
Din cele trei variante initiale propuse de proiectant, in etapa a II-a au fost pastrate doua alternative, cu lungimi similare: 19,7 km si 19,8 km. Ambele variante urmeaza, in mare parte, acelasi parcurs, traversand aceleasi localitati, fara a utiliza segmente de drum existente.
In urma evaluarii, a fost aleasa Alternativa de Traseu nr. 2, cu o lungime de 19,8 km.
Drumul expres va avea patru benzi de circulatie, cate doua pe sens, o latime a partii carosabile de 22,5 metri si o viteza de proiectare de 120 km/h.
Traseul va trece prin orasul Salcea si comunele Dumbraveni, Vladeni, Mihai Eminescu si Curtesti, asigurand conexiuni rapide cu infrastructura existenta prin trei noduri rutiere majore:
• Nod rutier la Salcea, care va lega drumul expres de Autostrada Moldovei A7;
• Nod rutier la Hutani, ce va facilita accesul catre DJ 291 Hutani - Bucecea - Leorda;
• Nod rutier la intersectia cu DN29, unde se va realiza conexiunea cu viitoarea Varianta de Ocolire Botosani.

Proiectul include 15 poduri si pasaje, cu o lungime totala de 2,65 km, spatii de servicii, un punct de sprijin pentru intretinere si sisteme moderne de siguranta rutiera.
Proiectul este cofinantat prin Programul Transport 2021-2027.
In cadrul proiectului DEx Suceava - Botosani, recent a inceput o alta etapa esentiala in realizarea studiului de fezabilitate, fiind demarate studiile de teren. In activitatile programate sa fie finalizate pana la finalul lunii iunie 2025 se numara masuratori topografice, studii geotehnice/ arheologice, identificarea si curatarea terenului de munitii neexplodate, precum si evaluarea terenurilor.

"Pe langa Autostrada A7, Pascani - Suceava - Siret, acest drum expres este esential pentru judetele Suceava si Botosani, nu doar pentru fluidizarea traficului, ci si pentru dezvoltarea economica a intregii zone. Modernizarea Aeroportului International «Stefan cel Mare» si dezvoltarea Zonei Libere Suceava sunt proiecte esentiale pentru acest mandat, iar succesul lor depinde direct de o retea rutiera moderna si bine conectata. Le-am spus proiectantilor care lucreaza la studiul de fezabilitate al DEx Suceava - Botosani ca au tot sprijinul meu si ca imi doresc sa finalizam cat mai repede toate procedurile si sa demaram licitatia pentru proiectare si executie pentru acest drum expres", a declarat Gheorghe Soldan, presedintele CJ Suceava.