Joi, 11 Septembrie 2025
RO EN

BEI: Finantari de 600 milioane euro pentru modernizarea de cai ferate

Doua contracte importante, in valoare de 600 milioane euro, au fost semnate cu Banca Europeana de Investitii, acestea vizand modernizarea liniei feroviare Caransebes - Timisoara - Arad si electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, a anuntat ministrul Finantelor, Marcel Bolos, citat de Agerpres.
"Responsabilitatea inseamna sa intelegem ca dezvoltarea tarii este un proces continuu si ca, indiferent de context, trebuie sa punem mereu pe primul loc nevoile si viitorul oamenilor. Va anunt ca am semnat doua contracte importante de finantare cu Banca Europeana de Investitii (BEI), esentiale pentru sectorul transporturilor, in valoare de 600 milioane euro, pentru: modernizarea liniei feroviare Caransebes - Timisoara - Arad; electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca - Oradea- Episcopia Bihor. Sunt proiecte realizate din fonduri europene prin PNRR, pentru care trebuie sa acoperim partea de cofinantare", a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
El a subliniat ca, pentru proiectul de electrificare si reabilitare a liniei de cale ferata Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (cel mai important proiect de dezvoltare a infrastructurii feroviare din regiunea de Nord) finantarea de la BEI este de 300 milioane euro.
"Vorbim despre un proiect ce are o valoare totala de 1,97 miliarde euro, pentru 166 km. Dupa aceasta investitie, viteza maxima cu care vor circula trenurile se va dubla, astfel ca distanta intre Cluj Napoca si frontiera va putea fi parcursa in aproximativ 2 ore", a explicat Bolos.
In ceea ce priveste proiectul de modernizare a liniei feroviare Caransebes - Timisoara - Arad, a adaugat ministrul Finantelor, contractul de finantare cu BEI este in valoare tot de 300 milioane euro. Valoarea totala a proiectului este de 1,75 miliarde euro, care inseamna modernizarea a 162 km cale ferata ca linie dubla, electrificata.
"Investitiile in modernizarea infrastructurii feroviare nu se opresc la reducerea timpilor de calatorie. Ele genereaza o serie de beneficii tangibile pentru economie, pentru ca reduc costurile de transport si fac legatura intre regiunile Romaniei si pietele europene mai rapida si eficienta, fapt ce atrage investitori si sprijina afacerile locale", a punctat Marcel Bolos.

Din aceeasi categorie

22 Aug 07:12 | CESTRIN reprezinta un pilon strategic in dezvoltarea infrastructurii rutiere nationale
20 Aug 07:15 | METROREX: Retea de 78 km de metrou si proiecte de peste doua miliarde lei in lucru
18 Aug 07:44 | CN ACN are in pregatire si executie proiecte in valoare de 550 milioane euro
01 Aug 17:24 | CONFER si GDO Mov castiga lucrari de 38 milioane euro, reabilitare poduri CF Galati
31 Iul 15:48 | UMB si Euro-Asfalt strapung prima galerie de tunel din sectiunea Margina-Holdea (A1)
31 Iul 15:43 | NUROL a castigat contractul de 2,85 mld. lei pentru constructia DX Arad-Oradea, Lot 3
31 Iul 12:32 | STRABAG Romania deschide centura ocolitoare Fagaras cu 5 luni inainte de termen
31 Iul 11:50 | SIBIU: Peste 57 milioane euro pentru modernizarea a doua tronsoane din DJ 106E
30 Iul 17:16 | Consitrans si 3TI liciteaza servicii de asistenta tehnica pentru modernizarea DJ 100B
30 Iul 17:29 | MARISTAR, Lucsan si Concelex liciteaza lucrari de 54 mil. euro, modernizare DJ 703
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA