Sâmbătă, 20 Decembrie 2025
RO EN

AKTOR: Lucrari la viaducte, tuneluri si terasamente pe santierul CF Brasov-Sighisoara

Proiectul de reabilitare a liniei de cale ferata Brasov–Sighisoara, subsectiunile 1 (Brasov–Apata) si 3 (Cata–Sighisoara), continua intr-un ritm sustinut. Cu un progres fizic general de aproape 50%, lucrarile se desfasoara simultan in peste 20 de puncte din teren, atat la infrastructura liniilor, cat si la constructiile majore precum podete, poduri, viaducte si tuneluri.
Iata cateva informatii cheie privind lucrarile in desfasurare din iulie si august 2025:
• Viaducte si poduri: s-au ridicat grinzi, s-au finalizat tabliere si s-au forat piloti la structuri cheie precum Maierus, (Subsectiunea 1) si la podurile de la km 252, 254 si 255 in zona Beia - Archita (Subsectiunea 3).
• Terasamente si consolidari: au fost inchise tronsoane importante pe segmentele Cata–Beia si Beia–Archita, unde majoritatea tronsoanelor au ajuns la nivel de PSS. La consolidari in zona Palos si Beia au fost finalizare ancorele si majoritatea grinzilor, si urmeaza finalizarea zidurilor.
• Tuneluri: in zona Archita 1 (540 m), lucrarile avanseaza de la ambele portaluri, fiind pregatita forarea continua cu echipamente de forepoling si la iesire; la Archita 2 (230 m), documentatia revizuita este in curs de avizare. 
 
 
• Lucrari de aparari de maluri: se desfasoara ample lucrari de consolidare a albiei raului Archita, in paralel cu protejarea terasamentului feroviar.
• Podete : Dupa inchiderea Firului II Cata – Beia, majoritatea lucrarilor la podetele disponibile sunt executate sau in curs de executie.
Proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov–Simeria, componenta a Coridorului Rin–Dunare, pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h – sectiunea Brasov–Sighisoara, subsectiunile:
 
 
1. Brasov–Apata si 3. Cata–Sighisoara” este unul dintre cele mai ambitioase proiecte de infrastructura feroviara din Romania, cu o lungime totala de 85 km linie dubla electrificata, 33 poduri, 93 podete, 5 viaducte, 4 tuneluri, 9 statii modernizate si introducerea sistemului european de management al traficului ERTMS nivel 2. Proiectul este cofinantat de Uniunea Europeana, iar contractul a fost semnat de Compania Nationala de Cai Ferate (CFR SA) cu Asocierea RailWorks - Alstom Transport S.A. (lider), AKTOR S.A., Arcada Company S.A., Euro Construct Trading 98.
 

Din aceeasi categorie

17 Dec 20:48 | PORR: Turnarea betonului rutier in tuneluri, finalizata pe Autostrada A1 Sibiu-Pitesti
17 Dec 17:49 | Danlin XXL si Intertranscom vor construi cu 5,17 miliarde lei DX Bacau-Piatra Neamt
17 Dec 15:54 | MAPA si CENGIZ au investit 15 mil. euro in fabrica de confectii metalice din Sibiu
15 Dec 15:58 | IC ICTAS si ROTARY semneaza contract de modernizare CF Craiova-Caransebes, Lot 6
12 Dec 17:56 | Drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu: ACTIV Proiectare si EMAY incep proiectarea
05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA