Sâmbătă, 22 Februarie 2025
RO EN

eJobs: Salariul si oportunitatile de dezvoltare, esentiale pentru Generatia Z

Tinerii din Generatia Z reprezinta una dintre cele mai dinamice categorii de candidati de pe piata muncii din acest moment, atat din perspectiva numarului de aplicari lunare, cat si a joburilor care ii au in vizor. De la inceputul anului si pana acum, peste 36.000 de joburi entry level au fost postate pe eJobs.ro, iar candidatii din segmentul de varsta 18-24 de ani au avut 434.000 de aplicari.
Potrivit datelor celui mai recent sondaj realizat de eJobs, cea mai mare platforma de recrutare online din Romania, tinerii sunt constienti de faptul ca se afla intr-un moment favorabil lor pe piata muncii si privesc cu un grad ridicat de optimism sansele de a se angaja pentru prima data sau de a-si schimba jobul. Astfel, 32,7% dintre respondenti spun ca au reusit sa se angajeze la actualul loc de munca in mai putin de o luna. Pentru 21,4% procesul a durat intre una si doua luni, iar pentru 14,1% intre doua si trei luni. Doar 7,7% au reusit sa se angajeze dupa mai mult de sase luni de cautari, in timp ce, in cazul a 6,6%, a fost de nevoie de peste un an pentru a-si gasi jobul potrivit.
„Datele acestea ne arata un segment de candidati din ce in ce mai increzatori in ei insisi. Nu doar ca sunt multe joburi in piata care li se adreseaza, dar reusesc foarte repede sa se angajeze. Vedem din ce in ce mai rar candidati care se plang ca sunt refuzati din cauza lipsei de experienta, una dintre problemele vechi pe care le aveau cei aflati la inceput de cariera. Sunt, in schimb, mult mai bine orientati catre ce vor sa faca si stiu ce asteptari specifice au de la un angajator”, spune Raluca Dumitra, Head of Marketing in cadrul eJobs Romania.
Pentru 86,2% dintre participantii la sondaj, pe primul loc in topul celor mai importante trei criterii in functie de care accepta un job este salariul. 55,9% mentioneaza oportunitatea de a creste profesional, iar 43,7% spun ca, pentru ei, cel mai important este sa poata lucra de acasa. 24,9% puncteaza ca un manager intelegator este crucial, 20,2% acorda o atentie sporita pachetului de beneficii extrasalariale, pentru 17,1% este important sa se angajeze intr-un domeniu care le place, 14,1% vor sa lucreze aproape de casa, iar 13,1% sa faca parte dintr-o echipa tanara. „Nu sunt foarte legati, in schimb, de profilul companiei. Spre deosebire de alte categorii de varsta, pentru cei foarte tineri conteaza mai putin daca angajatorul este un start up sau o companie multinationala atata vreme cat celelalte criterii sunt indeplinite. Sunt, insa, mai atrasi decat orice alt segment de varsta de joburile remote sau hibrid, in conditiile in care doar 13,6% vor sa lucreze de la birou. 34,6% prefera sa lucreze complet de acasa, iar 51,8% hibrid, dar ei sa fie cei care decid cate zile vin la birou”, completeaza Raluca Dumitra.
Intrebati care ar fi durata medie de timp pe care cred ca ar trebui sa o petreaca la un job inainte de a face o schimbare de cariera, 30,2% au raspuns intre un an si doi ani. 18,3% cred ca este nevoie de o perioada de doi – trei ani, iar 22,1% puncteaza ca doar dupa trei ani pot considera ca au acumulat suficienta experienta pentru a face o schimbare. Mai stabili decat in trecut, doar 16,6% cred ca schimbarile de cariera ar trebui facute in cel mult un an de la angajare.
„Aceste raspunsuri ne arata ca vorbim despre candidati tot mai ancorati in realitate si informati cu privire la cerintele de pe piata muncii si la asteptarile pe care le au angajatorii de la ei. Iar acest lucru reiese si din competentele de care cred ca este cea mai mare nevoie in acest moment. Perspectiva lor se pliaza foarte bine pe cea a angajatorilor: 67,6% cred ca, acum, competentele digitale sunt cele mai importante in ochii recrutorilor. 47,7% sunt de parere ca abilitatile de buni comunicatori ii pot ajuta sa isi gaseasca rapid un job, iar 45% mentioneaza competentele tehnice, specifice jobului si domeniului”, explica Raluca Dumitra.
In ceea ce priveste asteptarile salariale ale acestor candidati, 70% cred ca nivelul de pregatire si experienta pe care il au ar justifica un salariu cuprins intre 3.000 si 7.000 de lei, net. 15,2% spun ca s-ar incadra in intervalul 2.000 – 3.000 de lei, 7,6% sustin ca s-ar califica pentru un salariu cuprins intre 7.000 si 10.000 de lei, iar 4,9% pentru mai mult de 10.000 de lei. De altfel, pentru 54,6%, mentionarea salariului in anuntul de angajare este principalul argument care i-ar determina sa aplice la un job.
Sondajul a fost realizat in luna ianuarie, pe un esantion de 1.900 de respondenti, cu varste cuprinse intre 18 si 25 de ani. 59,8% dintre acestia sunt, in prezent, salariati fara functie de conducere, 15,3% sunt studenti, 12,3% nu au ocupatie momentan, 5,6% sunt manageri, 4,7% muncitori, 1% conduc propria afacere si alti 1% sunt elevi.

Din aceeasi categorie

19 Feb 06:00 | MANPOWER: Cifra de afaceri de 4,4 miliarde USD, intr-un context provocator
17 Feb 11:21 | Piata muncii: Generatia Z, impactul AI si schimbari majore pentru angajatori in 2025
07 Feb 09:41 | PWC: Ponderea firmelor care anticipeaza reduceri de personal in 2025, in crestere
30 Ian 12:29 | MMSS: 191 accidente pe santierele de cladiri consemnate in primele 9 luni din 2024
23 Ian 17:31 | PWC: Doar 10% din angajatori vor ajusta salariul brut dupa eliminarea facilitatilor
22 Ian 12:39 | SONDAJ: Patru din 10 angajati din Romania cheltuiesc 90% din veniturile lunare
16 Ian 13:04 | PWC: Majorarea salariului minim duce la cresteri ale altor metode de remunerare
16 Ian 12:01 | SAINT-GOBAIN: Certificare "Angajator de Top" pentru al 9-lea an consecutiv
09 Ian 12:41 | Piata muncii in 2024: Aproape 300.000 de locuri de munca noi si 11 milioane aplicari
20 Dec 11:27 | Beneficii salariale: un instrument strategic pentru optimizarea resurselor umane
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA