Joi, 30 Octombrie 2025
RO EN

PORR Construct a forat peste 700 de metri din Tunelurile Daniela si Alina

PORR Construct a ajuns la 25,5% cu stadiul fizic al lucrarilor pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti. Potrivit datelor Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA, sapaturile la Tunelul Tiveni, de la Momaia, au ajuns la 414 m in galeria dreapta (Daniela) si la 283 m in cea stanga (Alina), fiind excavati pana acum, din cele doua galerii, aproximativ 110.000 mc. Forarea pilotilor a ajuns la un stadiu de 77%, iar pentru terasamente au fost sapati peste 320.000 mc.
In paralel, in baza de productie au fost realizate primele doua grinzi, urmand sa inceapa si executia de predale si alte elemente prefabricate necesare acestui proiect.
Tunelul Tigveni este primul tunel de pe traseul autostrazii Pitesti-Sibiu, pe sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges. Acesta va avea o lungime de 1,35 kilometri, iar antreprenorul lucreaza de la inceputul acestui an, indiferent de conditiile meteorologice.
Potrivit lui Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, la constructia celor doua fire ale tunelului se lucreaza concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialisti adusi din Austria, impreuna cu muncitori din Romania, care utilizeaza noua metoda austriaca NATM (New Austrian Tunneling Method), iar lucrarile la cele doua fire sunt deja in avans fata de grafic.
"Acesta Autostrada face parte din cel mai important proiect de infrastructura rutiera prevazut in Programul Investitional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din Romania, elaborat si aprobat de guvernul liberal in perioada 2020-2021 si, totodata, prevede cele mai complexe lucrari, avand in vedere dificultatea data de zona montana in care se afla traseul autostrazii, fiind si prima trecere la nivel de autostrada peste Carpati", a precizat Irinel Ionel Scriosteanu.
Sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges, are o lungime de circa 10 km. Contractul pentru proiectarea si executia acestei sectiuni a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie a lucrarilor.
In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si un tunel de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.

Din aceeasi categorie

17 Oct 17:36 | LICITATIE de 119 milioane euro pentru constructia Variantei de ocolire Vaslui
17 Oct 17:40 | PORR si VIAROM liciteaza lucrari de 55 mil. euro, reparatii de strazi din Satu Mare
17 Oct 16:21 | TPF Inginerie castiga serviciile de supervizare pentru constructia DEx Focsani-Braila
17 Oct 13:38 | FINANTARE prioritara pentru proiectele de reabilitare a cailor ferate, din anul 2026
16 Oct 14:42 | AKTOR: TBM-urile au sapat peste 5 km din tunelul feroviar de pe CF Apata-Cata
15 Oct 16:27 | DEBUT foraje geotehnice pentru proiectare lot 2A Ditrau-Grinties din Autostrada A8
14 Oct 17:28 | TPF si BAICONS liciteaza SF de 24 mil. euro, electrificare CF Brasov-Targu Mures
14 Oct 17:10 | DELGAZ GRID primeste 32 oferte pentru lucrari de infrastructura de 101 milioane euro
13 Oct 17:54 | STRABAG, Concelex si Bog'Art liciteaza executie pasaj de 31 mil. euro din Predeal
13 Oct 13:19 | CNIR: Imagini live din santierul Autostrazii Transilvania, lotul Chiribis-Biharia
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA