Vineri, 13 Iunie 2025
RO EN

McKinsey: Solutie pentru gestionarea penuriei de materiale si de muncitori calificati

Expertii McKinsey au subliniat recent ca lucrarile complexe de infrastructura presupunand operatiuni vaste de sapare pot genera perturbari pentru publicul larg, fapt ce diminueaza avantajele generate de astfel de proiecte. Coordonarea lor ar putea minimiza insa impactul negativ si ar putea ajuta companiile sa gestioneze mai bine lantul de aprovizionare si penuria de forta de munca. Un scenariu in care un traseu intens circulat este inchis de doua ori doar intr-un singur an pentru a face lucrari de excavare poate genera plangeri justificate din partea persoanelor care il utilizeaza. Solutia este simpla si rezida in eliminarea necesitatii unor sapaturi repetate, printr-o coordonare precisa a executantilor de lucrari de infrastructura. De pilda, in SUA adaugarea unor benzi pe o autostrada necesita excavare, la fel ca si instalarea de noi cabluri de banda larga pentru a aduce servicii de internet de mare viteza unei comunitati rurale nedeservite inca. Coordonarea celor doua lucrari ar genera economii uriase de timp si bani, disconfortul pentru oamenii din zona fiind minimizat. Limitarea perturbarilor nu este singurul beneficiu potential al unei astfel de strategii integrate, mai subliniaza expertii McLKinsey. Bugete de sute de miliarde USD reinvestiti in SUA in temeiul Legii Infrastructurii (BIL) ar putea fi economisite prin armonizarea proiectelor. Daca ar fi realizata prin intermediul unor instrumente digitale sofisticate, abordarea ar putea ajuta, de asemenea, autoritatile locale sa gestioneze mai bine lipsa de materiale pentru constructii si de muncitori in constructii. In plus, o asemenea initiativa ar putea deschide calea pentru sisteme de infrastructura mai integrate, care ar servi mai bine gospodariile si intreprinderile si ar promova obiectivele de politica publica. Desigur, coordonarea proiectelor majore de infrastructura intre mai multe agentii, entitati si parti interesate nu este un proces lipsit de provocari, insa exista strategii care ar putea ajuta la solutionarea celor mai multe dintre acestea. Un avantaj major este acela al unei mai bune utilizari a resurselor publice, care se adauga altor beneficii precum atenuarea daunelor aduse proprietatii private, intreruperile de servicii, accidentele de trafic etc. Un studiu al Oficiului pentru Responsabilitate Guvernamentala din SUA a constatat ca prin coordonarea proiectelor de banda larga si celor de autostrazi federale s-ar putea genera economii de costuri cuprinse intre 25% si 33%. Alte analize estimeaza ca excavatiile pentru infrastructura de transport sunt de aproximativ de zece ori mai ieftine decat sapaturile de sine statatoare efectuate pentru alte lucrari punctuale, la care instalarea subterana este singura optiune. In prezent, exista o serie de bariere in calea unui proces integrat de lucru – si anume: rigiditatea bugetelor si a sistemelor de finantare, ordonarea prioritara a succesiunii proiectelor, respectiv coordonarea si implementarea pe diferite orizonturi de timp si agentii guvernamentale. Pentru informatii suplimentare, click aici

Din aceeasi categorie

10 Iun 18:01 | Autoritatile publice au derulat activitati de informare la santierul Tigveni 120
10 Iun 12:05 | LICITATIE realizare SF pentru retea de tren metropolitan de 230 mil. euro in Brasov
03 Iun 12:18 | OFERTARE numeroasa pentru constructia lotului 2 al Autostrazii Tg. Neamt-Ungheni
03 Iun 09:55 | BIHOR: Investitia de 271 milioane euro in reteaua de trenuri metropolitane, aprobata
02 Iun 14:11 | CNIR: Finantare de 6,75 mld. lei pentru constructia drumului expres Focsani-Braila
02 Iun 13:14 | FAR Foundation si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 6
30 Mai 15:55 | OZALTIN & INFRAVIS semneaza contract de executie lot Miercurea Nirajului-Sarateni
30 Mai 11:38 | STRABAG a inaugurat noul pod hobanat din Satu Mare, proiect de 40 milioane euro
29 Mai 17:46 | PORR: 500 de muncitori si 194 utilaje la santierul dintre Tigveni si Curtea de Arges
29 Mai 15:50 | CNIR lanseaza licitatii de 2 miliarde euro pentru construirea a trei tronsoane din A8
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA