Duminică, 27 Iulie 2025
RO EN

DSV Road: "Puterea" autostrazilor - exporturile Romaniei vor creste cu 10%

DSV Road, a treia cea mai mare companie de transport de marfuri din Romania si Europa, estimeaza ca industria de transport rutier de marfuri ar putea creste cu 38% datorita extinderii autostrazilor pana la 2.000 km. De asemenea, schimburile comerciale ale Romaniei cu tarile din UE s-ar putea intensifica, iar volumul de marfuri transportate s-ar putea dubla in acest sens in urmatorii ani.
Anul 2023 a marcat atingerea bornei de 1.000 de km de autostrada in Romania, iar alti circa 1.000 km sunt pregatiti pentru urmatorii 6 ani. Impactul unei retele complete de autostrazi va fi unul major asupra sectorului de transporturi si va fi multiplicat si asupra celorlalte ramuri ale economiei, in conditiile in care 70% din marfuri sunt transportate pe cale rutiera in Romania, conform datelor INS din 2022.
De asemenea, un efect important al extinderii autostrazilor va fi asupra exportului de marfuri, care ar putea cunoaste o crestere accelerata. Printre cele mai importante destinatii pentru transporturile rutiere de marfuri ale Romaniei sunt Germania, Italia, Polonia, Slovacia, Republica Ceha si Ungaria, potrivit datelor DSV Road.    
“Schimburile comerciale ale Romaniei cu celelalte state europene sunt pe o tendinta ascendenta, insa la aceasta crestere organica vom putea sa mai adaugam inca 38% doar datorita retelei de autostrazi. Este un capitol la care Romania a suferit mult timp, iar daca la finalul acestui deceniu vom avea dati in trafic toti cei 2.000 km, atunci vom putea realiza cat de mult ne-a lipsit aceasta infrastructura. Autostrazile cresc viteza si capacitatea de transport, scad timpii de tranzit si implicit emisiile CO2, ne ajuta sa acoperim mai rapid toate zonele din tara, astfel ca unele regiuni, precum Moldova, vor avea acces la investitii majore si dezvoltare”, declara Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
Printre principalele avantaje identificate de companie, privind impactului autostrazilor asupra sectorului de transporturi de marfuri, se numara:
  • Cresterea vitezei de transportare, de la circa 50km/h in prezent, la circa 80km/h
  • Cresterea exporturilor si importurilor cu 10%
  • Cresterea capacitatii de transport pentru un tir, cu cel putin 20%
  • Impactul asupra cresterii economice prin transporturi mai eficiente datorita volumelor mai mari
  • Acoperirea mai rapida a unor zone cu potential de crestere, precum Moldova
  • Reducerea emisiilor de CO2 si incadrarea in obiectivele ESG pentru companii
  • Precizie crescuta in timpul de tranzit al marfurilor, ceea ce va facilita si mai mult dezvoltarea solutiilor de urmarire a marfurilor in timp real, cum sunt cele ale DSV Road
“Acesti factori pot fi imbunatatiti si mai mult cand Romania va accede la Spatiul Schengen. Iar necesitatea unei retele feroviare bine puse la punct este, de asemenea, un capitol care ar putea ajuta foarte mult transporturile. Accesul facil la piata comunitara este poate cel mai mare beneficiu economic pe care il poate avea Romania ca membru UE. Insa, pentru a ne bucura pe deplin de acest beneficiu, este important ca infrastructura sa ramana un proiect de tara in anii ce vor urma”, puncteaza Mihai Teodorescu, Country General Manager Road Romania si Sustainability Ambassador in cadrul DSV Road.
Potrivit companiei, aderarea la Spatiul Schengen ar putea aduce economii de 30% la fiecare transport care trece granita, in conditiile in care in prezent pierderile sunt estimate la circa 2,4 miliarde de euro anual, potrivit Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR). 
Printre cele mai solicitate tipuri de transport pe piata din Romania sunt cele de grupaj, unde DSV Road a inregistrat o crestere de 30% in prima parte a anului, si intermodal, cu un avans de 50%. Intermodalul, care presupune o componenta importanta de transport feroviar, ajuta la reducerea emisiilor CO2 chiar si cu 70%.

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA