Marți, 04 Noiembrie 2025
RO EN

UMB si Euro-Asfalt strapung prima galerie de tunel din sectiunea Margina-Holdea (A1)

Asocierea Grup UMB - Euro-Asfalt (Bosnia-Hertegovina) a realizat strapungerea de fir de tunel rutier la nivel de autostrada pe santierul Lotului 2 Margina - Holdea al Autostrazii Lugoj - Deva (A), cunoscut ca "lotul ursilor". Antreprenorul foloseste pentru forarea celor doua tuneluri existente metoda austriaca NATM, aceeasi tehnologie utilizata si de constructorul Sectiunii 4 Sibiu - Pitesti pentru tunelurile Alina si Daniela.
"Aceasta este prima strapungere de tunel pe acest santier din cele 6 care sunt necesare. Totodata, a inceput realizarea platformei necesare relocarii liniilor de productie a grinzilor din beton (aproximativ 400 de grinzi necesare pe acest lot) de pe Santierul A7, acolo unde a fost finalizata productia grinzilor necesare pentru tronsonul Focsani-Bacau", a transmis Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI).
"Asocierea romano - bosniaca (UMB - Euro-Asfalt) este mobilizata in santier cu peste 500 de muncitori si mai mult de 300 de utilaje, iar stadiul fizic al lucrarilor se apropie de 30%. Constructia acestui nou lot de autostrada este finantata prin PNRR si are o valoare de 1,82 miliarde lei (fara TVA). Sectiunea Margina - Holdea urmeaza sa fie finalizata in anul 2026 si va asigura circulatia pe autostrada, intre Sibiu (Boita) si Nadlac II, pe coridorul 4 Pan-european", a precizat Cristian Pistol, directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA.
 
 
"A fost realizata strapungerea primei galerii (367,5 metri) a Tunelului 1 de pe sectiunea Margina - Holdea, etapa importanta pentru constructia Lotului 2 al autostrazii Lugoj - Deva (A1). Aceasta sectiune are o lungime de 9,13 km si reprezinta singura veriga lipsa din tronsonul de autostrada Sibiu (Boita) - Nadlac 2, coridor rutier de importanta strategica, atat pentru Romania, cat si pentru Uniunea Europeana. Lucrarile sunt executate de o asociere de constructori romani si bosniaci, care sunt mobilizati in santier cu 533 de muncitori si 316 utilaje. In prezent, stadiul fizic al intregului lot se apropie de 30%, iar activitatea in santier are un ritm bun", a transmis Ciprian Serban, ministrul Transporturilor si Infrastructurii.
"Galeria de pe calea 1 are o lungime de 367,5 m si face parte din primul tunel al acestui lot de autostrada, in lungime de 9,13 km. Pe traseul sectiunii dintre Margina si Holdea se construiesc doua tuneluri cu o lungime totala de 2,5 km si 4 viaducte a caror lungime insumata este de 2 km. (…) Pana in prezent au fost finalizati toti cei aproape 960 de piloti necesari structurilor de pe traseu, iar turnarea radierelor pasajului (1.085 m) peste cale ferata Lugoj - Ilia a fost finalizata. La sectorul «cut and cover» al tunelului 2 se lucreaza la placa de acoperire, iar la sectoarele de tunel care sunt construite prin excavatie se lucreaza la camasuiala primara, la stratul de beton torcretat peste care se va aplica hidroizolatia si la fundatia pe care se va construi ulterior calea de rulare", a transmis Sorin Grindeanu, fostul ministru al Transporturilor si Infrastructurii.
 
 
Traseul autostrazii Lugoj - Deva Lot 2, subsectiunea E1 are punctul de inceput la km 47+090, unde traseul autostrazii subtraverseaza relocarea drumului comunal DC 100. Pe subsectiunea E1, intre km 47+090 - km 52+780, se vor realiza doua pasaje peste alte cai de comunicatii (drum de acces si CF).
Pe subsectiunea E2 este intre km 52+780 - km 56+220, sunt prevazute doua viaducte (peste o vale si drum forestier si peste drumul comunal DC 144) si un pasaj peste autostrada pe drum agricol.
Tunelurile sunt proiectate pe subsectiunea E2, intre km 52+870 si km 55+600.
Antreprenor general pe acest segment de autostrada este asocierea Spedition UMB - Tehnostrade - SA & PE Construct - Euro-Asfalt doo, iar supervizarea santierului este asigurata de IRD Engineering.
Lotul Margina - Holdea include 2,13 kilometri de tunel cu doua galerii unidirectionale, respectiv un tunel de 415 metri pe firul 1 si 367 metri pe firul 2 si unul de 1.985 metri, respectiv 1 825 metri. Tunelurile vor fi executate partial prin metoda NATM si partial cut & cover.
 

Din aceeasi categorie

30 Oct 14:28 | DEPUNERE documentatie de emitere Certificat de Urbanism pentru A13 Brasov-Bacau
30 Oct 14:33 | UMB semneaza contracte de executie pentru A8 Grinties-Pipirig si DEx Focsani-Braila
30 Oct 11:52 | Planseul Unirii: Betonare planseu peste Dambovita si extindere organizare de santier
30 Oct 08:07 | A13 Brasov-Bacau: Traseu optimizat, cu tunel la Lempes si noi noduri rutiere
24 Oct 15:48 | FIRME mari de constructii liciteaza intretinere drumuri de 55 mil. euro din Suceava
24 Oct 14:11 | PORR Construct depaseste 80% progres fizic pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti
23 Oct 10:23 | BRASOV: Lucrarile de apa si drumuri din Tara Fagarasului, corelate pentru eficienta
22 Oct 14:53 | CONSTRUCTII ERBASU construieste legatura rutiera Satu Mare - Frontiera cu Ungaria
20 Oct 12:58 | TECNIC a furnizat servicii de supervizare la lotul 2 (Mizil-Buzau), A7 Ploiesti-Buzau
17 Oct 17:36 | LICITATIE de 119 milioane euro pentru constructia Variantei de ocolire Vaslui
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA