Sâmbătă, 26 Iulie 2025
RO EN

MTI: Necesar de finantare de 24 miliarde lei pentru lucrari de infrastructura in 2024

Ministerul Transporturilor nu se poate incadra in 2024 intr-un buget similar cu cel alocat in 2023, asa cum a propus Ministerul Finantelor, si va cere finantare pe masura investitiilor, pentru ca altfel ajungem "intr-o zona de baltire", asa cum a fost in ultimii 30 de ani, a declarat, vineri, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, intr-o conferinta de presa, informeaza Agerpres.
Potrivit acestuia, necesarul de fonduri anul viitor este "mare de tot" la Ministerul Transporturilor.
"Domnii de la Finante ne-au trimis limitele, asa cum se obisnuieste, ne-au trimis limitele bugetare pentru anul 2024, aproape la fel cu ce am primit pe 2023, deci undeva in jur de 24 de miliarde (de lei - n.r). Sigur ca eu am avut impreuna cu domnii secretari de stat si cu companiile din subordine si cu toti factorii de decizie mai multe sedinte din acest punct de vedere si n-am putut sa ne incadram si nu putem sa ne incadram in aceste limite. Necesarul la prima strigare este mare de tot la Ministerul Transporturilor. Asta nu inseamna ca in zilele urmatoare nu vom avea discutii cu cei de la Finante, care sigur ca au, din punct de vedere al bugetului, au privire de ansamblu pe toate componentele si eu sunt convins ca o sa ajungem la un punct de vedere comun. Dar asta nu inseamna ca transporturile in anul 2024 nu trebuie sa beneficieze de finantare pe masura proiectelor de investitii, pentru ca altfel ajungem intr-o zona pe care nu si-o doreste nimeni, si anume una de baltire, asa cum a fost la transporturi 30 de ani. O zona in care tinem transporturile in perfuzii: nici nu moare (sectorul - n. r.), dar nici nu traieste bine. Exemplul cel mai bun e ceea ce s-a intamplat in ultimii doi ani. Exact in urma cu doi ani s-a depus juramantul de catre Guvernul Ciuca in Parlament, in 21 noiembrie. Azi sunt doi ani de cand sunt si eu la Transporturi si am avut bugetul pe 2021, cam 14 miliarde. Eu zic ca incheiem anul asta, adica dupa doi ani, aproape dublu. Nu se poate in 2024 sa fie mai putin decat am avut in 2023. Exclus asa ceva! Si credeti-ma ca stiu sa negociez, astfel incat transporturile sa continue intr-un trend ascendent sau bugetul transporturilor sa fie pe un trend ascendent. Fara dubii", a sustinut Sorin Grindeanu.
Intrebat de jurnalisti care a fost solicitarea MTI, seful de la Transporturi a precizat ca, in discutia initiala avuta in interiorul institutiei a fost vorba de o suma de trei ori mai mare comparativ cu alocarea din acest an.
"Sigur ca mi-a fost mila de reactiile pe care le-am provocat (ministrului Finantelor, Marcel Bolos - n. r.) spunandu-i limitele la care am ajuns initial. Dar, sigur ca lucrurile acestea se negociaza si se duc in jos", a Grindeanu.

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA