Duminică, 23 Februarie 2025
RO EN

BestJobs: 61% din candidati isi schimba jobul pentru a obtine un salariu mai mare

Unul dintre domeniile care a suferit cele mai multe transformari pe fondul pandemiei a fost cel al recrutarii. Cu o piata a muncii in continua schimbare in materie de oportunitati, mod de lucru si procese de recrutare, candidatii dezvolta si ei noi tendinte de mobilitate. Astfel, un studiu realizat de catre D&D Research la solicitarea BestJobs, privind comportamentul candidatilor si evolutia pietei muncii, arata ca principalul motiv pentru care romanii isi schimba locul de munca, dupa cum declara 61% dintre participanti, este obtinerea unui salariu mai mare.
Tot cu privire la schimbarea locului de munca, 80,5% dintre candidatii in cautare de noi oportunitati aleg site-urile de locuri de munca drept principala sursa de optiuni, iar majoritatea (73,1%) angajatilor din categoria white collar („gulerele albe”, angajatii de la birouri) spune ca BestJobs este platforma cea mai accesata de ei si primul site online la care ar apela atunci cand se gandesc sa-si schimbe jobul. In acelasi timp, platforma de recrutare online BestJobs este preferata intr-o mai mare masura si de gold collar („gulerele aurii”, angajatii cu specializari superioare) si de persoanele pragmatice, care valorizeaza numarul mare de joburi relevante pentru ei si calitatea acestora (pozitii superioare in companii de prestigiu).
Cand vine vorba de mobilitatea angajatilor pe piata muncii, motivele sunt diferite in functie de nivelul de specializare. Astfel, pentru categoriile white si blue collar, motivul principal care determina schimbarea jobului este salariul. Secundar, angajatii din aceste categorii aleg sa plece dintr-o companie atunci cand apar nemultumiri privind relatia cu colegii sau cu superiorii. In schimb, angajatii din categoria gold collar aleg sa faca o schimbare in parcursul profesional atunci cand apar diferente intre viziunea si valorile personale si cele ale companiei, in primul rand, dar si cand simt nevoie de dezvoltare profesionala, iar compania nu le poate oferi noi provocari.
„Observam anumite diferente de opinie intre categoriile de angajati, in functie de nivelul lor de specializare - blue collar, white collar sau gold collar - insa majoritatea romanilor indica salariul ca fiind criteriul principal pentru schimbarea jobului si cei mai multi dintre ei ar vrea sa stie salariul intr-o etapa cat mai incipienta din procesul de recrutare. Multe companii din Romania au facut deja mai multi pasi catre o transparentizare a salariilor publicate in anunturile postate pe platformele de recrutare online. Angajatorii care apeleaza deja la aceasta masura au beneficiul de a-i atrage de la bun inceput doar pe acei candidati care sunt dispusi sa ocupe respectiva pozitie”, declara Dan Petre, Business Developer D&D Research.
Atunci cand evalueaza site-urile cu locuri de munca, romanii se uita in special la numarul de joburi disponibile in orasul unde locuiesc (64,5%), la numarul de joburi pe domeniul de interes (61,8%), la claritatea si detalierea anunturilor (60%) si la numarul de joburi pentru nivelul de pregatire (59,5%).
Sentimentul candidatilor despre piata locurilor de munca. Aproape jumatate dintre romani au observat ca nivelul de munca a crescut in timp ce salariile au stagnat.
Participantii la studiu observa cum pandemia a adus modificari mari pe piata muncii, cea mai importanta dintre ele fiind posibilitatea de a lucra de oriunde, fapt care ii elibereaza pe oameni de grija navetei si de necesitatea gasirii unui loc de munca in proximitatea casei.
Tot cu privire la efectele pandemiei, 43,9% dintre participantii la studiu observa cum nivelul de munca a crescut, insa remuneratia a ramas aceeasi.
Oferta de locuri de munca este considerata suficient de variata, in special de catre angajatii din categoriile white si gold collar. Tot acestia considera ca exista o potrivire buna intre criteriile de angajare si specializarile lor, la polul opus fata de blue collar, care considera ca cerintele angajatorilor sunt greu de atins.
In plus, 71,6% dintre participanti observa ca oferta de locuri de munca este mult mai buna pe anumite domenii, dar 57% considera ca este dificil sa isi gaseasca un loc de munca. Mai mult decat atat, doar 31,9% considera ca salariile oferite sunt atractive.
Studiul mai arata si ca tinerii, in special absolventii cu studii superioare, nu isi gasesc usor un loc de munca potrivit studiilor sau asteptarilor salariale pe care le au, in ciuda numeroaselor oferte disponibile.
Studiul cantitativ si calitativ privind comportamentul de mobilitate a candidatilor si perceptia acestora despre evolutia pietei muncii a fost realizat de catre D&D Research la solicitarea BestJobs, in luna august. Studiul cantitativ s-a desfasurat printr-un chestionar online, pe un esantion reprezentativ la nivel national, de 1.058 de oameni.

Din aceeasi categorie

19 Feb 06:00 | MANPOWER: Cifra de afaceri de 4,4 miliarde USD, intr-un context provocator
17 Feb 11:21 | Piata muncii: Generatia Z, impactul AI si schimbari majore pentru angajatori in 2025
07 Feb 09:41 | PWC: Ponderea firmelor care anticipeaza reduceri de personal in 2025, in crestere
30 Ian 12:29 | MMSS: 191 accidente pe santierele de cladiri consemnate in primele 9 luni din 2024
23 Ian 17:31 | PWC: Doar 10% din angajatori vor ajusta salariul brut dupa eliminarea facilitatilor
22 Ian 12:39 | SONDAJ: Patru din 10 angajati din Romania cheltuiesc 90% din veniturile lunare
16 Ian 13:04 | PWC: Majorarea salariului minim duce la cresteri ale altor metode de remunerare
16 Ian 12:01 | SAINT-GOBAIN: Certificare "Angajator de Top" pentru al 9-lea an consecutiv
09 Ian 12:41 | Piata muncii in 2024: Aproape 300.000 de locuri de munca noi si 11 milioane aplicari
20 Dec 11:27 | Beneficii salariale: un instrument strategic pentru optimizarea resurselor umane
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA