din cadrul Scolii de Management Normandie, coordonata de Prof. Jean Pralong. Pentru a depasi constrangerile telemuncii, cercetatorii au identificat un mod de coordonare, narativa, care consta, in principal, in a le permite celor prezenti sa isi imagineze ce fac cei absenti.
"Diferentele intre ratele de succes si traiectoriile profesionale inainte, in timpul si dupa episodul de telemunca sunt explicate prin stapanirea a cinci competente specifice: cunoasterea de sine, capacitatea de a rezolva probleme complexe, identificarea oamenilor-cheie, precum si promovarea si intelegerea deplina a organizatiei. Pornind de la competente egale, telemunca incetineste evolutia profesionala a telelucratorilor care nu isi cultiva aceste «soft skills» (competente de relationare). Fara a fi un birou transferat intr-un univers digital, telemunca este un spatiu nou, cu interactiunile sale proprii", spune Prof. Jean Pralong, coordonatorul cercetarii.
Conform analizei, ce ia ca reper societatea franceza, pana in anul 2020 telemunca integrala viza doar 2% dintre angajati. Insa, dupa carantina impusa de criza sanitara din martie 2020, telemunca „full remote” (integral la distanta) vizeaza aproximativ 25% dintre angajatii din Franta. In plus, performanta telelucratorilor este, in prezent, esentiala pentru a mentine activitatea intreprinderilor.
"Derulat in ianuarie 2020, studiul dobandeste, in prezent, o valenta cu totul speciala, punand la dispozitia responsabililor de resurse umane, dar si a angajatilor, un cadru de referinta pentru aceasta noua situatie si solutii pentru a se adapta: ce soft skills trebuie sa cultivam pentru a reusi in caz de telemunca? Ce erori sa evitam? Cum pot responsabilii de resurse umane sa creeze conditii favorabile in mod activ?", mai spune autorul cercetarii.
Studiul “FullRemoteSkills: ce competente trebuie sa aiba un telelucrator performant?” analizeaza traiectoriile profesionale, performantele si competentele comportamentale ale unui grup de 317 de telelucratori in perioada 2009-2019, acestia fiind reprezentativi pentru populatia lucratorilor „full remote” anterior crizei Covid-19. Potrivit autorilor analizei, acest grup se caracterizeaza, in primul rand, prin eterogenitatea ratelor de succes inainte si dupa episodul de telemunca. Grupul a inclus atat colaboratori foarte performanti, pentru care telemunca a fost o recompensa, cat si colaboratori neperformanti.
Studiul integral va fi publicat luni, 9 noiembrie 2020. Pentru a consulta prezentarea detaliata a acestuia, click aici!

Din aceeasi categorie

19 Feb 06:00 | MANPOWER: Cifra de afaceri de 4,4 miliarde USD, intr-un context provocator
17 Feb 11:21 | Piata muncii: Generatia Z, impactul AI si schimbari majore pentru angajatori in 2025
07 Feb 09:41 | PWC: Ponderea firmelor care anticipeaza reduceri de personal in 2025, in crestere
30 Ian 12:29 | MMSS: 191 accidente pe santierele de cladiri consemnate in primele 9 luni din 2024
23 Ian 17:31 | PWC: Doar 10% din angajatori vor ajusta salariul brut dupa eliminarea facilitatilor
22 Ian 12:39 | SONDAJ: Patru din 10 angajati din Romania cheltuiesc 90% din veniturile lunare
16 Ian 13:04 | PWC: Majorarea salariului minim duce la cresteri ale altor metode de remunerare
16 Ian 12:01 | SAINT-GOBAIN: Certificare "Angajator de Top" pentru al 9-lea an consecutiv
09 Ian 12:41 | Piata muncii in 2024: Aproape 300.000 de locuri de munca noi si 11 milioane aplicari
20 Dec 11:27 | Beneficii salariale: un instrument strategic pentru optimizarea resurselor umane
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA