Luni, 28 Aprilie 2025
RO EN

C&W Echinox: 5 pasi pentru cresterea sigurantei sanitare a angajatilor din birouri

Distantarea sociala in spatiile de birouri dupa COVID-19 implica o strategie de actiune imediata pentru adaptarea la noua normalitate, motiv pentru care compania de consultanta imobiliara Cushman & Wakefield Echinox a format o echipa multi-disciplinara pentru a veni in intampinarea angajatorilor care pregatesc intoarcerea graduala a angajatilor in spatiile de birouri.
Cu un nou concept de design si masuri stricte privind distantarea sociala, consultantii companiei au pregatit un set de masuri pentru chiriasi si proprietari, bazat atat pe experienta Cushman & Wakefield din China, care manageriaza intoarcerea la lucru pentru peste 10.000 de companii cu aproape un milion de angajati in peste 1.000 de cladiri, cat si pe conceptul international „6 Feet Office”, dezvoltat de echipa din Olanda.
Masurile includ un pachet integrat de servicii de consultanta pentru evaluarea si imbunatatirea modului de lucru si cuprind o analiza tehnica detaliata, un studiu despre nevoile si asteptarile angajatilor si un plan de masuri si recomandari cu privire la optimizarea spatiului de lucru.
Andrei Ianculescu (foto), Head of Project Management Cushman & Wakefield Echinox: „Aplicam experienta noastra internationala, astfel incat clientii sa fie bine pregatiti pentru momentul revenirii la locul de munca. Pentru a reporni business-urile intr-un mediu de lucru sigur si eficient, regulile trebuie integrate in viata de zi cu zi, iar terenul trebuie pregatit pentru intoarcerea angajatilor, aplicand experienta arhitectilor si project managerilor din echipa in domenii precum inovatie si strategie de lucru, proiectare si constructie, facility management, gestionarea instalatiilor, protocoale de curatare la nivel comercial, research si tehnologie.”
Cristi Moga, Head of Research, Cushman & Wakefield Echinox: „Inainte de debutul pandemiei Covid-19, in cladirile de birouri moderne din Bucuresti si marile orase lucrau aproape 400.000 de oameni, reprezentand circa 10% din angajatii mediului privat. Pentru repornirea graduala a business-ului, este esential ca angajatorii sa le ofere echipelor siguranta si confortul unei intoarceri la birou intr-un mediu cat mai sigur pentru a nu le afecta creativitatea si productivitatea. Drept urmare, consideram ca este obligatorie atat analiza spatiilor, cat si a nevoilor angajatilor si companiilor, care s-au schimbat semnificativ in ultimele saptamani.”
Cei cinci pasi recomandati de echipa Cushman & Wakefield Echinox sunt urmatorii:
1. Realizarea unei analize in randul echipelor de management prin intermediul unui sondaj sau a unui focus grup pentru a idenfitica nevoile de business cu privire la spatiile necesare desfasurarii activitatii. Aplicarea unui chestionar online personalizat pentru angajatii companiei in vederea evaluarii preferintelor si nevoilor angajatilor, atat in ceea ce priveste spatiul de birou, cat si lucrul de acasa. Rezultatele celor doua analize vor fi corelate si utilizate pentru a proiecta nevoia si configuratia spatiului de birouri;
2. Analiza tehnica a spatiului de birou si a zonelor comune ale cladirii, inclusiv propunerea de solutii pentru proprietar - analiza sistemului HVAC existent, analiza cailor de acces, definirea zonelor potentiale de contaminare, propunerea de solutii pentru curatarea aerului, evaluarea spatiului de birou prin identificarea zonelor ce pot fi imbunatatite si reducerea riscurilor de contaminare, protocoale pentru controale de securitate si sanitare;
3. Solutii de optimizare si de distantare sociala a spatiului de lucru - traducerea noilor moduri de lucru si de ocupare eficienta a unui spatiu de birou prin crearea unui nou plan de amenajare, prin optimizarea densitatii angajatilor, stabilirea traseelor de deplasare in birou, propunerea de panouri despartitoare intre statiile de lucru, gestionarea programului de lucru, politici pentru vizitatori, inclusiv intocmirea bugetului necesar implementarii propunerilor, etc.;
4. Solutii de curatenie si dezinfectie - indrumarea personalului de intretinere pentru a raspunde cerintelor globale actuale, diminuand riscurile de contaminare prin reducerea punctelor de atingere, cresterea calitatii, includerea politicii usilor deschise pentru cat mai putine atingeri, politica de dezinfectie si curatenie a biroului, etc.
5. Servicii de implementare a masurilor aprobate (management de proiect)

Din aceeasi categorie

09 Apr 11:14 | VUCAMIX: 57% dintre angajati isi doresc competente in Inteligenta Artificiala
02 Apr 10:13 | UTCB incepe campania de admitere 2025, sub conceptul provocator "Daramam mituri"
27 Mar 09:30 | eJobs: Constructiile, in topul celor mai bine platite meserii din Romania, in 2025
26 Mar 12:39 | Angajatorii din constructii ofera asigurari de sanatate de pana la 1.200 euro/angajat
14 Mar 13:31 | Ministerul Muncii va inlocui aplicatia Revisal cu platforma REGES-ONLINE - implicatii
13 Mar 11:39 | ESSA Group a raportat o crestere de 31% a afacerilor in 2024, la 32,7 milioane euro
13 Mar 06:00 | ADECCO: Cresteri ale cotei de piata, generare de numerar si profitabilitate solida
27 Feb 06:00 | RANDSTAD raporteaza progrese strategice si estimeaza cresteri secventiale
19 Feb 06:00 | MANPOWER: Cifra de afaceri de 4,4 miliarde USD, intr-un context provocator
17 Feb 11:21 | Piata muncii: Generatia Z, impactul AI si schimbari majore pentru angajatori in 2025
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA