Luni, 24 Februarie 2025
RO EN

CATALYST: 51% dintre firme adopta sistemul hibrid de munca in urmatoarele luni

Catalyst Solutions impreuna cu partenerii de la Impact Hub Bucharest lanseaza cel mai nou studiu de piata despre perceptia angajatilor si angajatorilor din Romania asupra muncii la distanta. Potrivit sondajului, peste jumatate dintre organizatiile chestionate au declarat ca, in urmatorul an, vor imparti munca la birou cu cea la distanta, iar un sfert dintre acestea iau in calcul spatiile de co-work pentru ca angajatii sa-si desfasoare activitatea.
Studiul a fost realizat in perioada August-Septembrie 2020 si a investigat toate aspectele tranzitiei catre lucrul de acasa atat de catre candidati, cat si de catre organizatiile cu cea mai mare prezenta in piata muncii din Romania.
„Anul 2020 ne-a surprins pe toti cu multe provocari pe care le-am resimtit atat la nivel personal cat si la nivel profesional. Tranzitia de pe piata muncii catre sistemul de lucru remote ne-a fortat intr-o simbioza a personalului si profesionalului care a redefinit atat modul de structurare al organizatiilor cat si nevoile candidatilor de la angajatori. Prin intermediul studiului State of Remote Work in Romania, ne-am dorit sa cercetam indeaproape impactul acestor schimbari asupra organizatiilor din industrii diverse precum cea Financiara, IT, Outsourcing, Inginerie, FMCG, Servicii Profesionale (HR), etc. dar si asupra candidatilor care lucreaza in aceste industrii” declara Ana-Maria Ghita, Employer Branding Adviser in cadrul Catalyst Solutions.
“Impact Hub Bucharest s-a alaturat demersului Catalyst pentru a avea un tablou complet al perceptiei companiilor si angajatilor asupra modului, spatiului de lucru impuse de realitatea in care traim. Datele studiului arata ca spatiile de co-working se dovedesc cea mai buna solutie pentru zeci de companii din tara care iau in considerare folosirea lor pentru a le inlesni angajatilor munca la distanta si, in acelasi timp, a le oferi acces la comunitati de lucru. Asta in contextul in care 45% dintre candidatii intervievati au declarat ca izolarea sociala, singuratatea sunt principalele provocari legate de munca de acasa iar 34.5% simt lipsa comunicarii, activitatilor in persoana cu colegii. Pe langa reteaua de spatii dedicate echipelor de lucru, Impact Hub le ofera acestora acces la o comunitate de peste 2000 de membri, la programe de mentorat, la expertiza pe diverse industrii si la finantare”, a declarat Vlad Craioveanu, Managing Partner Impact Hub Bucharest.
Ce planuri au organizatiile pentru urmatorul an si impactul noii realitati asupra lor
In urmatoarele 6-12 luni, peste 51% dintre organizatii spun ca vor utiliza metoda de lucru hibrida, astfel angajatii vor avea posibilitatea de a merge la birou dar si de a lucra la distanta, in timp ce doar 14% dintre companiile respondente au luat decizia de a lucra 100% remote iar 19% dintre companii nu au luat inca o decizie privind programul de lucru.
Intrebati despre planurile legate de spatiile de birouri si posibilitatea diminuarii lor, 43% dintre organizatii inca nu iau in considerare o modificare, 23% dintre acestea iau in calcul reducerea lor iar 8% spun ca deja au facut acest pas.
Peste un sfert dintre companii considera ca spatiile de co-work reprezinta cea mai buna solutie pentru continuarea activitatii angajatilor in afara propriilor sedii de birou.

Din aceeasi categorie

19 Feb 06:00 | MANPOWER: Cifra de afaceri de 4,4 miliarde USD, intr-un context provocator
17 Feb 11:21 | Piata muncii: Generatia Z, impactul AI si schimbari majore pentru angajatori in 2025
07 Feb 09:41 | PWC: Ponderea firmelor care anticipeaza reduceri de personal in 2025, in crestere
30 Ian 12:29 | MMSS: 191 accidente pe santierele de cladiri consemnate in primele 9 luni din 2024
23 Ian 17:31 | PWC: Doar 10% din angajatori vor ajusta salariul brut dupa eliminarea facilitatilor
22 Ian 12:39 | SONDAJ: Patru din 10 angajati din Romania cheltuiesc 90% din veniturile lunare
16 Ian 13:04 | PWC: Majorarea salariului minim duce la cresteri ale altor metode de remunerare
16 Ian 12:01 | SAINT-GOBAIN: Certificare "Angajator de Top" pentru al 9-lea an consecutiv
09 Ian 12:41 | Piata muncii in 2024: Aproape 300.000 de locuri de munca noi si 11 milioane aplicari
20 Dec 11:27 | Beneficii salariale: un instrument strategic pentru optimizarea resurselor umane
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA