Vineri, 02 Mai 2025
RO EN

CFR: Buget de investitii de 5,8 miliarde lei pentru infrastructura feroviara in 2024

Executivul a aprobat bugetul de Venituri si Cheltuieli pe anul 2024, un buget cu venituri totale in valoare de 6,28 miliarde lei, in crestere cu 62,24% fata de veniturile realizate anul precedent, o crestere de 93,95% a cheltuielilor pentru investitiile in infrastructura feroviara, care vor avea o alocatie in valoare de 5,8 miliarde lei si cu o cifra de afaceri de 1,25 miliarde lei, in crestere cu 13,34%, fata de cea realizata la data de 31.12.2023.
Veniturile totale ale companiei pentru acest an se ridica la valoarea de 6,28 miliarde lei, din care 6,17 miliarde lei reprezinta veniturile din exploatare, in crestere cu 64,08%, fata de cele realizate la 31 decembrie 2023, rezultate din transferurile pentru reparatia, intretinerea si functionarea/exploatarea infrastructurii feroviare publice, in valoare de 3,25 miliarde lei si o crestere cu 16,53% a veniturilor din taxa de utilizare a infrastructurii feroviare (TUI) de catre operatorii de transport feroviar, estimata pentru acest an la 1,05 miliarde lei.
Investitiile in infrastructura feroviara cresc in acest an cu 93,95%, fata de cele preliminate/realizate la data de 31 decembrie 2023, valoarea totala a acestora fiind de 5,80 miliarde lei, cu o finantare de 0,14 miliarde lei din sursele proprii ale CFR SA, 0,18 miliarde lei din alocatii de la Buget si de 5,49 miliarde lei din fonduri externe rambursabile si nerambursabile, din care 3,39 miliarde lei reprezinta asistenta financiara aferenta Programului National de Redresare si Rezilienta si 1,04 miliarde lei finantare din fonduri externe nerambursabile.
 
 
O crestere cu 53,90%, fata de nivelul preliminat/realizat la data de 31 decembrie 2023, se evidentiaza si la capitolul cheltuieli totale, in valoare de 6,88 miliarde lei, din care cheltuielile din exploatare, in valoare de 6,76 miliarde lei, detin o pondere 98,32%, iar cheltuielile financiare in valoare de 0,11 miliarde lei detin o pondere de 1,68%. Din totalul cheltuielilor din exploatare, cheltuielile cu bunuri si servicii sunt in valoare de 1,74 miliarde lei si detin o pondere de 25,74%, indicatorul “cheltuielile cu impozite, taxe si varsaminte asimilate”, in valoare de 213,68 milioane lei, are o pondere de 3,16%, indicatorul “cheltuielile cu personalul” cu o valoare de 3,6 miliarde lei detine o pondere de 53,1%, iar indicatorul “alte cheltuieli de exploatare” in valoare de 1,21 miliarde lei are o pondere de 18%.
Raportat la rezultatul brut pentru anul 2024, se estimeaza un rezultat negativ, in scadere cu 0,04% fata de pierderea preliminata/realizata in anul 2023, in contextul in care Compania prelimina venituri in crestere fata de anul 2023, dar aceste venituri reprezinta 66,89% fata de necesarul real de finantare, iar activitatea curenta se realizeaza in conditii de crestere a cheltuielilor, in principal, pe fondul majorarii tarifelor si a preturilor.
In acest an, CFR SA estimeaza plati restante, in valoare de 0,10 miliarde lei, in crestere cu suma de 0,09 miliarde lei fata de cele realizate la data de 31 decembrie 2023, din cauza neincasarii creantelor restante de la principalii operatori – CFR Marfa SA si CFR Calatori SA –  pana la finalul anului 2024, in contextul in care la 31 decembrie 2023, creantele restante, de la operatorii de transport feroviar de marfa si calatori, cu capital de stat si privat, aveau o valoare de 1,52 miliarde lei.
 
 
CFR precizeaza ca, Bugetul de venituri si cheltuieli al CNCF CFR SA pentru anul 2024 a fost conceput ca un element de legatura intre realizarile anului 2023 si preliminarile pentru anii 2025 si 2026, respectand structura si conceptul unui buget multianual, tinand seama de: strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare pentru perioada 2021 – 2025, conditionata de finantarea din fonduri publice a infrastructurii, aprobata prin HG nr. 985/2020, programul de actiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare si transferul modal catre calea ferata al fluxurilor de transport de calatori si de marfa, aprobat prin HG nr. 1302/2021 si de programul investitional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021 – 2030, aprobat prin HG nr. 1312/2021.
De asemenea, mentioneaza ca, prin Bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2024, ca instrument de management financiar, compania isi propune asigurarea resurselor financiare necesare pentru imbunatatirea parametrilor tehnici ai infrastructurii feroviare si pentru siguranta transportului pe calea ferata.

Din aceeasi categorie

16 Apr 13:54 | ASOCIEREA TrackWorks castiga lucrarile de reabilitare a CF Craiova-Caransebes (lot 1)
16 Apr 12:45 | Constructii Erbasu si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 3
14 Apr 17:20 | Grupul UMB castiga si lotul 2 de lucrari constructii la autostrada A7 Pascani-Suceava
11 Apr 14:21 | MAKYOL si Ozaltin semneaza contract de executie pentru A3 Poarta Salajului-Nusfalau
10 Apr 18:45 | PRIMUL utilaj TBM este operational pe Sectiunea SUD a Magistralei 6 de metrou
10 Apr 16:43 | TECNIC Consulting va superviza lucrarile pe tronsonul 4 al Autostrazii Sibiu-Fagaras
09 Apr 13:19 | FINANTARE pentru patru loturi de 116 km ale sectiunii montane A8 (Sarateni-Pipirig)
07 Apr 13:35 | CNIR a lansat de la infiintare licitatii pentru 300 km de drum expres si autostrada
07 Apr 12:23 | CONSIS si TPF vizeaza realizarea SF pentru linia CF Tecuci Nord-Iasi (Nicolina)
03 Apr 10:23 | FINANTARE europeana de 3 miliarde lei pentru proiectul DEx Bacau-Piatra Neamt
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA