![](/images/stiri/piata_muncii_2024/06_11_deloitte_1.jpg)
Succesul organizatiilor din Romania mai depinde de cautarea unor modalitati mai bune de evaluare a performantei si valorii angajatilor, dincolo de productivitatea traditionala (77%), mai arata studiul, insa companiile se confrunta cu obstacole precum constrangerile interne (41%), intelegerea insuficienta a problemei si a riscurilor si oportunitatilor asociate (37%) si lipsa implicarii liderilor (32%).
Un alt aspect important pentru succesul organizatiilor identificat de studiu este regandirea modului de lucru, a locului de desfasurare a activitatii si a fortei de munca, in concordanta cu evolutiile tehnologice (67%). Progresul in aceasta directie este insa ingreunat de provocari similare - intelegerea insuficienta a problemei si a riscurilor si oportunitatilor asociate (40%), lipsa implicarii liderilor (36%) si constrangerile interne (31%).
Totodata, participantii la studiu considera ca, pentru succesul unei companii, este foarte important ca imaginatia si curiozitatea angajatilor sa tina pasul cu inovatia tehnologica (68%). Insa doar 38% dintre participanti spun ca angajatorii lor sunt in stadii avansate de abordare a acestui aspect, iar principala bariera este intelegerea insuficienta a problemei si a riscurilor si oportunitatilor asociate.
Pe termen mediu (urmatorii trei ani), factorii care vor influenta cel mai mult succesul organizatiilor din Romania sunt increderea si transparenta in relatia dintre angajati si organizatie (26%), regandirea modului de lucru, a locului de desfasurare a activitatii si a fortei de munca in concordanta cu evolutiile tehnologice (14%) si impactul pe care interactiunea cu organizatia il are asupra fiecarui om (13%).
"Rezultatele studiului indica faptul ca angajatorii din Romania trebuie sa acorde o atentie tot mai mare schimbarilor din piata muncii, prezente si viitoare, si sa ia masuri concrete pentru abordarea lor cu succes. Si, in contextul evolutiilor exponentiale din domeniul tehnologiei, care creeaza incertitudine in randul angajatilor, unul dintre aspectele urgente este cel legat de asigurarea sustenabilitatii capitalului uman, care presupune, in linii mari, ca fiecare om sa ramana cu un beneficiu in urma interactiunii de orice natura cu organizatia in cauza. Aproape trei sferturi dintre participantii romani la sondaj sustin ca acest aspect este foarte important pentru succesul companiei din care fac parte, insa doar 6% il abordeaza cu succes, iar 42% fac progrese reale in aceasta directie. Asadar, pe termen mediu cel putin, capitalul uman va ramane in centrul preocuparilor angajatorilor din Romania, in special in sensul stimularii imaginatiei si curiozitatii umane pentru a tine pasul cu inovatiile tehnologice”, a declarat Raluca Bontas, Partener, Deloitte Romania.
In plus, 66% dintre organizatii considera ca este foarte important ca departamentele de resurse umane sa treaca de la functia operationala la o abordare interdepartamentala, insa si in acest caz principala bariera consta in intelegerea insuficienta a problemei si a riscurilor si oportunitatilor asociate (38%).
Raportul Deloitte 2024 Global Human Capital Trends pentru Romania a fost efectuat in randul a peste 450 de lideri de business si de resurse umane din diferite industrii, printre care servicii financiare, produse de consum si energie si resurse, din organizatii de diverse marimi, inclusiv companii mari, cu pana la 10.000 de angajati.