Sâmbătă, 20 Decembrie 2025
RO EN

UMB si Euro-Asfalt strapung prima galerie de tunel din sectiunea Margina-Holdea (A1)

Asocierea Grup UMB - Euro-Asfalt (Bosnia-Hertegovina) a realizat strapungerea de fir de tunel rutier la nivel de autostrada pe santierul Lotului 2 Margina - Holdea al Autostrazii Lugoj - Deva (A), cunoscut ca "lotul ursilor". Antreprenorul foloseste pentru forarea celor doua tuneluri existente metoda austriaca NATM, aceeasi tehnologie utilizata si de constructorul Sectiunii 4 Sibiu - Pitesti pentru tunelurile Alina si Daniela.
"Aceasta este prima strapungere de tunel pe acest santier din cele 6 care sunt necesare. Totodata, a inceput realizarea platformei necesare relocarii liniilor de productie a grinzilor din beton (aproximativ 400 de grinzi necesare pe acest lot) de pe Santierul A7, acolo unde a fost finalizata productia grinzilor necesare pentru tronsonul Focsani-Bacau", a transmis Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI).
"Asocierea romano - bosniaca (UMB - Euro-Asfalt) este mobilizata in santier cu peste 500 de muncitori si mai mult de 300 de utilaje, iar stadiul fizic al lucrarilor se apropie de 30%. Constructia acestui nou lot de autostrada este finantata prin PNRR si are o valoare de 1,82 miliarde lei (fara TVA). Sectiunea Margina - Holdea urmeaza sa fie finalizata in anul 2026 si va asigura circulatia pe autostrada, intre Sibiu (Boita) si Nadlac II, pe coridorul 4 Pan-european", a precizat Cristian Pistol, directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA.
 
 
"A fost realizata strapungerea primei galerii (367,5 metri) a Tunelului 1 de pe sectiunea Margina - Holdea, etapa importanta pentru constructia Lotului 2 al autostrazii Lugoj - Deva (A1). Aceasta sectiune are o lungime de 9,13 km si reprezinta singura veriga lipsa din tronsonul de autostrada Sibiu (Boita) - Nadlac 2, coridor rutier de importanta strategica, atat pentru Romania, cat si pentru Uniunea Europeana. Lucrarile sunt executate de o asociere de constructori romani si bosniaci, care sunt mobilizati in santier cu 533 de muncitori si 316 utilaje. In prezent, stadiul fizic al intregului lot se apropie de 30%, iar activitatea in santier are un ritm bun", a transmis Ciprian Serban, ministrul Transporturilor si Infrastructurii.
"Galeria de pe calea 1 are o lungime de 367,5 m si face parte din primul tunel al acestui lot de autostrada, in lungime de 9,13 km. Pe traseul sectiunii dintre Margina si Holdea se construiesc doua tuneluri cu o lungime totala de 2,5 km si 4 viaducte a caror lungime insumata este de 2 km. (…) Pana in prezent au fost finalizati toti cei aproape 960 de piloti necesari structurilor de pe traseu, iar turnarea radierelor pasajului (1.085 m) peste cale ferata Lugoj - Ilia a fost finalizata. La sectorul «cut and cover» al tunelului 2 se lucreaza la placa de acoperire, iar la sectoarele de tunel care sunt construite prin excavatie se lucreaza la camasuiala primara, la stratul de beton torcretat peste care se va aplica hidroizolatia si la fundatia pe care se va construi ulterior calea de rulare", a transmis Sorin Grindeanu, fostul ministru al Transporturilor si Infrastructurii.
 
 
Traseul autostrazii Lugoj - Deva Lot 2, subsectiunea E1 are punctul de inceput la km 47+090, unde traseul autostrazii subtraverseaza relocarea drumului comunal DC 100. Pe subsectiunea E1, intre km 47+090 - km 52+780, se vor realiza doua pasaje peste alte cai de comunicatii (drum de acces si CF).
Pe subsectiunea E2 este intre km 52+780 - km 56+220, sunt prevazute doua viaducte (peste o vale si drum forestier si peste drumul comunal DC 144) si un pasaj peste autostrada pe drum agricol.
Tunelurile sunt proiectate pe subsectiunea E2, intre km 52+870 si km 55+600.
Antreprenor general pe acest segment de autostrada este asocierea Spedition UMB - Tehnostrade - SA & PE Construct - Euro-Asfalt doo, iar supervizarea santierului este asigurata de IRD Engineering.
Lotul Margina - Holdea include 2,13 kilometri de tunel cu doua galerii unidirectionale, respectiv un tunel de 415 metri pe firul 1 si 367 metri pe firul 2 si unul de 1.985 metri, respectiv 1 825 metri. Tunelurile vor fi executate partial prin metoda NATM si partial cut & cover.
 

Din aceeasi categorie

17 Dec 20:48 | PORR: Turnarea betonului rutier in tuneluri, finalizata pe Autostrada A1 Sibiu-Pitesti
17 Dec 17:49 | Danlin XXL si Intertranscom vor construi cu 5,17 miliarde lei DX Bacau-Piatra Neamt
17 Dec 15:54 | MAPA si CENGIZ au investit 15 mil. euro in fabrica de confectii metalice din Sibiu
15 Dec 15:58 | IC ICTAS si ROTARY semneaza contract de modernizare CF Craiova-Caransebes, Lot 6
12 Dec 17:56 | Drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu: ACTIV Proiectare si EMAY incep proiectarea
05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA