
"Mini-sectiunea de 9,8 km din A1 Sibiu-Pitesti avanseaza bine si avem inca sanse sa circulam prin primul tunel forat de pe o autostrada romaneasca in decembrie 2026. Am filmat inclusiv in interiorul tunelului Curtea de Arges, lung de 1,35 km. Progresul pana acum este foarte bun: sapatura a ajuns putin dincolo de prima galerie de legatura intre cele doua cai. Sunt trei astfel de treceri folosite in caz de urgenta, doua pietonale spre capete si intre ele una mare in care incap si vehiculele.
Din pacate, asa cum se vede din imagini, antreprenorul Porr a dat de o zona cu mult nisip, unul din cele mai dificile tipuri de teren in care poti construi ceva, mai ales un tunel. Si nici pe restul lotului lucrarile nu sunt de lepadat: viaducte multe, lungi si adanci, consolidari serioase de facut pe multi versanti cu risc de alunecare", au transmis reprezentantii Pro Infrastructura.

Sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges, are o lungime de 9,8 km. Contractul pentru proiectarea si executia acestei sectiuni a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie a lucrarilor.
In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si un tunel de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.
