Vineri, 13 Iunie 2025
RO EN

CNIR: Consultare pentru realizarea SF a drumului de mare viteza Bucuresti-Giurgiu

Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) a lansat, astazi, in consultare caietul de sarcini pentru Autostrada/Drumul Expres Bucuresti-Giurgiu, etapa studiului de fezabilitate. Durata de consultare publica este de trei saptamani si precede licitatia pentru studiul de fezabilitate al viitorului drum de mare viteza. Caietul de sarcini poate fi consultat aici, si in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP).
Autostrada/Drumul Expres Bucuresti-Giurgiu este un proiect promovat la initiativa CNIR, cu acceptul Directiei Generale Programe Europene de Transport din cadrul MTI, iar in urma studiului de fezabilitate se vor stabili aliniamentul si profilul viitorului drum de mare viteza. Studiul de Fezabilitate va avea o durata estimata cuprinsa intre 18 si 24 luni, licitatia urmand sa fie lansata pana la finalul anului. 
"In cadrul Studiului de Fezabilitate se va realiza o analiza comparativa intre structura rutiera din mixtura asfaltica si structura rutiera din beton, respectiv grinzi prefabricate din beton vs. tablier metalic si implicatiile fiecareia cu privire la ponderea materialelor din import, respectiv productie interna.”, a precizat Directorul General CNIR, Gabriel Budescu. 
Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum modelarea 3D Building Information Modelling (BIM), cerinta in premiera pentru un Studiu de Fezabilitate. Modelarea BIM reprezinta un proces inteligent bazat pe model 3D, care ofera instrumente si informatii pentru planificarea, proiectarea, executia si gestionarea constructiilor si a infrastructurii. In vederea elaborarii acestor cerinte de schimb de informatii, CNIR a colaborat cu Asociatia BIMTECH/buildingSMART Romania, parte a Building Smart International.
In ceea ce priveste utilajele de foraj pentru studiul geotehnic, CNIR solicita viitorului prestator ca acestea sa fie dotate cu sistem de monitorizare  MWD (Measurement While Drilling), respectiv sistem GPS si camere video care permit urmarirea lucrarilor in timp real.
In etapa studiului de trafic, proiectantul va considera si analiza, inca din faza initiala, urmatoarele optiuni posibile:
  1. Realizarea Drumului la profil de Autostrada sau Drum Expres, dupa rularea variantei castigatoare in Modelul National de Transport. 
  2. Realizarea obiectivului cu trei benzi/sens daca datele de trafic o impun sau rezervarea culoarului necesar dezvoltarii de perspectiva.
Studiul de Fezabilitate pentru Drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu va avea finantare din fonduri europene.
 

Din aceeasi categorie

10 Iun 18:01 | Autoritatile publice au derulat activitati de informare la santierul Tigveni 120
10 Iun 12:05 | LICITATIE realizare SF pentru retea de tren metropolitan de 230 mil. euro in Brasov
03 Iun 12:18 | OFERTARE numeroasa pentru constructia lotului 2 al Autostrazii Tg. Neamt-Ungheni
03 Iun 09:55 | BIHOR: Investitia de 271 milioane euro in reteaua de trenuri metropolitane, aprobata
02 Iun 14:11 | CNIR: Finantare de 6,75 mld. lei pentru constructia drumului expres Focsani-Braila
02 Iun 13:14 | FAR Foundation si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 6
30 Mai 15:55 | OZALTIN & INFRAVIS semneaza contract de executie lot Miercurea Nirajului-Sarateni
30 Mai 11:38 | STRABAG a inaugurat noul pod hobanat din Satu Mare, proiect de 40 milioane euro
29 Mai 17:46 | PORR: 500 de muncitori si 194 utilaje la santierul dintre Tigveni si Curtea de Arges
29 Mai 15:50 | CNIR lanseaza licitatii de 2 miliarde euro pentru construirea a trei tronsoane din A8
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA