Miercuri, 05 Noiembrie 2025
RO EN

CNIR: Consultare pentru realizarea SF a drumului de mare viteza Bucuresti-Giurgiu

Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) a lansat, astazi, in consultare caietul de sarcini pentru Autostrada/Drumul Expres Bucuresti-Giurgiu, etapa studiului de fezabilitate. Durata de consultare publica este de trei saptamani si precede licitatia pentru studiul de fezabilitate al viitorului drum de mare viteza. Caietul de sarcini poate fi consultat aici, si in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP).
Autostrada/Drumul Expres Bucuresti-Giurgiu este un proiect promovat la initiativa CNIR, cu acceptul Directiei Generale Programe Europene de Transport din cadrul MTI, iar in urma studiului de fezabilitate se vor stabili aliniamentul si profilul viitorului drum de mare viteza. Studiul de Fezabilitate va avea o durata estimata cuprinsa intre 18 si 24 luni, licitatia urmand sa fie lansata pana la finalul anului. 
"In cadrul Studiului de Fezabilitate se va realiza o analiza comparativa intre structura rutiera din mixtura asfaltica si structura rutiera din beton, respectiv grinzi prefabricate din beton vs. tablier metalic si implicatiile fiecareia cu privire la ponderea materialelor din import, respectiv productie interna.”, a precizat Directorul General CNIR, Gabriel Budescu. 
Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum modelarea 3D Building Information Modelling (BIM), cerinta in premiera pentru un Studiu de Fezabilitate. Modelarea BIM reprezinta un proces inteligent bazat pe model 3D, care ofera instrumente si informatii pentru planificarea, proiectarea, executia si gestionarea constructiilor si a infrastructurii. In vederea elaborarii acestor cerinte de schimb de informatii, CNIR a colaborat cu Asociatia BIMTECH/buildingSMART Romania, parte a Building Smart International.
In ceea ce priveste utilajele de foraj pentru studiul geotehnic, CNIR solicita viitorului prestator ca acestea sa fie dotate cu sistem de monitorizare  MWD (Measurement While Drilling), respectiv sistem GPS si camere video care permit urmarirea lucrarilor in timp real.
In etapa studiului de trafic, proiectantul va considera si analiza, inca din faza initiala, urmatoarele optiuni posibile:
  1. Realizarea Drumului la profil de Autostrada sau Drum Expres, dupa rularea variantei castigatoare in Modelul National de Transport. 
  2. Realizarea obiectivului cu trei benzi/sens daca datele de trafic o impun sau rezervarea culoarului necesar dezvoltarii de perspectiva.
Studiul de Fezabilitate pentru Drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu va avea finantare din fonduri europene.
 

Din aceeasi categorie

30 Oct 14:28 | DEPUNERE documentatie de emitere Certificat de Urbanism pentru A13 Brasov-Bacau
30 Oct 14:33 | UMB semneaza contracte de executie pentru A8 Grinties-Pipirig si DEx Focsani-Braila
30 Oct 11:52 | Planseul Unirii: Betonare planseu peste Dambovita si extindere organizare de santier
30 Oct 08:07 | A13 Brasov-Bacau: Traseu optimizat, cu tunel la Lempes si noi noduri rutiere
24 Oct 15:48 | FIRME mari de constructii liciteaza intretinere drumuri de 55 mil. euro din Suceava
24 Oct 14:11 | PORR Construct depaseste 80% progres fizic pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti
23 Oct 10:23 | BRASOV: Lucrarile de apa si drumuri din Tara Fagarasului, corelate pentru eficienta
22 Oct 14:53 | CONSTRUCTII ERBASU construieste legatura rutiera Satu Mare - Frontiera cu Ungaria
20 Oct 12:58 | TECNIC a furnizat servicii de supervizare la lotul 2 (Mizil-Buzau), A7 Ploiesti-Buzau
17 Oct 17:36 | LICITATIE de 119 milioane euro pentru constructia Variantei de ocolire Vaslui
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA