
"Aproximativ 750 km de drum de mare viteza, autostrada sau drum expres, se afla in executie. Cateva dintre aceste proiecte sunt: toate cele 3 sectiuni de pe Autostrada Transilvania, la cele 5 loturi de pe A0, cele doua tronsoane - loturile 1 si 4 - de pe DX Craiova - Pitesti, care trebuie sa fie finalizate anul acesta, toate cele 13 loturi ale A7 Ploiesti - Pascani finantate prin PNRR, cele doua loturi din AU - Autostrada Unirii, celebra bucata din A1 - de la Marginea la Holdea, acea bucata cu ursi care este, de asemenea, finantata din PNRR si intreaga autostrada de la Sibiu la Fagaras, care in acest moment are semnate toate contractele si se intra in zona de executie", a declarat Sorin Grindeanu.
Pe langa aceste drumuri, mai sunt alti peste 1.200 km aflati in lucru pe segmentul infrastructurii feroviare, pe diverse tronsoane: de la Simeria catre granita cu Ungaria, de la Brasov la Sighisoara, Caransebes - Timisoara - Arad, Episcopia Bihorului - Cluj.
"In anii urmatori, pentru infrastructura rutiera urmeaza sa mai lansam contracte pentru inca minimum 1.700 km. Pana in 2030, vorbim de un necesar de 40 miliarde euro. Acesti kilometri de autostrada si drum expres necesita resurse fara de care nu vom putea sa le implementam. In perioada urmatoare, vom semna probabil cel mai mare contract pe care l-a avut in istorie MTI, undeva la 7,5 miliarde lei - Poarta Salajului - Nusfalau, pe Autostrada Transilvania. De asemenea, sectiunea montana din A8, cea mediana, va avea contractele semnate in perioada urmatoare. De la Targu Neamt spre Iasi - Ungheni si legatura cu Chisinau se afla intre prioritatile noastre de anul acesta, la fel ca drumul de mare viteza Craiova - Targu Jiu, Pascani - Suceava - Siret (pana la granita cu Ucraina) si Arad - Oradea. Arad-Oradea, cele 3 loturi sunt deja lansate si speram sa se incheie cat mai repede licitatia si sa incepem lucrarile de constructii", a precizat ministrul Transporturilor.
Sorin Grindeanu a adaugat ca pentru aceste noi proiecte si care vor avea contracte anul acesta, sunt necesare urmatoarele resurse: peste 4,5 milioane de tone de mixtura asfaltica, aproximativ 5 milioane de tone de balast, 122 milioane mc de material de umplutura pentru terasamente, 40.000 de grinzi de beton si metal, peste 12 milioane de metri liniari de parapet metalic. La toate acestea se adauga si necesarul de materiale de constructii pentru domeniul feroviar: peste 13 milioane mc de balast sau alt tip de material coroziv; 1,5 milioane de metri liniari de sina de cale ferata; aproape 3 milioane mc de piatra sparta; 2,5 milioane de traverse din beton si lemn.