Luni, 15 Decembrie 2025
RO EN

SALINI IMPREGILO: Rezultatele din 2019, estimate in linie cu cele ale anului trecut

Antreprenorul italian Salini Impregilo, implicat, la nivelul tarii noastre, in constructia unor tronsoane de autostrada cum ar fi Lugoj-Deva (lotul al doilea), Orastie-Sibiu (lotul al treilea) si Sebes-Turda (primul lot), a anuntat, la mijlocul lunii martie a.c., rezultatele financiare aferente anului trecut, potrivit carora veniturile normalizate (ce includ rulajele unor entitati de tip joint-venture, ale Lane Group, ale diviziei Plants & Paving – vandute in decembrie 2018 companiei Eurovia SAS, parte a Vinci, precum si unele activitati din Venezuela – toate ajustate cu efectele cursului de schimb valutar) au fost in linie cu veniturile normalizate din 2017. Astfel, managerii corporatiei au raportat ca veniturile normalizate din 2018 s-au ridicat la aproximativ 6 miliarde euro, fiind in mod substantial asemanatoare celor din 2017. Contributiile principale la venituri provin din unele proiecte majore, printre care se afla: proiectele derulate in cadrul Lane Group, linia 3 a Metro Riyadh din Arabia Saudita, proiectele din Etiopia, proiectul de cale ferata de mare viteza / mare capacitate pe tronsonul Milano-Genova (Italia), precum si lucrarile pentru construirea barajului Rogun din Tadjikistan. Veniturile au fost partial afectate de amanarea – sau derularea lenta - a unor proiecte din Italia. Cu toate acestea, profitul net normalizat s-a cifrat la 180 milioane de euro, iar la finele perioadei analizate, noile contracte si comenzi au insumat 6 miliarde euro, din care cele asumate pentru finalizare in primele luni ale lui 2019 reprezinta 3,5 miliarde euro.
In plus, profilul de risc conturat pentru Salini Impregilo s-a imbunatatit in ultimul timp, pentru ca mai mult de 70% din noile contracte si comenzi constituie cota celor ce provin din SUA si Europa.
In ceea ce priveste previziunile pentru 2019, principalele rezultate economico-financiare ale antreprenorului italian sunt estimate in linie cu cele din precedentele 12 luni, insa, in pregatirea noului plan de afaceri pe trei ani, se va lua in considerare consolidarea/relansarea sectorului de infrastructura din Italia si oportunitatile de investitii legate de acest nou context. De altfel, la 31 decembrie 2018, portofoliul total de contracte s-a cifrat la 33,4 miliarde euro, din care 26,7 miliarde euro constituie valoarea comenzilor aferente lucrarilor de constructii si 6,7 miliarde euro a celor din concesiuni.

Din aceeasi categorie

15 Dec 06:25 | Fundatia Bog’Art: Valorile familiei Doicescu, transpuse in proiecte de viitor
15 Dec 06:30 | Investitii publice 2026: Cum isi structureaza CNI prioritatile si proiectele majore
15 Dec 06:17 | VIAROM estimeaza afaceri de 321 milioane lei in 2025 si se pregateste anul aniversar
10 Dec 12:48 | Supertree: Piata de spatii de coworking a crescut cu 20% in 2025 fata de anul trecut
10 Dec 12:36 | Gala Star Construct 2025: Eveniment-reper pentru industria locala de constructii
10 Dec 06:49 | ANALIZA: "Reset" calitativ pe piata noilor cladiri de birouri si spatii hoteliere
10 Dec 06:00 | CTP: Venituri din chirii mai mari cu 15%, randament de 10% si perspective optimiste
09 Dec 12:57 | Skanska, unul dintre cei mai buni angajatori din lume pentru al patrulea an la rand
09 Dec 10:18 | Florian Gheorghe si Cosmin Dinu intra in actionariatul Activ Property Services
08 Dec 10:24 | SVN Credit: Inceputul anului 2026 vine cu dobanzi ipotecare mai mici
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA