Joi, 18 Decembrie 2025
RO EN

McKinsey anunta schimbari majore de paradigma pentru noua normalitate

Confruntate cu presiuni constante in directia optimizarii costurilor si imbunatatirii performantelor operationale, multe companii au intreprins deja actiuni concrete pentru a spori inclusiv eficienta functiilor de suport. Statisticile arata ca 80% dintre firmele incluse in clasamentul Forbes 500 folosesc deja un model centralizat de servicii partajate, insa in majoritatea cazurilor este vorba doar despre o abordare superficiala, fara a se exploata, la intensitatea necesara, potentialul acestor oportunitati. Ingrijorator este, de asemenea, faptul, ca multe organizatii au pierdut deja timp pretios in dezbaterea oportunitatii unei astfel de abordari, incercand sa afle daca este rentabil sa se focalizeze pe procese si functii centralizate pentru majorarea eficientei sau sa-si automatizeze activitatea prin tehnologiile digitale disponibile. Pandemia Covid-19 nu a facut altceva decat sa accelereze procesele, creand o fereastra utila pentru acele entitati care si-au propus sa reconfigureze modul de lucru al functiilor de suport. De aceea, expertii McKinsey considera ca in noua normalitate companiile care aleg ca mai intai sa-si centralizeze procesele vor afla foarte curand ca se impune o digitalizare a acestora. O asemenea abordare, de tipul „actioneaza si apoi aplica toate corectiile necesare” nu este intotdeauna de dorit, fiind uneori indicata abordarea prin care progresul rapid este asigurat prin automatizare, urmata ulterior de centralizarea operatiunilor. Obiectiv insa, ordinea in care se realizeaza cele doua etape depinde in mare masura de o combinatie unica de circumstante si de nevoile aferente. Indiferent de calea pe care o alege o companie, exista un set clar de masuri care au rolul de a imbunatati rezultatele, esential fiind stoparea dezbaterilor si trecerea la actiunea directa. Ambele metode – centralizarea intai sau automatizare intai – au capacitatea de a spori calitatea serviciilor prestate, precum si a tuturor functiilor de suport. Decat sa se urmareasca implementarea exclusiva a uneia dintre ele, mai rationala ar fi combinarea lor inteligenta, urmarind  cinci reguli de baza – si anume: adaptarea digitalizarii in functie de specificul masurabil al fiecarei operatiuni (de exemplu, pentru achizitiile de marfuri si materiale comune pentru alimentarea ciclurilor de productie este recomandat un nivel inalt de automatizare, ceea ce nu este indicat in schimb in cazul achizitiilor strategice, unde decizia se ia exclusiv de personalul specializat); standardizarea proceselor folosind un sistem logic unitar; consolidarea platformelor IT si a bazelor de date; incurajarea dezvolarii unei puternice culturi organizationale; asigurarea unei viteze ridicate de reactie. Pentru informatii suplimentare, click aici

Din aceeasi categorie

18 Dec 06:35 | ELECTROALFA: Investitii in productie si noi planuri de dezvoltare, in 2026
18 Dec 06:39 | BOG’ART: Afaceri de 210 milioane euro in 2025 si peste 50 de proiecte in derulare
18 Dec 06:44 | TOP 500: Afaceri de 19,8 miliarde euro pentru primii 500 antreprenori de constructii
17 Dec 11:00 | NEPI Rockcastle il numeste pe Marius Barbu in functia de Chief Operating Officer
17 Dec 06:29 | Eco Garden Construct: Consolidare competitiva si extinderea retelei de francize
17 Dec 06:19 | CONLAN: Urmeaza un an de maturizare si selectie naturala pe piata de constructii
16 Dec 19:03 | Campionii industriei de constructii, premiati la editia 2025 a Galei Star Construct
16 Dec 12:45 | Piata imobiliara in 2025: an solid pentru industrial, provocari pe segmentul office
16 Dec 10:52 | RE/MAX: Romania se numara printre cele mai stabile piete rezidentiale din Europa
16 Dec 06:30 | SITE BAU CONSTRUCT: Partener de incredere pentru fabrici, spitale si centre de retail
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA