Joi, 06 Noiembrie 2025
RO EN

MTI: Necesar de finantare de 24 miliarde lei pentru lucrari de infrastructura in 2024

Ministerul Transporturilor nu se poate incadra in 2024 intr-un buget similar cu cel alocat in 2023, asa cum a propus Ministerul Finantelor, si va cere finantare pe masura investitiilor, pentru ca altfel ajungem "intr-o zona de baltire", asa cum a fost in ultimii 30 de ani, a declarat, vineri, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, intr-o conferinta de presa, informeaza Agerpres.
Potrivit acestuia, necesarul de fonduri anul viitor este "mare de tot" la Ministerul Transporturilor.
"Domnii de la Finante ne-au trimis limitele, asa cum se obisnuieste, ne-au trimis limitele bugetare pentru anul 2024, aproape la fel cu ce am primit pe 2023, deci undeva in jur de 24 de miliarde (de lei - n.r). Sigur ca eu am avut impreuna cu domnii secretari de stat si cu companiile din subordine si cu toti factorii de decizie mai multe sedinte din acest punct de vedere si n-am putut sa ne incadram si nu putem sa ne incadram in aceste limite. Necesarul la prima strigare este mare de tot la Ministerul Transporturilor. Asta nu inseamna ca in zilele urmatoare nu vom avea discutii cu cei de la Finante, care sigur ca au, din punct de vedere al bugetului, au privire de ansamblu pe toate componentele si eu sunt convins ca o sa ajungem la un punct de vedere comun. Dar asta nu inseamna ca transporturile in anul 2024 nu trebuie sa beneficieze de finantare pe masura proiectelor de investitii, pentru ca altfel ajungem intr-o zona pe care nu si-o doreste nimeni, si anume una de baltire, asa cum a fost la transporturi 30 de ani. O zona in care tinem transporturile in perfuzii: nici nu moare (sectorul - n. r.), dar nici nu traieste bine. Exemplul cel mai bun e ceea ce s-a intamplat in ultimii doi ani. Exact in urma cu doi ani s-a depus juramantul de catre Guvernul Ciuca in Parlament, in 21 noiembrie. Azi sunt doi ani de cand sunt si eu la Transporturi si am avut bugetul pe 2021, cam 14 miliarde. Eu zic ca incheiem anul asta, adica dupa doi ani, aproape dublu. Nu se poate in 2024 sa fie mai putin decat am avut in 2023. Exclus asa ceva! Si credeti-ma ca stiu sa negociez, astfel incat transporturile sa continue intr-un trend ascendent sau bugetul transporturilor sa fie pe un trend ascendent. Fara dubii", a sustinut Sorin Grindeanu.
Intrebat de jurnalisti care a fost solicitarea MTI, seful de la Transporturi a precizat ca, in discutia initiala avuta in interiorul institutiei a fost vorba de o suma de trei ori mai mare comparativ cu alocarea din acest an.
"Sigur ca mi-a fost mila de reactiile pe care le-am provocat (ministrului Finantelor, Marcel Bolos - n. r.) spunandu-i limitele la care am ajuns initial. Dar, sigur ca lucrurile acestea se negociaza si se duc in jos", a Grindeanu.

Din aceeasi categorie

30 Oct 14:28 | DEPUNERE documentatie de emitere Certificat de Urbanism pentru A13 Brasov-Bacau
30 Oct 14:33 | UMB semneaza contracte de executie pentru A8 Grinties-Pipirig si DEx Focsani-Braila
30 Oct 11:52 | Planseul Unirii: Betonare planseu peste Dambovita si extindere organizare de santier
30 Oct 08:07 | A13 Brasov-Bacau: Traseu optimizat, cu tunel la Lempes si noi noduri rutiere
24 Oct 15:48 | FIRME mari de constructii liciteaza intretinere drumuri de 55 mil. euro din Suceava
24 Oct 14:11 | PORR Construct depaseste 80% progres fizic pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti
23 Oct 10:23 | BRASOV: Lucrarile de apa si drumuri din Tara Fagarasului, corelate pentru eficienta
22 Oct 14:53 | CONSTRUCTII ERBASU construieste legatura rutiera Satu Mare - Frontiera cu Ungaria
20 Oct 12:58 | TECNIC a furnizat servicii de supervizare la lotul 2 (Mizil-Buzau), A7 Ploiesti-Buzau
17 Oct 17:36 | LICITATIE de 119 milioane euro pentru constructia Variantei de ocolire Vaslui
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA