
Grupul elen Viohalco a publicat rezultatele consolidate pentru primul semestru din 2025, care confirma o evolutie solida pe toate segmentele de activitate si o crestere consistenta a profitabilitatii, in pofida unui climat macroeconomic dificil. Vanzarile au sporit cu 14% fata de perioada similara a anului trecut, atingand 3,7 miliarde euro, impulsionate de livrari mai mari si preturi favorabile. Profitabilitatea operationala EBITDA a crescut la randul sau cu 39%, pana la 378 milioane euro, gratie orientarii catre produse cu marje ridicate si unei gestiuni riguroase a costurilor. Profitul inainte de impozitare s-a dublat, ajungand la 229 milioane euro, iar profitul net a atins 177 milioane euro, fata de 87 milioane euro in primele sase luni 2024. Datoria neta s-a majorat la 1,708 miliarde euro, in principal din cauza necesarului mai mare de capital de lucru, dar raportul datorie neta/EBITDA s-a mentinut la un nivel de 2,4x. Analiza pe segmente operationale arata ca aluminiul a beneficiat de cererea puternica din industria ambalajelor, in timp ce cuprul a profitat de preturile LME ridicate, desi profitabilitatea a fost afectata de evolutia rezultatelor contabile. Divizia de cabluri a performat datorita utilizarii crescande a capacitatilor extinse si a unui portofoliu de comenzi robust. Tevile de otel au contribuit semnificativ la rezultate, pe fondul unor investitii tintite si a unui mix de proiecte cu marje ridicate, iar otelul a inregistrat o imbunatatire a profitabilitatii operationale, sustinuta de cererea sporita pe pietele de baza. Segmentul imobiliar a continuat sa creasca prin majorarea veniturilor din chirii. In paralel, companiile din grup au continuat implementarea strategiei de sustenabilitate, bazata pe evaluarea de dubla materialitate realizata in 2024, in deplina conformitate cu standardele europene ESRS. Pentru a doua jumatate a anului, Viohalco mizeaza pe eficienta operationala, optimizarea mixului de produse si investitii directionate in segmente cu crestere accelerata. Cererea solida pentru aluminiu si cupru, alaturi de portofoliile consistente din cabluri si tevi de otel, ofera vizibilitate pentru continuarea expansiunii. De asemenea, sectorul otelului este pregatit sa valorifice posibilele imbunatatiri de piata, iar divizia imobiliara continua sa transforme activele subutilizate in proprietati generatoare de venituri si sa adauge in portofoliu active moderne si sustenabile. Detinand unitati de productie in Grecia, Bulgaria, Romania, Marea Britanie si Macedonia de Nord si participatii in companii cu facilitati in Turcia si Olanda, companiile din structura Viohalco genereaza vanzari anuale consolidate de aproximativ 6,3 miliarde euro.