Sâmbătă, 26 Iulie 2025
RO EN

Egis Romania finalizeaza cu succes proiectul de mobilitate urbana din Oradea

Compania de inginerie Egis anunta finalizarea cu succes a proiectului semnat cu Primaria Oradea - „Coridor de mobilitate urbana durabila in Piata Emanuil Gojdu din Oradea” Etapele I si II. Compania a fost implicata in toate fazele de dezvoltare si implementare ale proiectului, de la studiul de fezabilitate pana la supervizarea lucrarilor de constructie a pasajelor care traverseaza in prezent piata principala a orasului.
 
O provocare complexa
Situata in centrul istoric al municipiului Oradea, zona proiectului include importante atractii turistice si puncte de interes pentru locuitorii municipiului, precum Catedrala Episcopala Invierea Domnului, Cetatea Oradea, Casa de Cultura, Parcul 1 Decembrie si faleza raului Crisul Repede. Proiectul a necesitat o abordare atenta si meticuloasa a particularitatilor complexe ale zonei. Arterele rutiere majore care intersecteaza zona proiectului asigurau o parte semnificativa a traficului de tranzit pe directiile Nord-Sud-Vest (Deva - Satu Mare) si Est-Vest (Cluj - Bors), precum si o parte a transportului public de calatori (tramvai - 5 linii, autobuze - 6 linii), ceea ce a sporit dificultatea proiectului.
Ca raspuns la provocarea de a transforma marea Piata Emanuil Gojdu si imprejurimile sale, care se confruntau cu numeroase probleme de trafic din cauza intersectiei bulevardelor, tramvaielor si liniilor de autobuz, Egis a proiectat o solutie care implica trimiterea traficului in subteran, crearea de linii de autobuz dedicate si prioritizarea liniei de tramvai. Aceasta abordare a urmarit sa lase o piata pietonala deschisa care sa ofere cele mai bune privelisti atat celor din zona, cat si trecatorilor.
 
 
Realizari concrete
Prin implementarea acestui proiect, au fost atinse urmatoarele obiective specifice: crearea de coridoare pietonale care pun in valoare patrimoniul cultural al orasului Oradea, atragand vizitatori si generand beneficii economice pentru intreprinderile locale si forta de munca; crearea de coridoare dedicate si prioritare pentru transportul public pentru a minimiza intarzierile pe traseu si a asigura respectarea programului de calatorie; crearea de conditii pentru cresterea sigurantei traficului rutier si pietonal si reducerea riscului de accidente; stimularea utilizarii transportului public in detrimentul vehiculelor individuale, rezultand in reducerea emisiilor de CO2, reducerea poluarii aerului si scaderea nivelului de zgomot in localitate.
Solutia Egis la provocarea imbunatatirii mobilitatii in Oradea s-a concentrat pe cresterea atractivitatii transportului public, incurajarea transportului nemotorizat si reducerea problemelor de trafic, extinzand in acelasi timp zonele pentru pietoni. Solutia adoptata are beneficii importante pentru mediu si un impact impresionant asupra comunitatii, prioritizand transportul public si pietonal, cu 1.640 m dedicati benzilor de autobuz si o noua zona pietonala de 7.698 m² si 1.168 m piste de biciclete.
 
 
Solutia Egis duce, de asemenea, la o scadere anuala semnificativa a gazelor cu efect de sera.
De la evaluarea fezabilitatii la asistenta pentru implementarea proiectului, Egis a definit proiectul in detaliu, luand in considerare toate constrangerile din zona, cum ar fi apropierea de raul Crisul Repede, apropierea de cladiri mari si de retelele de utilitati. Proiectul a implicat analize ample privind metodele de constructie pentru a permite lucrari sigure, precum si planificarea devierii temporare a traficului, relocarea utilitatilor si calcule de stabilitate a solului. Egis a redefinit zona intr-o retea complexa de trafic subteran, creand in acelasi timp o zona pietonala impresionant de mare care completeaza un coridor istoric si cultural de la Primarie la Cetatea Medievala, care a fost intrerupt anterior de bulevardul mare din Piata Emanuil Gojdu.
In timpul fazelor de constructie, Egis a continuat sa ofere proiectare detaliata si asistenta tehnica pentru a se asigura constructia in conformitate cu obiectivele proiectului.
Intregul proiect a necesitat aproximativ 6 ani pentru a fi finalizat, de la faza studiului de fezabilitate pana la punerea sa in functiune. Valoarea totala a lucrarilor din etapele I si II a fost de aproximativ 38 de milioane de euro.

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA