Vineri, 25 Iulie 2025
RO EN

NHOOD: Piata de entertainment, oportunitate de dezvoltare pe segmentul comercial

Centrele comerciale din Romania sunt principalele destinatii pentru petrecerea timpului liber, depasind multe dintre pietele europene in ceea ce priveste oferta de entertainment, potrivit unei analize realizate de Nhood Romania, companie de servicii si solutii de real estate integrate.
Datele analizate de Nhood asupra a peste 30 de centre comerciale din Romania arata ca desi piata locala are o oferta limitata si exista in continuare un mare potential de diversificare, mall-urile din tara sunt mai bine pozitionate in acest segment comparativ cu cele din Germania, Italia sau Austria.
"Romania are un avantaj considerabil in ceea ce priveste perceptia consumatorilor asupra centrelor comerciale drept destinatii de entertainment, in contrast cu pietele europene mature. Acest context creeaza o oportunitate reala pentru dezvoltatorii si operatorii de centre comerciale, care pot valorifica tendintele actuale printr-o strategie coerenta de entertainment diversificat", a declarat Bogdan Aldea, Head of Business Development, Nhood Romania. 
Cu toate acestea, romanii aloca un buget mai mic, fata de alti europeni. Conform datelor Institutului National de Statistica (INS), romanii au alocat, in medie, 3,1% din bugetul de consum al gospodariilor pentru recreere, cultura si sport in 2023, ceea ce echivaleaza cu aproximativ 120 RON pe luna. Ponderea cheltuielilor variaza semnificativ in functie de venituri, ajungand la 5.9% in cazul celor cu cele mai mari venituri. Desi aceste cifre sunt promitatoare, Romania ramane sub nivelul altor piete europene, unde ponderea cheltuielilor pentru acest segment atinge 5,1% in Spania, 7% in Franta si 9% in Germania.
 
 
Majoritatea mall-urilor din tara includ spatii de joaca pentru copii si arcade (prezente in 40-50% dintre mall-uri), in timp ce facilitati precum realitate virtuala (VR), bowling, laser tag, escape rooms sau parcuri de trambuline se regasesc in mai putin de 10% dintre centrele analizate. Mai mult, doar 41% dintre mall-uri ofera mai mult de un tip de divertisment, de obicei o combinatie intre spatii de joaca pentru copii si arcade.
Comparativ cu pietele europene insa, shopping mall-urile din Romania au o rata mai mare de prezenta a componentelor de divertisment, de 79%, fata de Germania - 57% ori Italia, cu doar 45%. Aceasta diferenta este explicata de preferintele consumatorilor romani de a-si petrece timpul liber in centrele comerciale, de reactia intarziata a altor piete europene la schimbarile de comportament ale consumatorilor, dar si de strategiile diferite ale proprietarilor de mall-uri si operatorilor de divertisment.
 
"Pentru a transforma mall-urile in hub-uri de lifestyle competitive la nivel european, este esentiala diversificarea ofertei de entertainment. Implementarea unor concepte inovatoare, bazate pe complementaritatea atractiilor, poate genera un impact major asupra retentiei clientilor si asupra cresterii traficului", a adaugat Gabriela Pistalu, Head of Property & Asset Services Nhood Romania.  
Compania are in prezent in cele 23 de active de retail pe care le gestioneaza, peste 7.000 mp de spatii de divertisment implementate. Si urmeaza inca peste 4.100 mp in implementare in diverse etape.
Retailul din Romania continua sa evolueze rapid, iar centrele comerciale raman destinatiile preferate pentru cumparaturi si petrecerea timpului liber. Prin dezvoltarea unui ecosistem de entertainment coerent si adaptat la cerintele pietei, Romania are sansa de a deveni un reper european in transformarea centrelor comerciale in destinatii complete de petrecere a timpului liber.
***
Nhood Services Romania este o companie de servicii integrate de real estate, specializata in operarea si comercializarea proiectelor mixte, gestionarea activelor si dezvoltarea de proiecte sustenabile si de regenerare urbana. Actionand in numele proprietarilor de active, Nhood ofera o gama larga de servicii destinate spatiilor de retail, rezidential, birouri si huburi comunitare, cu scopul de a transforma spatiile existente in locuri vibrante si atractive, cu impact pozitiv in mediu, societate si economie.
Nhood opereaza pe trei linii de business: Property & Asset Services, Resources & Fund Investment si Development, fiind parte din ecosistemul Ceetrus si Nodi. In Romania, administreaza 25 de mandate pentru spatii de retail si birouri (inclusiv leasing), un parc de afaceri - Coresi Business Campus, un proiect rezidential - Coresi AvantGarden, si 23 de locatii de retail la nivel national - centrele comerciale Auchan, inclusiv Coresi Shopping Resort. Compania colaboreaza cu peste 15 clienti (printre care Ceetrus si Auchan) si gestioneaza Cartierul Coresi, cel mai mare proiect de regenerare urbana din Romania.
Nhood reuneste expertiza si cunostintele de real estate a peste 1.300 de profesionisti din 11 tari, pentru a regenera si transforma un portofoliu initial de aproape 300 de centre comerciale din Europa, cu un potential de dezvoltare de 30.000 de unitati locative in cadrul a 40 de proiecte imobiliare. Activele gestionate de Nhood sunt evaluate la peste 8 miliarde de euro.

Din aceeasi categorie

24 Iul 07:00 | TERNA se extinde la nivel regional si obtine contracte de peste 1,3 miliarde euro
23 Iul 07:00 | ACCIONA atinge un nivel al portofoliului de lucrari in executie de 54 miliarde euro
21 Iul 07:47 | PORR Romania accelereaza marile santiere, de la porturi la autostrazi
18 Iul 07:27 | VIAROM Construct si-a propus un obiectiv de afaceri de 500 milioane lei, pentru 2030
17 Iul 07:41 | DPB, principalul furnizor de asfalt din Banat, are noi planuri de extindere
16 Iul 12:07 | ANALIZA: Piata de real estate - intre ajustare, oportunitate si repozitionare
16 Iul 11:20 | Cushman & Wakefield Echinox: Investitorii straini revin pe piata imobiliara
16 Iul 10:59 | View Box Houses a dezvoltat un sistem pentru constructia de locuinte modulare
16 Iul 07:00 | FIEC: Ingineria civila este componenta cea mai rezistenta din sectorul constructiilor
15 Iul 12:31 | RE/MAX Romania isi extinde reteaua cu 6 noi francize la nivel national
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA