Joi, 12 Iunie 2025
RO EN

Pro Infrastructura: UMB nu va livra la termen cei 388 de km de autostrada contractati

Capacitatea UMB este mult sub ceea ce este necesar pentru a putea duce in ritmul obisnuit toti cei 388 kilometri de autostrada si drum expres pe care-i are momentan in portofoliul de proiecte in executie, au subliniat reprezentantii Asociatiei Pro Infrastructura, dupa ce constatat ca pe santierul drumului expres DX12 Craiova-Pitesti nu sunt mobilizati muncitori si utilaje.
"UMB, santier pustiu pe DEx12. Ieri am filmat toti cei aproape 32 de kilometri ai Drumului Expres DEx12 Craiova-Pitesti intre nodul cu Autostrada A1 si Colonesti. Ne asteptam ca mobilizarea sa fie slaba, dar nici chiar asa: nu am gasit nici macar un utilaj sau un singur muncitor al antreprenorului general, UMB! Am ramas surprinsi sa vedem ca in teren erau doar cativa angajati ai subcontractorilor care mestereau la relocarile de utilitati. Nu, cei de la UMB nu sunt in saptamana libera, aceasta tocmai a trecut si acum sunt in teren, dar pe alte santiere. Nu, nu i-am prins in pauza de masa. Priviti imaginile si spuneti-ne voi daca vedeti un utilaj sau un muncitor al UMB pe aliniament sau macar in organizarea de santier", au scris pe Facebook reprezentantii Pro Infrastructura.
 
 
Peste acest fapt absolut evident vine si decizia politica de a stabili, in anul electoral 2024, ca prioritati pentru UMB Autostrada A7, ce si cat s-o putea, si Centura Timisoara.
"Celelalte lucrari ale constructorului, precum DEx12 Colonesti-Pitesti, A3 Nadaselu-Zimbor-Poarta Salajului, DEx6 Galati-Braila, veriga critica lipsa A1 Margina-Holdea sau ciotul A0 de langa Capitala pot astepta pe ralanti sau chiar, iata, oprite complet!", a mai transmis Asociatia.
Astfel, reprezentantii Pro Infrastructura spun ca termenul actual, noiembrie 2024, poate si cu siguranta va fi extins mult in 2025, pe un contract semnat in 17.08.2021 ce prevede 12 luni de proiectare plus alte 24 de executie, cu ordin de incepere emis in 15.11.2021.
"Mai mult ca sigur, extensii de timp vor fi acordate cu darnicie si pe DEx6 Galati-Braila si pe A3 Nadaselu-Zimbor-Poarta Salajului. Ce sa mai vorbim de proiectele mai mici: podul peste Siret de la Cosmesti parafat cu UMB in aprilie 2022 este dat uitarii de mai bine de un an de zile si pe Centura Galati UMB a cerut «rezilierea amiabila» in ianuarie 2024. CNAIR nu prea ar vrea sa o accepte insa nici nu are solutii de deblocare a situatiei.
De penalitati si/sau certificate negative acordate antreprenorului nici nu poate fi vorba", a mai precizat Asociatia.
 

Din aceeasi categorie

10 Iun 18:01 | Autoritatile publice au derulat activitati de informare la santierul Tigveni 120
10 Iun 12:05 | LICITATIE realizare SF pentru retea de tren metropolitan de 230 mil. euro in Brasov
03 Iun 12:18 | OFERTARE numeroasa pentru constructia lotului 2 al Autostrazii Tg. Neamt-Ungheni
03 Iun 09:55 | BIHOR: Investitia de 271 milioane euro in reteaua de trenuri metropolitane, aprobata
02 Iun 14:11 | CNIR: Finantare de 6,75 mld. lei pentru constructia drumului expres Focsani-Braila
02 Iun 13:14 | FAR Foundation si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 6
30 Mai 15:55 | OZALTIN & INFRAVIS semneaza contract de executie lot Miercurea Nirajului-Sarateni
30 Mai 11:38 | STRABAG a inaugurat noul pod hobanat din Satu Mare, proiect de 40 milioane euro
29 Mai 17:46 | PORR: 500 de muncitori si 194 utilaje la santierul dintre Tigveni si Curtea de Arges
29 Mai 15:50 | CNIR lanseaza licitatii de 2 miliarde euro pentru construirea a trei tronsoane din A8
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA