Miercuri, 30 Aprilie 2025
RO EN

PORR Construct a forat peste 700 de metri din Tunelurile Daniela si Alina

PORR Construct a ajuns la 25,5% cu stadiul fizic al lucrarilor pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti. Potrivit datelor Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA, sapaturile la Tunelul Tiveni, de la Momaia, au ajuns la 414 m in galeria dreapta (Daniela) si la 283 m in cea stanga (Alina), fiind excavati pana acum, din cele doua galerii, aproximativ 110.000 mc. Forarea pilotilor a ajuns la un stadiu de 77%, iar pentru terasamente au fost sapati peste 320.000 mc.
In paralel, in baza de productie au fost realizate primele doua grinzi, urmand sa inceapa si executia de predale si alte elemente prefabricate necesare acestui proiect.
Tunelul Tigveni este primul tunel de pe traseul autostrazii Pitesti-Sibiu, pe sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges. Acesta va avea o lungime de 1,35 kilometri, iar antreprenorul lucreaza de la inceputul acestui an, indiferent de conditiile meteorologice.
Potrivit lui Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, la constructia celor doua fire ale tunelului se lucreaza concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialisti adusi din Austria, impreuna cu muncitori din Romania, care utilizeaza noua metoda austriaca NATM (New Austrian Tunneling Method), iar lucrarile la cele doua fire sunt deja in avans fata de grafic.
"Acesta Autostrada face parte din cel mai important proiect de infrastructura rutiera prevazut in Programul Investitional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din Romania, elaborat si aprobat de guvernul liberal in perioada 2020-2021 si, totodata, prevede cele mai complexe lucrari, avand in vedere dificultatea data de zona montana in care se afla traseul autostrazii, fiind si prima trecere la nivel de autostrada peste Carpati", a precizat Irinel Ionel Scriosteanu.
Sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges, are o lungime de circa 10 km. Contractul pentru proiectarea si executia acestei sectiuni a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie a lucrarilor.
In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si un tunel de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.

Din aceeasi categorie

16 Apr 13:54 | ASOCIEREA TrackWorks castiga lucrarile de reabilitare a CF Craiova-Caransebes (lot 1)
16 Apr 12:45 | Constructii Erbasu si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 3
14 Apr 17:20 | Grupul UMB castiga si lotul 2 de lucrari constructii la autostrada A7 Pascani-Suceava
11 Apr 14:21 | MAKYOL si Ozaltin semneaza contract de executie pentru A3 Poarta Salajului-Nusfalau
10 Apr 18:45 | PRIMUL utilaj TBM este operational pe Sectiunea SUD a Magistralei 6 de metrou
10 Apr 16:43 | TECNIC Consulting va superviza lucrarile pe tronsonul 4 al Autostrazii Sibiu-Fagaras
09 Apr 13:19 | FINANTARE pentru patru loturi de 116 km ale sectiunii montane A8 (Sarateni-Pipirig)
07 Apr 13:35 | CNIR a lansat de la infiintare licitatii pentru 300 km de drum expres si autostrada
07 Apr 12:23 | CONSIS si TPF vizeaza realizarea SF pentru linia CF Tecuci Nord-Iasi (Nicolina)
03 Apr 10:23 | FINANTARE europeana de 3 miliarde lei pentru proiectul DEx Bacau-Piatra Neamt
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA