Marți, 25 Februarie 2025
RO EN

EY: 59% dintre companii atrag greu angajati la departamentul juridic

82% dintre companiile de la nivel global planuiesc sa isi diminueze costurile cu departamentul juridic in urmatorii doi ani, iar 42% dintre respondenti intentioneaza sa reduca aceste costuri cu peste 10%, potrivit raportului EY Reimagining the Legal Function Report 2019.
Raportul, care cumuleaza raspunsurile a peste 1.000 de juristi cu functii de conducere din 25 de jurisdictii, constata ca, in medie, companiile intentioneaza sa isi diminueze costurile cu departamentul juridic cu 11%, in prezent, cheltuielile juridice insumand, in medie, 172 milioane de USD cu serviciile juridice interne si 169 milioane de USD cu serviciile juridice externe.
La nivel de regiuni, cea mai mare reducere a cheltuielilor se anticipeaza ca se va inregistra in America de Nord, cu 13%, iar in Europa si Asia-Pacific se preconizeaza reducerile cele mai mici, in medie, cu 9%.
Provocari legate de abilitati si inovatie
Studiul evidentiaza dificultatile pe care le intampina companiile in atragerea si valorificarea personalului specializat. Aproape trei din cinci companii (59%) au identificat dificultati in atragerea si pastrarea angajatilor cu abilitati adaptate noilor cerinte ale departamentului juridic. Si valorificarea personalului este o problema. Departamentele juridice consuma timp si eforturi considerabile pentru activitati de rutina, 67% dintre respondenti aloca 20% din timp activitatilor de rutina in domeniul conformitatii si sarcinilor „cu valoare redusa”.
De asemenea, concluziile studiului arata ca departamentele juridice risca sa ramana in urma in ceea ce priveste inovatia. 64% dintre respondenti considera ca departamentul juridic nu a beneficiat de inovatii la fel de mult ca alte departamente, cum ar fi resursele umane, IT-ul si departamentul financiar. Respondentii au indicat „presiunea constanta a activitatilor obisnuite” drept cel mai mare obstacol in calea inovatiei in urmatoarele 12 luni, intr-o proportie de 36%, urmate de „constrangerile bugetare”, cu 32%, si „lipsa competentelor manageriale sau a interesului managementului”, intr-un procent de 28%.
Necesitatea de a reevalua modelele operationale
Privind spre viitor, printre tendintele cheie identificate se numara cresterea externalizarii serviciilor: 74% dintre organizatii fie externalizeaza deja, fie au in vedere sa-si externalizeze functii precum gestionarea contractelor, arhivarea documentelor, due diligence, dreptul muncii si managementul documentelor si al entitatilor.
Si modelele de achizitii se transforma, avandu-se tot mai mult in vedere contractarea de prestatori alternativi de servicii juridice in vederea cresterii valorii adaugate. Desi tendinta poate fi observata in randul companiilor de toate dimensiunile, aceasta predomina la nivelul departamentelor juridice mai mici. 60% dintre companiile cu mai putin de 1.000 de angajati analizeaza posibilitatea de a apela la prestatorii alternativi de servicii juridice si la externalizarea proceselor juridice, marcand o crestere de 17% fata de anul anterior.
Gasirea echilibrului potrivit intre cunostintele tehnice de specialitate, alocarea volumului de munca si utilizarea eficienta a tehnologiei va ramane provocarea fundamentala a acestui proces critic de transformare.
Piata din Romania
“Studiul EY a avut in vedere, in principal, departamentele juridice ale unor companii de mari dimensiuni din intreaga lume, prezente in sectoare de activitate variate, precum servicii financiare, medicale, telecomunicatii, media, transport, bunuri de larg consum, sector public. Astfel, data fiind complexitatea acestui studiu, concluziile sale nu pot fi ignorate nici in Romania, chiar daca aici piata serviciilor juridice si mediul de afaceri, in general, nu sunt inca la acelasi nivel de dezvoltare. Prin comparatie, unele companii participante au departamente juridice si de peste 1.000 de juristi in timp ce pe piata locala o societate cu un departament juridic mare are in jur de 50 de avocati.
Si in Romania, diminuarea costurilor precum si atragerea si pastrarea personalului sunt probleme la fel de actuale pentru departamentele juridice ale companiilor locale. Ca o particularitate, inflatia legislativa creste si mai mult volumul de munca al acestor departamente. Gasirea unui echilibru intre solutionarea problemelor juridice prin intermediul unui departament juridic dimensionat corect in raport cu nevoile societatii si externalizarea acelor servicii, care prin volum si complexitate depasesc capabilitatile interne, este esential pentru eficientizarea costurilor alocate serviciilor juridice ”, a declarat Dragos Radu, Partener coordonator al Radu si Asociatii SPRL.

Din aceeasi categorie

19 Feb 06:00 | MANPOWER: Cifra de afaceri de 4,4 miliarde USD, intr-un context provocator
17 Feb 11:21 | Piata muncii: Generatia Z, impactul AI si schimbari majore pentru angajatori in 2025
07 Feb 09:41 | PWC: Ponderea firmelor care anticipeaza reduceri de personal in 2025, in crestere
30 Ian 12:29 | MMSS: 191 accidente pe santierele de cladiri consemnate in primele 9 luni din 2024
23 Ian 17:31 | PWC: Doar 10% din angajatori vor ajusta salariul brut dupa eliminarea facilitatilor
22 Ian 12:39 | SONDAJ: Patru din 10 angajati din Romania cheltuiesc 90% din veniturile lunare
16 Ian 13:04 | PWC: Majorarea salariului minim duce la cresteri ale altor metode de remunerare
16 Ian 12:01 | SAINT-GOBAIN: Certificare "Angajator de Top" pentru al 9-lea an consecutiv
09 Ian 12:41 | Piata muncii in 2024: Aproape 300.000 de locuri de munca noi si 11 milioane aplicari
20 Dec 11:27 | Beneficii salariale: un instrument strategic pentru optimizarea resurselor umane
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA