Duminică, 27 Iulie 2025
RO EN

CNIR: Consultare cu BIMTECH si proiectanti despre cerinte SF al DE Bucuresti-Giurgiu

Compania Nationala de Investitii Rutiere a organizat pe 23 august 2024, o intalnire de lucru cu proiectanti consacrati in domeniul drumuri, poduri, geotehnica, reprezentanti ai mediului academic si ai Asociatiei Bimtech/building Smart Romania, cu ocazia finalizarii consultarii publice pentru Caietul de Sarcini al Drumului de Mare Viteza Bucuresti-Giurgiu.
Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum modelarea 3 D Building Information Modelling (BIM), cerinta in premiera pentru un Studiu de Fezabilitate aferent unei lucrari de infrastructura mare. 
"Modelarea BIM reprezinta un proces inteligent bazat pe model 3D, care ofera instrumente si informatii pentru planificarea, proiectarea, executia si gestionarea constructiilor si a infrastructurii. Am discutat cu proiectantii despre aceasta cerinta a CNIR in caietul de sarcini, iar includerea cerintelor BIM si open BIM este un pas necesar pentru derularea proiectelor de infrastructura rutiera la cele mai inalte standarde si in concordanta cu cerintele pietei de profil”, a precizat Directorul General al CNIR, Gabriel Budescu.
 
 
In demersul nostru l-am avut alaturi pe domnul Adrian Burlacu, Decan al Facultatii de Drumuri si Poduri din cadrul Universitatii Tehnice de Constructii Bucuresti care si-a exprimat sustinerea totala in privinta acestei noi abordari. 
In vederea elaborarii acestor cerinte de schimb de informatii, CNIR a colaborat cu Asociatia Bimtech/building Smart Romania, parte a Building Smart International.
Reamintim ca, in data de 25 iulie 2024, Compania Nationala de Investitii Rutiere a lansat in consultare Caietul de sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului de Mare Viteza Bucuresti-Giurgiu, iar licitatia va fi lansata pana la sfarsitul anului.
Studiul de Fezabilitate va stabili profilul (autostrada sau drum expres) traseul si structura, precum si conexiunile cu alte obiective de investitii. Durata Studiului de Fezabilitate va fi de 16 luni, iar finantarea este asigurata din fonduri europene nerambursabile.

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA