Duminică, 21 Decembrie 2025
RO EN

CNIR: Consultare pentru realizarea SF a drumului de mare viteza Bucuresti-Giurgiu

Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) a lansat, astazi, in consultare caietul de sarcini pentru Autostrada/Drumul Expres Bucuresti-Giurgiu, etapa studiului de fezabilitate. Durata de consultare publica este de trei saptamani si precede licitatia pentru studiul de fezabilitate al viitorului drum de mare viteza. Caietul de sarcini poate fi consultat aici, si in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP).
Autostrada/Drumul Expres Bucuresti-Giurgiu este un proiect promovat la initiativa CNIR, cu acceptul Directiei Generale Programe Europene de Transport din cadrul MTI, iar in urma studiului de fezabilitate se vor stabili aliniamentul si profilul viitorului drum de mare viteza. Studiul de Fezabilitate va avea o durata estimata cuprinsa intre 18 si 24 luni, licitatia urmand sa fie lansata pana la finalul anului. 
"In cadrul Studiului de Fezabilitate se va realiza o analiza comparativa intre structura rutiera din mixtura asfaltica si structura rutiera din beton, respectiv grinzi prefabricate din beton vs. tablier metalic si implicatiile fiecareia cu privire la ponderea materialelor din import, respectiv productie interna.”, a precizat Directorul General CNIR, Gabriel Budescu. 
Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum modelarea 3D Building Information Modelling (BIM), cerinta in premiera pentru un Studiu de Fezabilitate. Modelarea BIM reprezinta un proces inteligent bazat pe model 3D, care ofera instrumente si informatii pentru planificarea, proiectarea, executia si gestionarea constructiilor si a infrastructurii. In vederea elaborarii acestor cerinte de schimb de informatii, CNIR a colaborat cu Asociatia BIMTECH/buildingSMART Romania, parte a Building Smart International.
In ceea ce priveste utilajele de foraj pentru studiul geotehnic, CNIR solicita viitorului prestator ca acestea sa fie dotate cu sistem de monitorizare  MWD (Measurement While Drilling), respectiv sistem GPS si camere video care permit urmarirea lucrarilor in timp real.
In etapa studiului de trafic, proiectantul va considera si analiza, inca din faza initiala, urmatoarele optiuni posibile:
  1. Realizarea Drumului la profil de Autostrada sau Drum Expres, dupa rularea variantei castigatoare in Modelul National de Transport. 
  2. Realizarea obiectivului cu trei benzi/sens daca datele de trafic o impun sau rezervarea culoarului necesar dezvoltarii de perspectiva.
Studiul de Fezabilitate pentru Drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu va avea finantare din fonduri europene.
 

Din aceeasi categorie

17 Dec 20:48 | PORR: Turnarea betonului rutier in tuneluri, finalizata pe Autostrada A1 Sibiu-Pitesti
17 Dec 17:49 | Danlin XXL si Intertranscom vor construi cu 5,17 miliarde lei DX Bacau-Piatra Neamt
17 Dec 15:54 | MAPA si CENGIZ au investit 15 mil. euro in fabrica de confectii metalice din Sibiu
15 Dec 15:58 | IC ICTAS si ROTARY semneaza contract de modernizare CF Craiova-Caransebes, Lot 6
12 Dec 17:56 | Drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu: ACTIV Proiectare si EMAY incep proiectarea
05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA