Sâmbătă, 26 Iulie 2025
RO EN

LICITATIE de 240 milioane euro, executie lot 1D: Joseni - Ditrau, Sectiunea II din A8

Contractul pentru proiectarea si executia lotului 1D Joseni - Ditrau de pe traseul sectiunii de munte a Autostrazii Unirii (A8) a fost publicat in Sistemul Electronic pentru Achizitii Publice (SEAP). Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) asteapta oferte de participare ale antreprenorilor interesati pana la data de 25 noiembrie 2024. 
Valoarea totala estimata a acestui lot de autostrada din judetul Harghita este cuprinsa intre 1,02 miliarde lei si 1,2 miliarde lei (fara TVA), iar durata de realizare este de 34 de luni, din care 10 luni pentru proiectare si 24 pentru executie. Perioada de garantie este de 60 de luni. 
"Reamintim ca, pe traseul lotului Joseni - Ditrau, cu o lungime de 14,4 km, sunt prevazute 21 de pasaje si viaducte (3 dintre acestea fiind pasaje tip ecoducte pentru permeabilitatea animalelor) si un nod rutier la Joseni. De asemenea, pe acest lot va fi amenajat cate un spatiu de servicii (stanga/ dreapta) tip S1, care include zona comerciala, benzinarii, 12 spatii de incarcare pentru masini electrice si toalete. Pentru a se asigura functionalitatea independenta a acestui lot, contractul prevede si realizarea unei descarcari provizorii in zona de conexiune cu urmatorul lot (2A Ditrau - Grinties)", a transmis CNIR.
Lotul 1D Joseni - Ditrau este primul publicat in SEAP din cele patru loturi ale sectiunii montane Sarateni - Pipirig (116 km), urmand ca licitatia pentru lotul 1C Sarateni - Joseni sa fie vizibila in SEAP dupa validarea documentatiei de catre Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP). CNIR mai preconizeaza ca, in cursul acestei saptamani, va fi transmisa spre validare catre ANAP si documentatia pentru lotul 2A Ditrau - Grinties (38 km).
Sectiunea de munte a tronsonului Sarateni - Pipirig de pe Autostrada Unirii A8 are o lungime de 116 km si include patru loturi: 
  • Lotul 1C Sarateni-Joseni (32,4 km);
  • Lotul 1D Joseni-Ditrau (14,4 km);
  • Lotul 2A Ditrau-Grinties (37,9 km);
  • Lotul 2B Grinties-Pipirig (31,5 km).
Potrivit CNIR, toate cele patru loturi dintre Sarateni si Pipirig vor fi in procedura de licitatie deschisa pana la finalul lunii noiembrie.
Finantarea proiectului este asigurata din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.
 
 
Sectiunea II - mediana, Miercurea Nirajului - Leghin, cea mai dificila de pe intreaga autostrada A8 deoarece traverseaza muntii, a fost impartita in 6 sectoare:
  • Lot 1B: Miercurea Nirajului - Sarateni (km 22+000 - km 45+400);
  • Lot 1C: Sarateni - Joseni (km 45+400 - km 77+800);
  • Lot 1D: Joseni - Ditrau (km 77+800 - km 92+195);
  • Lot 2A: Ditrau - Grinties (km 0+000 - km 37+900);
  • Lot 2B: Grinties - Pipirig (km 37+900 - km 72+000);
  • Lot 2C: Pipirig - Vanatori Neamt (Leghin) (km 72+000 - km 89+000).
Lotul 1 D, Joseni - Ditrau, este cel de-al patrulea lot al Sectiunii II mediane a A8 lansat in procedura de licitatie, dupa ce in primavara acestui an au fost lansate si Lotul 1B Miercurea Nirajului - Sarateni si Lot 2C Pipirig - Vanatori Neamt (Leghin), pentru care au fost deja oferte depuse, iar saptamana trecuta a fost transmisa la ANAP documentatia pentru Lotul 1C Sarateni - Joseni.
 
La licitatia pentru atribuirea lucrarilor aferente Lotului 1B (Miercurea Nirajului - Sarateni) au fost depuse doua oferte, respectiv: 
1. Nurol Insaat ve Ticaret AS, avand ca tert grupul Duygu Taahhüt ve Insaat AS si ca subcontractanti companiile Tecnic Consulting Engineering Romania, San Electroterm Grup, Egis Romania, Epser Ltd, Eckon Cei, Elektra Invest, EPC - Consultanta de Mediu, Danavi si Muzeul Judetean Satu Mare;
2. Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi AS (lider) - Infravis, avand ca tert si subcontractant grupul Proyapi Muhendislik ve Musavirlik AS si ca subcontractanti companiile Danavi, Eckon Cei, Elektra Invest, Yuksel Domanic Muhendislik Limited Sirketi, Epser Ltd, Patrik Silva, Eco Geodrum si Muzeul Judetean Mures.
Cele doua oferte se afla in etapa de evaluare, ce are termen-limita stabilit la data de 11 noiembrie 2024.
Valoarea estimata a contractului este cuprinsa intre 3,35 miliarde lei si 3,94 miliarde lei (fara TVA). Sectorul vizat va avea o lungime de 23,4 km si va include constructia de tuneluri cu o lungime totala de 1,07 km.
Durata contractului este de 90 de luni si cuprinde 6 luni pentru proiectare, 24 pentru executia lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie.
 
 
La licitatia pentru atribuirea lucrarilor de proiectare si executie a lotului 2C: Pipirig - Vanatori Neamt (Leghin), au fost depuse trei oferte de participare, respectiv:
1. Asocierea Danlin XXL (lider) - Intertranscom Impex - Mithras Build, avand ca subcontractanti si/sau terti companiile En-Ez Insaat Sanayi ve Ticaret AS, Alcro Trade, Intertranscom Impex, Consitrans, Build Instal Electric, Pirotehnic OSB, Complexul Muzeal National Neamt, Roads Design, Eckon Cei, Elektra Invest si Via Design;
2. Asocierea Sa & Pe Construct (lider) - Euro-Asfalt - Tehnostrade - Spedition UMB, cu subcontractantii BAMA Grup, Exclusive Telecommunication Solutions, Muzeul Olteniei Craiova, Integrated Engineering Systems, Pirotehnic OSB, Wildlife Management Consulting, Cis Gaz si Electric Light;
3. Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi AS (lider) - Infravis, avand ca subcontractanti si/ sau terti Complexul Muzeal National Neamt si companiile Epser Ltd, Proyapi Muhendislik ve Musavirlik AS, Yuksel Domanic Muhendislik Limited Sirketi, Elektra Invest, Patrik Silva, Eco Geodrum, Danavi si Eckon Cei.
Cele trei oferte se afla in etapa de evaluare financiara si tehnica, ce are termenul-limita stabilit la 20 noiembrie 2024. 
Valoarea estimata a contractului este cuprinsa intre 3,38 miliarde lei si 3,83 miliarde lei (fara TVA). Sectorul vizat va avea o lungime de 19,3 km si va include constructia a 7 tuneluri, cu o lungime totala de 1,44 km.
Proiectul are prevazuta o durata de maximum 48 de luni, din care 12 pentru proiectare si 36 pentru executie, la care se adauga 60 de luni perioada de garantie.
 
 
Sectiunea II face parte din Autostrada Targu Mures - Targu Neamt, al carei studiu de fezabilitate a fost actualizat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (denumita anterior Acciona lngenieria SA). Din echipa de proiectare mai fac parte companiile F&R Worldwide (stiudiile geotehnice), Geo Proiect Consulting (studii topografice detaliate), EPC - Consultanta de Mediu (documentatia privind evaluarea impactului asupra mediului), Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane (cercetari si investigatii arheologice), Integrated Road Solutions (proiectare infrastructura de transport rutier), Topovia 2002 (identificare proprietari si expropieri) si Protelco SA (suport si completare studii topografic, inclusiv aerofotogrametrie pentru stereorestitutie). 

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA