Marți, 29 Aprilie 2025
RO EN

CNIR: Consultare pentru realizarea SF a drumului de mare viteza Bucuresti-Giurgiu

Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) a lansat, astazi, in consultare caietul de sarcini pentru Autostrada/Drumul Expres Bucuresti-Giurgiu, etapa studiului de fezabilitate. Durata de consultare publica este de trei saptamani si precede licitatia pentru studiul de fezabilitate al viitorului drum de mare viteza. Caietul de sarcini poate fi consultat aici, si in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP).
Autostrada/Drumul Expres Bucuresti-Giurgiu este un proiect promovat la initiativa CNIR, cu acceptul Directiei Generale Programe Europene de Transport din cadrul MTI, iar in urma studiului de fezabilitate se vor stabili aliniamentul si profilul viitorului drum de mare viteza. Studiul de Fezabilitate va avea o durata estimata cuprinsa intre 18 si 24 luni, licitatia urmand sa fie lansata pana la finalul anului. 
"In cadrul Studiului de Fezabilitate se va realiza o analiza comparativa intre structura rutiera din mixtura asfaltica si structura rutiera din beton, respectiv grinzi prefabricate din beton vs. tablier metalic si implicatiile fiecareia cu privire la ponderea materialelor din import, respectiv productie interna.”, a precizat Directorul General CNIR, Gabriel Budescu. 
Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum modelarea 3D Building Information Modelling (BIM), cerinta in premiera pentru un Studiu de Fezabilitate. Modelarea BIM reprezinta un proces inteligent bazat pe model 3D, care ofera instrumente si informatii pentru planificarea, proiectarea, executia si gestionarea constructiilor si a infrastructurii. In vederea elaborarii acestor cerinte de schimb de informatii, CNIR a colaborat cu Asociatia BIMTECH/buildingSMART Romania, parte a Building Smart International.
In ceea ce priveste utilajele de foraj pentru studiul geotehnic, CNIR solicita viitorului prestator ca acestea sa fie dotate cu sistem de monitorizare  MWD (Measurement While Drilling), respectiv sistem GPS si camere video care permit urmarirea lucrarilor in timp real.
In etapa studiului de trafic, proiectantul va considera si analiza, inca din faza initiala, urmatoarele optiuni posibile:
  1. Realizarea Drumului la profil de Autostrada sau Drum Expres, dupa rularea variantei castigatoare in Modelul National de Transport. 
  2. Realizarea obiectivului cu trei benzi/sens daca datele de trafic o impun sau rezervarea culoarului necesar dezvoltarii de perspectiva.
Studiul de Fezabilitate pentru Drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu va avea finantare din fonduri europene.
 

Din aceeasi categorie

16 Apr 13:54 | ASOCIEREA TrackWorks castiga lucrarile de reabilitare a CF Craiova-Caransebes (lot 1)
16 Apr 12:45 | Constructii Erbasu si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 3
14 Apr 17:20 | Grupul UMB castiga si lotul 2 de lucrari constructii la autostrada A7 Pascani-Suceava
11 Apr 14:21 | MAKYOL si Ozaltin semneaza contract de executie pentru A3 Poarta Salajului-Nusfalau
10 Apr 18:45 | PRIMUL utilaj TBM este operational pe Sectiunea SUD a Magistralei 6 de metrou
10 Apr 16:43 | TECNIC Consulting va superviza lucrarile pe tronsonul 4 al Autostrazii Sibiu-Fagaras
09 Apr 13:19 | FINANTARE pentru patru loturi de 116 km ale sectiunii montane A8 (Sarateni-Pipirig)
07 Apr 13:35 | CNIR a lansat de la infiintare licitatii pentru 300 km de drum expres si autostrada
07 Apr 12:23 | CONSIS si TPF vizeaza realizarea SF pentru linia CF Tecuci Nord-Iasi (Nicolina)
03 Apr 10:23 | FINANTARE europeana de 3 miliarde lei pentru proiectul DEx Bacau-Piatra Neamt
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA