Miercuri, 17 Decembrie 2025
RO EN

CNIPMMR: Antreprenorii pot reintegra personalul la nivelul anterior crizei in 12 luni

Avand in vedere schimbarile din ultima perioada cu privire la desfasurarea activitatilor lucrative, precum si perioada de timp scursa de la momentul adoptarii masurilor de restrictionare a miscarii persoanelor, CNIPMMR analizeaza modul in care intreprinderile mici si mijlocii din Romania au fost impactate de masurile instituirii starii de urgenta si cum le-a fost sau le va fi afectata activitatea economica si care sunt lectiile invatate in aceasta perioada.
Astfel, in perioada 14.04 - 21.04.2020, CNIPMMR a realizat un amplu sondaj cu privire la efectele muncii la domiciliu si necesitatea reintoarcerii personalului in unitatile de productie.
 
Rezultatele sondajului
1. Sondajul a fost derulat in perioada 14.04 – 21.04.2020 si antreprenori au fost in proportie de 63,3% microintreprinderi, 19,9% intreprinderi mici, 10,1% intreprinderi mijlocii si 6,7% alte forme de organizare.
2. Intrebaticati salariati sunt incadrati in societatea lor,acestia au mentionat: 65,9% au mai putin de 9 salariati, 23,9% au intre 10 si 49 de salariati si 10,2% au peste 50 de salariati.
3. In ceea ce priveste domeniul de activitate al respondentilor, acesta este in proportie de 67,7% servicii, 17,3% comert si 15% productie.
4. La intrebarea “Cat de afectat sunteti de actuala criza?”, antreprenorii au raspuns in proportie de 35,8% ca sunt afectati in foarte mare masura, 28,3% ca sunt afectati in mare masura, 14,6% ca nu sunt afectati, 12,4% ca sunt afectati in mica masura si 8,8% ca sunt afectati in foarte mica masura.
5. Astfel, acestia estimeaza o scadere a cifrei de afaceri, dupa cum urmeaza: 30,1% mai mult de 70% din cifra de afaceri, 18,1% intre 30% si 50%, 16,8% intre 10% si 30%, 15,9% intre 50% si 70%, 15% pana in 10% si doar 4,1% nu au inregistrat scaderi ale cifrei de afaceri.
6. Intrebati „In cat timp credeti ca veti reveni la nivelul cifrei de afaceri anterior crizei?”, antreprenorii au raspuns: 37,6% isi vor reveni in maxim 6 luni, 29,6% in maxim 12 luni, 25,3% intre 1 si 2 ani, si 7,5% in mai mult de 2 ani.
7. Intrebati apoi care considera ca este data de la care angajatii ar trebui sa se reintoarca in unitate, pentru a relua activitatea economica, 51,8% au mentionat ca angajatii ar trebui sa se reintoarca dupa incetarea starii de urgenta, 26,1% la inceputul lunii mai si 22,1% dupa sarbatorile Pascale.
8. De asemenea, antreprenorii chestionati estimeaza ca pot reintegra personalul la nivelul anterior crizei, astfel: 57,5% in maxim 3 luni, 20,4% in maxim 6 luni, 8,8% in maxim 9 luni, 8% in mai mult de un an si 5,3% in maxim 12 luni.
9. In ceea ce priveste masurile de preventie a raspandirii virusului COVID-19 pe care antreprenorii le pot implementa in cadrul unitatii, acestia au raspuns (raspunsuri multiple): masti de protectie (82,30%), dezinfectanti pentru igienizarea suprafetelor (74,80%), manusi de unica folosinta (61,90%), asigurarea unei distante mai mari intre spatiile individuale de lucru (58,40%), altele (4,40%): viziere, lucratul in ture, lucratul 1 saptamana la birou/ 1 saptamana acasa, asigurarea transportului angajatilor cu masinile companiei, decontarea trannsporului angajatilor cu masinile proprii, work from home doar 3h/zi.
10. Intrebati care considera ca sunt riscurile neintoacerii la lucru in urmatoarea perioada, acestia au raspuns (raspunsuri multiple): scaderi ale cifrei de afaceri (74,80%), pierderea clientilor (51,80%), reducerea personalului ca urmare a afectarii veniturilor (36,30%), incetarea activitatii economice ca urmare a afectarii grave a relatiilor comerciale (35%), scaderea productivitatii muncii (27%) si aparitia de sincope in comunicarea dintre angajator si angajati, precum si intre angajati (19,90%).
11. Printre efectele pozitive considerate de antreprenori ca urmare a implementarii masurilor de distantare sociala in cadrul intreprinderilor, acestia au mentionat (raspunsuri multiple): digitalizarea administratiei publice (42,90%), debirocratizarea administratiei publice (39,40%), digitalizarea intreprinderii (36,70%), imbunatatirea comunicarii institutionale (32,30%), identificarea unor noi oportunitati de business (28,80%) si identificarea unor noi canale de vanzare (19,90%).
12. In final, printre masurile considerate necesare a fi luate in continuare in domeniul relatiilor de munca, antreprenorii au propus: modificarea Codului Muncii astfel incat sa permita flexibilitate in ceea ce priveste derularea contractului de munca si munca la distanta (77,40%), introducerea unui termen mai mare de notificare in Revisal a modificarilor din contractul individual de munca (50%), introducerea unui alt sistem de cuantificare a muncii la distanta care sa nu presupuna inscrierea in condica de prezenta (37,20%), altele (3,20%): reducerea taxarii salarizarii, posibilitatea angajatorului de a recupera investitia in formarea profesionala a angajatului etc.

Din aceeasi categorie

27 Noi 06:00 | ADECCO anunta o crestere de 4,5% a vanzarilor si profitabilitate imbunatatita in 2025
11 Noi 11:31 | AMBITO estimeaza o cifra de afaceri de 10 milioane de euro pentru 2026
05 Noi 12:57 | EXEC-EDU: Relatia dintre angajat si lider are o importanta mare in anul dificil 2026
04 Noi 06:00 | MANPOWER marcheaza revenirea la crestere organica, in pofida provocarilor globale
03 Noi 06:00 | RANDSTAD: Stabilitate financiară și progres al strategiei „Partner for Talent” in T3 2025
23 Oct 15:41 | PIFM: Forta de munca straina devine o realitate permanenta a economiei nationale
22 Oct 12:19 | GENESIS Property: Biroul ramane un pilon de stabilitate pentru multi angajati
21 Oct 11:37 | AI si automatizarea vor duce la crearea a 170 milioane locuri de munca pana in 2030
20 Oct 10:06 | MAZARS: Romania se pregateste sa aplice Directiva UE privind transparenta salariala
17 Oct 12:12 | AFSRU: Viitorul muncii, sub semnul optimizarii: program flexibil si integrare AI
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA