Duminică, 27 Iulie 2025
RO EN

CNAIR: MAKYOL proiecteaza cu ajutorul BIM cele 4 loturi ale autostrazii Sibiu-Fagaras

Pentru proiectarea celor 4 loturi ale autostrazii Sibiu - Fagaras (68,5 km), antreprenorul general, compania Makyol, foloseste Building Information Modeling (BIM), care permite simularea oricarui obiect de constructie in spatiu tridimensional. Insa, spre deosebire de modelarile 3D, tehnologia BIM este conectata direct la baza de date, iar modelul rezultat include nu doar liniile de sprijin si textura materialelor, ci si date tehnologice sau economice relevante pentru constructie. Practic, prin utilizarea acestei tehnologii in proiectare se iau in calcul inclusiv caracteristicile fizice ale unui obiect, optiunile de pozitionare a acestuia, costul fiecarui tip de material de constructie.
"Antreprenorul turc (Makyol), care se afla acum in cele 12 luni alocate proiectarii pe cele 4 loturi, foloseste inca de la inceput tehnologia BIM, al carui rezultat se va reflecta in constructia intregii autostrazi Sibiu - Fagaras, care are o valoare totala de 6,4 miliarde de lei (fara TVA) si care este finantata prin Programul Transport. Un exemplu in acest sens este modelarea in faza de proiectare a traseului de 17,61 km ai lotului 3 (Arpasu de Jos- Sambata de Sus) al Autostrazii Sibiu - Fagaras (care are termen de finalizare anul 2028), pe care o puteti viziona in videoclipul prezentat mai jos", a transmis Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA. 
 
 
Autostrada Sibiu - Fagaras este compusa din patru tronsoane dupa cum urmeaza:
  • Tronsonul 1: Boita (Autostrada Sibiu - Pitesti) - Avrig - Marsa (DJ105G), cu o lungime de 14,25 km; castigatorul a fost desemnat pe 22 septembrie 2023 si contractul este in curs de semnare;
  • Tronsonul 2: Avrig - Marsa (DJ105G) - Arpasu de Jos (DN1), cu o lungime de 19,92 km; castigatorul a fost desemnat pe 23 octombrie;
  • Tronsonul 3: Arpasu de Jos (DN1) - Sambata de Sus (DJ105B), cu o lungime de 17,61 km; a fost semnat contractul cu constructorul in luna august 2023;
  • Tronsonul 4: Sambata de Sus (DJ105B) - Municipiul Fagaras (16,26 km) si drum de legatura cu DN1 (5,6 km); a fost semnat contractul cu constructorul pe 20 septembrie 2023.
Autostrada Sibiu-Fagaras va face legatura intre Sibiu si Bacau, traseul pornind din dreptul localitatii Boita si terminandu-se in apropierea Municipiului Fagaras.
Sectorul de Autostrada Sibiu-Fagaras face parte din proiectul major de conectivitate a infrastructurii rutiere la reteaua de transport europeana TEN-T, si anume inter-coridorul Moldova - Transilvania.
Conform CNAIR, Romania este, la ora actuala, cel mai mare dezvoltator din Uniunea Europeana in domeniul infrastructurii mari de transport rutier, cu 780 km contractati si aflati acum in faza de proiectare sau de executie si cu alti peste 240 km aflati in licitatie.
 

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA