Sâmbătă, 20 Decembrie 2025
RO EN

BEI: Finantari de 600 milioane euro pentru modernizarea de cai ferate

Doua contracte importante, in valoare de 600 milioane euro, au fost semnate cu Banca Europeana de Investitii, acestea vizand modernizarea liniei feroviare Caransebes - Timisoara - Arad si electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, a anuntat ministrul Finantelor, Marcel Bolos, citat de Agerpres.
"Responsabilitatea inseamna sa intelegem ca dezvoltarea tarii este un proces continuu si ca, indiferent de context, trebuie sa punem mereu pe primul loc nevoile si viitorul oamenilor. Va anunt ca am semnat doua contracte importante de finantare cu Banca Europeana de Investitii (BEI), esentiale pentru sectorul transporturilor, in valoare de 600 milioane euro, pentru: modernizarea liniei feroviare Caransebes - Timisoara - Arad; electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca - Oradea- Episcopia Bihor. Sunt proiecte realizate din fonduri europene prin PNRR, pentru care trebuie sa acoperim partea de cofinantare", a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
El a subliniat ca, pentru proiectul de electrificare si reabilitare a liniei de cale ferata Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (cel mai important proiect de dezvoltare a infrastructurii feroviare din regiunea de Nord) finantarea de la BEI este de 300 milioane euro.
"Vorbim despre un proiect ce are o valoare totala de 1,97 miliarde euro, pentru 166 km. Dupa aceasta investitie, viteza maxima cu care vor circula trenurile se va dubla, astfel ca distanta intre Cluj Napoca si frontiera va putea fi parcursa in aproximativ 2 ore", a explicat Bolos.
In ceea ce priveste proiectul de modernizare a liniei feroviare Caransebes - Timisoara - Arad, a adaugat ministrul Finantelor, contractul de finantare cu BEI este in valoare tot de 300 milioane euro. Valoarea totala a proiectului este de 1,75 miliarde euro, care inseamna modernizarea a 162 km cale ferata ca linie dubla, electrificata.
"Investitiile in modernizarea infrastructurii feroviare nu se opresc la reducerea timpilor de calatorie. Ele genereaza o serie de beneficii tangibile pentru economie, pentru ca reduc costurile de transport si fac legatura intre regiunile Romaniei si pietele europene mai rapida si eficienta, fapt ce atrage investitori si sprijina afacerile locale", a punctat Marcel Bolos.

Din aceeasi categorie

17 Dec 20:48 | PORR: Turnarea betonului rutier in tuneluri, finalizata pe Autostrada A1 Sibiu-Pitesti
17 Dec 17:49 | Danlin XXL si Intertranscom vor construi cu 5,17 miliarde lei DX Bacau-Piatra Neamt
17 Dec 15:54 | MAPA si CENGIZ au investit 15 mil. euro in fabrica de confectii metalice din Sibiu
15 Dec 15:58 | IC ICTAS si ROTARY semneaza contract de modernizare CF Craiova-Caransebes, Lot 6
12 Dec 17:56 | Drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu: ACTIV Proiectare si EMAY incep proiectarea
05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA