Duminică, 23 Februarie 2025
RO EN

PORR Construct a forat peste 700 de metri din Tunelurile Daniela si Alina

PORR Construct a ajuns la 25,5% cu stadiul fizic al lucrarilor pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti. Potrivit datelor Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA, sapaturile la Tunelul Tiveni, de la Momaia, au ajuns la 414 m in galeria dreapta (Daniela) si la 283 m in cea stanga (Alina), fiind excavati pana acum, din cele doua galerii, aproximativ 110.000 mc. Forarea pilotilor a ajuns la un stadiu de 77%, iar pentru terasamente au fost sapati peste 320.000 mc.
In paralel, in baza de productie au fost realizate primele doua grinzi, urmand sa inceapa si executia de predale si alte elemente prefabricate necesare acestui proiect.
Tunelul Tigveni este primul tunel de pe traseul autostrazii Pitesti-Sibiu, pe sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges. Acesta va avea o lungime de 1,35 kilometri, iar antreprenorul lucreaza de la inceputul acestui an, indiferent de conditiile meteorologice.
Potrivit lui Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, la constructia celor doua fire ale tunelului se lucreaza concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialisti adusi din Austria, impreuna cu muncitori din Romania, care utilizeaza noua metoda austriaca NATM (New Austrian Tunneling Method), iar lucrarile la cele doua fire sunt deja in avans fata de grafic.
"Acesta Autostrada face parte din cel mai important proiect de infrastructura rutiera prevazut in Programul Investitional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din Romania, elaborat si aprobat de guvernul liberal in perioada 2020-2021 si, totodata, prevede cele mai complexe lucrari, avand in vedere dificultatea data de zona montana in care se afla traseul autostrazii, fiind si prima trecere la nivel de autostrada peste Carpati", a precizat Irinel Ionel Scriosteanu.
Sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges, are o lungime de circa 10 km. Contractul pentru proiectarea si executia acestei sectiuni a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie a lucrarilor.
In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si un tunel de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.

Din aceeasi categorie

21 Feb 14:01 | PORR Construct modernizeaza o sectiune de 18 km de linie de tramvai cu 150 mil. euro
21 Feb 12:39 | IRD, TPF, KONSENT si VENTURO liciteaza supervizare Lot 2C Pipirig-Vanatori Neamt
21 Feb 10:56 | ANPM: Acord de mediu pentru un nou pod peste Prut, de 185 milioane de lei
19 Feb 12:43 | OFERTARE numeroasa pentru lucrari de constructii Autostrada Craiova - Filiasi (Lot 2)
19 Feb 11:53 | DESCHIDERE oferte lucrari de 224 mil. euro pentru instalatii de semnalizare feroviara
19 Feb 06:08 | CNIR are in licitatie proiecte de infrastructura mare de 8,6 miliarde euro
18 Feb 18:02 | TADECO vizeaza realizare documentatii pentru extinderea retelei de apa din Tulcea
18 Feb 18:11 | KONSENT, MGGP, IRD si TPF liciteaza supervizare Autostrada A8, Sectiune II, Lot 2A
17 Feb 16:10 | PRECON Transilvania si Automagistral Pivden construiesc primul lot DX Oradea-Arad
17 Feb 13:25 | EGIS, Romair, Eptisa si Ramboll liciteaza servicii de extindere retea de apa Maramures
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA