Miercuri, 10 Septembrie 2025
RO EN

LG ELECTRONICS ROMANIA SRL

Adresa: Sos. Bucuresti-Ploiesti nr. 17 -21, Et.5, Baneasa Business Center , Bucuresti
Telefon: , 021/233.24.91 , 021/233.24.78
E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Descriere

Producator echipamente de climatizare.

Prezentare

LG: Promovare a sistemelor performante, din clasa VRF

 

Concernul LG Electronics, din Coreea de Sud, este unul dintre cei mai importanti competitori ce activeaza pe piata internationala a sistemelor HVAC, realizand, in trimestrul al patrulea din 2012, o cifra de afaceri de peste 630 de milioane USD numai pe segmentul detentei directe. Compania este prezenta in Romania din anul 2004, consolidandu-si rapid reputatia, gratie performantelor tehnice deosebite ale sistemelor, precum si promovarii conceptelor unice de design interior. Recesiunea din ultimii patru ani nu a avut un efect major asupra rezultatelor, pe fondul implementarii unei strategii active care a presupus punerea unui accent deosebit pe calitate.

 

Liviu Caton Paltineanu (45 de ani)

Functia/Firma: director de vanzari al diviziei de climatizare, LG Electronics Romania;

Experienta profesionala: 16 ani in domeniul HVAC.

 

- Care sunt solutiile LG pe segmentul produselor dedicate instalarii in cadrul proiectelor eficiente din punct de vedere energetic?

- Toate sistemele comercializate de LG Electronics Romania corespund celor mai inalte exigente in ceea ce priveste performanta tehnica. De la inceputul lui 2013 au intrat in vigoare, la nivelul Uniunii Europene, noi clasificari energetice, vizand, in special, echipamentele de tip «monosplit» instalate la aplicatii rezidentiale. Aceste cerinte au impus ca toate produsele importate din Coreea de Sud sa se incadreze in limitele respective; asadar, LG a adus in Romania o gama noua care depaseste exigentele ErP. Mai este necesara mentiunea ca pompele de caldura promovate (din categoriile aer-aer si aer-apa) sunt de tip DC inverter, trecand mai mult de doi ani de cand sistemele de tip „on-off” au fost excluse complet din portofoliul propriu. Distributia se efectueaza in functie de tipul produsului, prin intermediul retelelor profesionale si de retail. De asemenea, exista si varianta achizitiei directe, de catre companiile specializate in instalatii, insa ponderea acestor livrari este destul de scazuta.
- Care au fost principalele dificultati intampinate in derularea activitatii?

- Dat fiind specificul segmentului pe care activam, din fericire nu am intampinat probleme in ceea ce priveste concurenta neloiala, competitorii pe piata HVAC avand un comportament corect in afaceri. Ceea ce ramane greu de gestionat este presiunea exercitata asupra preturilor, insa aceasta nu afecteaza calitatea produselor. Rezultatul cel mai neplacut este reprezentat de scaderea puternica a marjelor minime obligatorii pentru supravietuirea unor companii din sectorul HVAC. Avantajele tehnice pe care le detin produsele noastre (legate de putere, COP - randamentul pompelor de caldura etc.) constituie un suport suficient de puternic pentru echipele de vanzari, aducandu-ne in randul primilor trei furnizori de aparatura HVAC, in special in zona detentei directe cu volum de refrigerant variabil.
- Cum estimati evolutia pietei pe termen scurt?

- Criza economica a avut anumite efecte negative pentru divizia de echipamente pentru aplicatii rezidentiale (atentia mutandu-se temporar pe echipamente economice de tip «on-off» si «entry level inverter»), insa pe segmentul comercial nu au fost scaderi, ci dimpotriva. Desi apar uneori compromisuri de «downgrade» pe game de echipamente, cauzate de bugetele tot mai scazute ale dezvoltatorilor, ramanem increzatori in trendul orientat catre eficienta energetica. Analizele actuale indica faptul ca piata, in ansamblul sau, nu se va revigora insa mai devreme de 2014. In ceea ce ne priveste, in acest an mizam pe consolidarea ofertei aferente segmentului VRF (cu flux refrigerant variabil) si pe integrarea cu celelalte solutii "verzi" ale LG (sistemele de iluminat cu tehnologie LED si plasma, respectiv panouri fotovoltaice).

(articol aparut in Agenda Constructiilor, editia martie/aprilie 2013 )

STIRI & COMUNICATE

02 Sep 07:00 | ARISTON obtine o redresare vizibila a rezultatelor, ca urmare a cresterii cererii in 2025
02 Sep 07:00 | MITSUBISHI ELECTRIC: Crestere puternica a cererii legate de noua inteligența artificiala
01 Sep 07:00 | HOLCIM consemneaza o dinamica imbunatatita a incasarilor din trimestrul al doilea
01 Sep 07:00 | SAINT-GOBAIN raporteaza vanzari de aproape 24 miliarde euro in semestrul intai
29 Aug 07:00 | NEMETSCHEK: Principalul motor de crestere este sustinut din abonamente si SaaS
29 Aug 07:00 | EGGER se dapteaza si obtine rezultate in stagnare pentru exercitiul financiar 2024/2025
28 Aug 07:00 | COVESTRO: Oferta excesiva de produse pe piete relevante duce la scaderea preturilor
28 Aug 07:00 | BOUYGUES: Cresterea cifrei de afaceri pe fondul imbunatatirii activitatii din constructii
27 Aug 07:00 | ARCADIS: Vanzari de 2 miliarde euro si pozitionare optima pentru o crestere viitoare
27 Aug 07:00 | VINCI: Vanzari 35 miliarde euro in semestrul intai si estimari de mentinere a trendului
26 Aug 07:00 | MAKITA: Venituri constante obtinute in conditii de piata dificile, marcate de instabilitate
26 Aug 07:00 | HEIDELBERG: Vanzari de 5,6 miliarde euro in trimestrul al doilea si reduceri de costuri
25 Aug 07:00 | SCHNEIDER obtine o crestere organica de 8% a cifrei de afaceri in primul semestru
25 Aug 07:00 | ARKEMA anunta vanzari de 2,4 miliarde euro pe o piata marcata de cererea slaba
22 Aug 07:12 | CESTRIN reprezinta un pilon strategic in dezvoltarea infrastructurii rutiere nationale
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA