Luni, 16 Iunie 2025
RO EN

McKinsey anunta schimbari majore de paradigma pentru noua normalitate

Confruntate cu presiuni constante in directia optimizarii costurilor si imbunatatirii performantelor operationale, multe companii au intreprins deja actiuni concrete pentru a spori inclusiv eficienta functiilor de suport. Statisticile arata ca 80% dintre firmele incluse in clasamentul Forbes 500 folosesc deja un model centralizat de servicii partajate, insa in majoritatea cazurilor este vorba doar despre o abordare superficiala, fara a se exploata, la intensitatea necesara, potentialul acestor oportunitati. Ingrijorator este, de asemenea, faptul, ca multe organizatii au pierdut deja timp pretios in dezbaterea oportunitatii unei astfel de abordari, incercand sa afle daca este rentabil sa se focalizeze pe procese si functii centralizate pentru majorarea eficientei sau sa-si automatizeze activitatea prin tehnologiile digitale disponibile. Pandemia Covid-19 nu a facut altceva decat sa accelereze procesele, creand o fereastra utila pentru acele entitati care si-au propus sa reconfigureze modul de lucru al functiilor de suport. De aceea, expertii McKinsey considera ca in noua normalitate companiile care aleg ca mai intai sa-si centralizeze procesele vor afla foarte curand ca se impune o digitalizare a acestora. O asemenea abordare, de tipul „actioneaza si apoi aplica toate corectiile necesare” nu este intotdeauna de dorit, fiind uneori indicata abordarea prin care progresul rapid este asigurat prin automatizare, urmata ulterior de centralizarea operatiunilor. Obiectiv insa, ordinea in care se realizeaza cele doua etape depinde in mare masura de o combinatie unica de circumstante si de nevoile aferente. Indiferent de calea pe care o alege o companie, exista un set clar de masuri care au rolul de a imbunatati rezultatele, esential fiind stoparea dezbaterilor si trecerea la actiunea directa. Ambele metode – centralizarea intai sau automatizare intai – au capacitatea de a spori calitatea serviciilor prestate, precum si a tuturor functiilor de suport. Decat sa se urmareasca implementarea exclusiva a uneia dintre ele, mai rationala ar fi combinarea lor inteligenta, urmarind  cinci reguli de baza – si anume: adaptarea digitalizarii in functie de specificul masurabil al fiecarei operatiuni (de exemplu, pentru achizitiile de marfuri si materiale comune pentru alimentarea ciclurilor de productie este recomandat un nivel inalt de automatizare, ceea ce nu este indicat in schimb in cazul achizitiilor strategice, unde decizia se ia exclusiv de personalul specializat); standardizarea proceselor folosind un sistem logic unitar; consolidarea platformelor IT si a bazelor de date; incurajarea dezvolarii unei puternice culturi organizationale; asigurarea unei viteze ridicate de reactie. Pentru informatii suplimentare, click aici

Din aceeasi categorie

13 Iun 07:00 | SKANSKA: Piata infrastructurii civile sustine operatiunile de constructii din Europa
12 Iun 07:00 | VIACON inregistreaza cel mai bun prim trimestru din punct de vedere financiar
10 Iun 17:55 | REVEAL: Sudul Capitalei - de la zona ignorata la pol de dezvoltare urbana
05 Iun 11:18 | Colliers: Tranzactiile cu apartamente au scazut cu 9% in primele 4 luni din 2025
05 Iun 07:50 | ADURO si-a propus cresterea cu 20% a numarului de angajati, in urmatorii ani
04 Iun 07:26 | MAPN: Buget de 2,5 miliarde lei pentru investitii in infrastructura
04 Iun 07:36 | LEVIATAN GROUP: Crestere de pana la 15% a cifrei de afaceri, in 2025
03 Iun 07:04 | CNI: Planul de reorganizare al MDLPA nu afecteaza activitatea de investitii
02 Iun 10:26 | MENARD: Draga Proiectantule, stii ce face pamantul pe care vrem sa construim?
30 Mai 07:27 | WILLEMEN: Volumul de lucrari din domeniul fundatiilor speciale este in crestere
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA