Sâmbătă, 26 Iulie 2025
RO EN

PORR Construct avanseaza cu lucrarile la Autostrada A1 Curtea de Arges-Tigveni

PORR Construct a ajuns la 27-28% cu stadiul fizic al lucrarilor pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti, potrivit estimarilor Asociatiei Pro Infrastructura, care a filmat inclusiv in interiorul tunelului Curtea de Arges, care se foreaza in aceasta perioada. Tunelul Tigveni este primul tunel de pe traseul autostrazii Pitesti-Sibiu, pe sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges. Acesta va avea o lungime de 1,35 kilometri, iar antreprenorul lucreaza de la inceputul acestui an, indiferent de conditiile meteorologice.
"Mini-sectiunea de 9,8 km din A1 Sibiu-Pitesti avanseaza bine si avem inca sanse sa circulam prin primul tunel forat de pe o autostrada romaneasca in decembrie 2026. Am filmat inclusiv in interiorul tunelului Curtea de Arges, lung de 1,35 km. Progresul pana acum este foarte bun: sapatura a ajuns putin dincolo de prima galerie de legatura intre cele doua cai. Sunt trei astfel de treceri folosite in caz de urgenta, doua pietonale spre capete si intre ele una mare in care incap si vehiculele.
Din pacate, asa cum se vede din imagini, antreprenorul Porr a dat de o zona cu mult nisip, unul din cele mai dificile tipuri de teren in care poti construi ceva, mai ales un tunel. Si nici pe restul lotului lucrarile nu sunt de lepadat: viaducte multe, lungi si adanci, consolidari serioase de facut pe multi versanti cu risc de alunecare", au transmis reprezentantii Pro Infrastructura.
 
 
Sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges, are o lungime de 9,8 km. Contractul pentru proiectarea si executia acestei sectiuni a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie a lucrarilor.
In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si un tunel de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.
 

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA