Marți, 28 Octombrie 2025
RO EN

Costurile de amenajare a spatiilor de birouri au crescut cu 10-15% in ultimul an

Costurile medii pentru amenajarea spatiilor de birouri in Romania au crescut cu 10-15% fata de anul anterior, in principal din cauza majorarii costurilor cu forta de munca, arata un raport realizat de compania de servicii imobiliare iO Partners. Cu toate acestea, arata analiza, Romania continua sa fie una dintre cele mai accesibile tari din Uniunea Europeana din acest punct de vedere, cu preturi semnificativ mai mici decat in Polonia, Cehia sau tarile occidentale. Raportul, care se bazeaza pe date colectate din peste 40 de proiecte derulate de iO Partners, reflecta evolutiile recente ale pietei si noile provocari pentru companiile care isi amenajeaza spatiile de birouri.
Costul mediu pentru amenajarea unui spatiu de birouri in Romania variaza intre 850 si 950 euro/mp, incluzand mobilierul, dar poate atinge intre 650 si 1.500 euro/mp pentru un proiect complet. Costurile de constructie si MEP (mecanica, electrica si sanitara) reprezinta 50-55% din costul total, in vreme ce mobilierul si decoratiunile ajung la o medie de 30 - 35% din costuri, iar restul de 10% reprezinta costuri profesionale.
 
 
Cerinte in trend: sustenabilitatea, ergonomia si avansul tehnologic
Pe langa cresterea costurilor, raportul evidentiaza si o cerere tot mai mare pentru birouri care respecta criteriile de sustenabilitate si ESG, pentru cele care sunt ergonomice, cat si pentru cele suficient de avansate din punct de vedere tehnologic pentru a sustine eficient munca hibrida. (software/ hardware pentru managementul spatiului si ocuparii, heat maps).
Aceste preferinte reflecta o schimbare profunda in modul in care companiile privesc spatiile de lucru, cu un accent vizibil pe bunastarea angajatilor si pe reducerea impactului asupra mediului. O data cu evolutia sectorului imobiliar, cerintele clientilor devin tot mai sofisticate si mai orientate catre tehnologie - un trend care se va mentine cel mai probabil pe termen lung.
"Pentru a face fata costurilor si cerintelor tot mai avansate in materie de design al spatiului, companiile au nevoie de consultanta personalizata si expertiza in realizarea obiectivelor de lucru, organizationale si ESG. Tocmai de aceea, la iO Partners am gandit o abordare holistica si centrata pe optimizarea costurilor, care include toate etapele ciclului de viata al proiectului, de la intelegerea obiectivelor de sustenabilitate si financiare ale clientilor, pana la selectia cladirilor, designul detaliat si executia propriu-zisa. Ne asiguram ca fiecare pas, de la evaluarea costurilor de constructie si fit-out pana la gestionarea logistica si predarea finala, este optimizat pentru a livra solutii la standarde inalte in bugetul agreat”, arata Marius Muresan, Head of Project and Development Services, iO Partners.
In ciuda incertitudinii economice si a deficitului de forta de munca, care vor persista, analiza iO Partners anticipeaza o stabilizare a inflatiei si chiar o posibila usoara scadere a preturilor in viitorul apropiat. Totusi, presiunea pe costuri va continua, alimentata de noi cerinte legislative si de birocratia asociata cu respectarea normelor ESG. iO Partners subliniaza ca, in ciuda acestor provocari, calitatea si sustenabilitatea vor ramane prioritati pentru companii.

Din aceeasi categorie

23 Oct 07:49 | Activ Property: Piata spatiilor industriale din Romania trece de 8 mil. mp in 2025
21 Oct 07:27 | WALDEVAR: Parcurile fotovoltaice plutitoare au un potential urias in Romania
21 Oct 07:53 | RAP: Piata industrial-logistica dinamica, dar cu presiune mare pe costuri si termene
15 Oct 14:17 | NEPI Rockcastle inaugureaza primul sau parc fotovoltaic, investitie de 30 mil. euro
15 Oct 10:08 | Cushman & Wakefield Echinox isi extinde echipa de Project & Development Services
15 Oct 07:55 | PARAPET isi tripleaza cifra de afaceri si aspira la top 3 firme EPC in Romania
15 Oct 07:00 | FCC a imbunatatit veniturile cu 11,3% in primul semestru, pe baza proiectelor de mediu
14 Oct 12:04 | Colliers: Scaderea activitatii din IT&C afecteaza cererea de spatii pentru birouri
14 Oct 07:47 | CONCELEX: Planuri de extindere a activitatii in infrastructura de transport
13 Oct 12:37 | One United Properties isi extinde viziunea globala printr-un nou consiliu consultativ
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA