Duminică, 23 Februarie 2025
RO EN

BestJobs: Jumatate din angajati nu au reusit sa echilibreze munca cu viata personala

Al doilea an pandemic a fost mai greu decat primul, atat din punct de vedere personal si emotional (42%), cat si profesional (38%), pentru multi dintre angajatii romani care au participat la un sondaj realizat pe platforma de recrutare BestJobs. Nevoiti sa lucreze de acasa o perioada lunga de timp, aproape jumatate (47%) dintre ei nu au reusit sa echilibreze viata personala cu volumul de munca si cred ca au suferit sau sufera de burnout, spre deosebire de anul trecut, cand procentul angajatilor care au admis ca au trecut prin boala epuizarii profesionale a fost sub 30%.
Volumul mare de munca (23,4%), epuizarea psihica (22,7%), pandemia si starea de anxietate pe care o provoaca (19,7%) reprezinta principalii trei factori de stres invocati de angajatii care au raspuns sondajului BestJobs, care au condus si la accelerarea cautarilor pentru un job nou, cu precadere in randul specialistilor cu o experienta intre 2 si 5 ani.
Mai bine de 45% dintre intervievati au perceput sarcinile de serviciu extrem de stresante si dificile in toata aceasta perioada, in timp ce pentru 18% activitatea s-a desfasurat normal, fara sa se fi simtit presati sau stresati acum mai mult decat in conditii obisnuite de lucru.
Programul haotic si cerintele tot mai mari din partea angajatorilor i-au facut pe 47% dintre angajati sa creada ca au suferit sau resimt chiar in prezent simptomele sindromului burnout, acuzand o senzatie puternica de epuizare, cinism / ostilitate sau sentimente negative asociate muncii si o eficienta profesionala redusa.
Pentru a-si pastra o stare mentala buna si a scapa de burnout, 22% dintre respondentii la sondajul BestJobs spun ca e nevoie de negocierea volumului de munca, 21% cred ca mai multe activitati, precum sport, yoga, meditatie, citit etc., i-ar ajuta sa isi pastreze starea de bine si sa nu se lase cuprinsi de ingrijorare. Pentru alti aproape 16% solutia consta in delimitarea clara intre viata profesionala si cea personala si mai mult timp liber sau concediu.
Anxietatea si stresul in raport cu pandemia, cu starea lor de sanatate si a celor dragi sau cu situatia incerta de la locul de munca determina tot mai multe companii sa caute solutii de sustinere a angajatilor si sa ofere servicii de life & business coaching, consiliere sau psihoterapie, ca beneficiu extrasalarial.
In ultimul an, 14,4% dintre angajatii care au raspuns la sondajul BestJobs au cerut ajutorul unui specialist pentru a-si mentine sanatatea psihica. Alti 24,2% intentioneaza sa apeleze si ei la terapie de specialitate sau la coaching profesional in perioada urmatoare, pentru a fi ajutati sa gestioneze mai bine stresul, sa-si defineasca traseul de cariera si sa ia decizii mai bune pentru ei.
De altfel, cuvintele care descriu anul 2021 pentru cei mai multi dintre angajatii romani sunt adaptare (41%), oboseala extrema (38,6%), dezbateri despre vaccinare (37%), speranta (35,6%), restrictii (34%) si depresie (21,2%).

Din aceeasi categorie

19 Feb 06:00 | MANPOWER: Cifra de afaceri de 4,4 miliarde USD, intr-un context provocator
17 Feb 11:21 | Piata muncii: Generatia Z, impactul AI si schimbari majore pentru angajatori in 2025
07 Feb 09:41 | PWC: Ponderea firmelor care anticipeaza reduceri de personal in 2025, in crestere
30 Ian 12:29 | MMSS: 191 accidente pe santierele de cladiri consemnate in primele 9 luni din 2024
23 Ian 17:31 | PWC: Doar 10% din angajatori vor ajusta salariul brut dupa eliminarea facilitatilor
22 Ian 12:39 | SONDAJ: Patru din 10 angajati din Romania cheltuiesc 90% din veniturile lunare
16 Ian 13:04 | PWC: Majorarea salariului minim duce la cresteri ale altor metode de remunerare
16 Ian 12:01 | SAINT-GOBAIN: Certificare "Angajator de Top" pentru al 9-lea an consecutiv
09 Ian 12:41 | Piata muncii in 2024: Aproape 300.000 de locuri de munca noi si 11 milioane aplicari
20 Dec 11:27 | Beneficii salariale: un instrument strategic pentru optimizarea resurselor umane
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA