
Construirea drumului de mare viteza Caransebes - Lugoj, prevazut cu o lungime estimata de 50 km, are ca obiective pricipale reducerea timpului de calatorie si cresterea vitezei medii de deplasare intre localitatile Caransebes si Lugoj precum si conexiunea cu viitorul drum expres Craiova - Targu Jiu, respectiv Centura Municipiului Targu Jiu. In acelasi timp, realizarea acestui proiect va contribui la reducerea emisiilor de poluanti si a impactului negativ asupra mediului, prin cresterea fluentei atat a traficului de tranzit, deviat pe autostrazi, cat si a traficului ramas in zona urbana, de a reduce poluarea sonora in zona localitatiilor urbane Caransebes - Lugoj.

CNAIR SA a reluat aceasa licitatie, procedura initiala fiind anulata dupa ce castigatorul declarat, reprezentat de compania Inpro Mühendislik Müsavirlok AS, nu a raspuns invitatiei CNAIR de transmitere a documentelor si nici de prezentare la sediul autoritatii contractante in vederea semnarii contractului. La noua licitatie au fost depuse, in total, 7 oferte, ceilalti 6 ofertanti fiind Consitrans, asocierea Egis Romania SA (lider) - Eco Geodrum, asocierea Prospect Drill (lider) - Proiect-Construct Regiunea Transilvania, asocierea Total Road (lider) - Rutier Conex XXI, asocierea Ventra Project Management (lider) - Utiber Közúti Beruhazó KFT si compania Activ Proiectare Infrastructura.
Tronsonul Caransebes - Lugoj face parte din drumul de mare viteza Filiasi - Lugoj, ce va avea o lungime de 230 km.