Joi, 18 Decembrie 2025
RO EN

MTI a emis autorizatia de construire pentru Lotul 3 al DEx Arad - Oradea, de 50 km

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a emis autorizatia de construire pentru Lotul 3 al Drumului Expres (DEx) Arad - Oradea, cu o lungime de 47,07 km, la care se adauga Drumul de legatura cu zona industriala Arad Vest (2,9 km). "A fost semnata si este publicata pe site-ul MTI autorizatia de construire pentru Lotul 3 (km 73+400 - km 120+470) al Drumului Expres Arad - Oradea, proiect cu o valoare de executie estimata la 3,54 miliarde lei, care va schimba in bine traficul din vestul tarii. Autorizatia de construire a fost eliberata in baza contractului anterior pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate si a Proiectului Tehnic. Urmeaza stabilirea unui castigator al contractului pentru executie, aflat acum in faza de reevaluare si bineinteles semnarea contractului (FIDIC Rosu)", a transmis Ciprian Serban, ministrul Transporturilor si Infrastructurii.
La finalul anului 2024, asocierea Automagistral Pivden (Ucraina) - Precon Transilvania a fost desemnata antreprenor general pentru Lotul 3, insa rezultatul procedurii a fost contestat si ofertele au reintrat in evaluare, noul termen-limita pentru selectia constructorului fiind stabilit la data de 21 iulie 2025, ora 18:00.
"Lucrarile pot incepe imediat dupa deblocarea contestatiei de adjudecare a constructorului, fara sa se mai piarda timp pretios", a precizat Iustin Cionca, presedintele Consiliului Judetean Arad.
Pe traseu vor fi construite inclusiv 29 de lucrari de arta, printre care un pasaj peste calea ferata si DJ 709B, cu o lungime de 592 metri.
 
 
La licitatia pentru Lotul 3 au fost depuse 9 oferte
1. Nurol Insaat ve Ticaret AS, cu subcontractantii Elektra Invest, Pirotehnic OSB, EPC - Consultanta de Mediu, Muzeul Judetean Satu Mare, San Electroterm Grup, Eckon Cei si Epser Ltd;
2. Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret AS, cu subcontractantii Eckon Cei, Epser Ltd, Elektra Invest, Troia Premium Construct, Pirotehnic OSB, EPC - Consultanta de Mediu si Muzeul National de Istorie a Transilvaniei;
3. Asocierea Constructii Erbasu (lider) - X-Way Infrastructure - Concelex, avand ca tert sustinator grupul Vahostav SK si ca subcontractanti companiile Danavi, Eckon Cei, Elektra Invest, Quadratum Architecture, Epser Ltd si Muzeul National al Unirii Alba Iulia;
4. Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi AS (lider) - Infravis, cu subcontractantii Eckon Cei, Eco Geodrum, Epser Ltd, Danavi, Muzeul National de Istorie a Transilvaniei si Elektra Invest;
5. Asocierea Duna Group Európa (lider) - PAB Romania - HE-DO - Duna Constructii Ro, cu subcontractantii Sandorlukacs Construct, Wessling Romania, Danavi, Muzeul Judetean Satu Mare, Cabinet de Avocat Pop Adrian Emil, Manro, Sanel, GP Sageata Prod, Via Design, Eckon Cei, Terra Silva, Optotel Com si Constructii Feroviare Mures SA;
6. Asocierea Bog'Art (lider) - Trace Group Hold - GP Group JSC, cu subcontractantii Elektra Invest, EPC - Consultanta de Mediu, Danavi, GP Sageata Prod, Muzeul National de Istorie a Romaniei, Epser Ltd, Institutul de Cercetari in Transporturi INCERTRANS SA, Artera Proiect, Via Design, Mithras Build si Eckon Cei;
7. Asocierea Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret AS (lider) - Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret AS, cu subcontractantii Mega Mühendislik Müsavirlik AS, Muzeul Judetean Satu Mare, Terra Silva, EPC - Consultanta de Mediu, Eckon Cei, Vio - Top, Elektra Invest, Microcip Electronics si Pirotehnic OSB;
8. Asocierea IC Içtas Insaat Sanayi Ve Ticaret AS (lider) - Rotary Constructii Mentenanta, cu subcontractantii Topo Design Solutions, Activ Proiectare Infrastructura, Pirotehnic OSB, Elektra Invest, Muzeul Olteniei Craiova, Activ Group Management, Eckon Cei, Terra Silva si Geostud;
9. Asocierea Automagistral-Pivden (lider) - Precon Transilvania, avand ca tert sustinator grupul Trameco, si ca subcontractanti companiile Alpenside, Danavi, Automagistral Pivden Ro, Via Design, Artera Proiect, Muzeul Judetean Satu Mare, Epser Ltd, Eckon Cei, Elektra Invest, Terra Silva si Eco Geodrum.
 
 
Intregul DEx Arad - Oradea are o lungime de 120,47 km si este compus din 3 loturi:
Lotul 1 (33,7 km), la care se adauga un drum de legatura la DN 79 (Salonta), cu o lungime de 5,3 km. Contractul de executie a fost semnat cu asocierea Precon Transilvania - Automagistral Pivden, in luna mai 2025;
Lotul 2 (39,7 km), la care se adauga drumul de legatura pana la granita cu Ungaria (10 km); au fost depuse 8 oferte de participare, care se afla in evaluare pana la data de 14 iulie 2025;
Lotul 3 (47,07 km), la care se adauga drumul de legatura cu zona industriala Arad Vest (2,9 km).
Studiul de fezabilitate al DEx Arad - Oradea a fost actualizat si completat de Consitrans.

Din aceeasi categorie

17 Dec 20:48 | PORR: Turnarea betonului rutier in tuneluri, finalizata pe Autostrada A1 Sibiu-Pitesti
17 Dec 17:49 | Danlin XXL si Intertranscom vor construi cu 5,17 miliarde lei DX Bacau-Piatra Neamt
17 Dec 15:54 | MAPA si CENGIZ au investit 15 mil. euro in fabrica de confectii metalice din Sibiu
15 Dec 15:58 | IC ICTAS si ROTARY semneaza contract de modernizare CF Craiova-Caransebes, Lot 6
12 Dec 17:56 | Drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu: ACTIV Proiectare si EMAY incep proiectarea
05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA