 
	DEN BRAVEN ROMANIA COMEX SRL
Descriere
Producator de spume poliuretanice, izolanti si adezivi.
Prezentare
DEN BRAVEN Romania a efectuat livrari de 150 milioane de euro
 Grupul Den Braven - Olanda este lider mondial in productia si  comercializarea de izolanti profesionali. Compania a fost infiintata in  urma cu 35 de ani de Kees Den Braven, iar in prezent, holdingul include  11 unitati de fabricatie, amplasate in Europa, America si Africa.  Distributia se realizeaza in 25 de state ale lumii, prin filiale proprii  si in alte 100 de tari, prin intermediul dealerilor. Reprezentanta din  Romania a fost inaugurata in anul 1997, avand ca activitate principala  comercializarea pe plan national, precum si in Republica Moldova.  Dezvoltarea subsidiarei autohtone a fost accelerata, in prezent firma  deservind peste 7.700 de clienti directi. In 2007 a fost deschisa, in  localitatea Buftea, prima fabrica de spume poliuretanice din regiune,  Den Braven consolidandu-si, astfel, prima pozitie pe piata de profil din  Romania. In continuare, este prezentata opinia directorului general al  societatii, Adrian State, cu privire la istoricul firmei si la  perspectivele de dezvoltare pe termen scurt si mediu.
   Grupul Den Braven - Olanda este lider mondial in productia si  comercializarea de izolanti profesionali. Compania a fost infiintata in  urma cu 35 de ani de Kees Den Braven, iar in prezent, holdingul include  11 unitati de fabricatie, amplasate in Europa, America si Africa.  Distributia se realizeaza in 25 de state ale lumii, prin filiale proprii  si in alte 100 de tari, prin intermediul dealerilor. Reprezentanta din  Romania a fost inaugurata in anul 1997, avand ca activitate principala  comercializarea pe plan national, precum si in Republica Moldova.  Dezvoltarea subsidiarei autohtone a fost accelerata, in prezent firma  deservind peste 7.700 de clienti directi. In 2007 a fost deschisa, in  localitatea Buftea, prima fabrica de spume poliuretanice din regiune,  Den Braven consolidandu-si, astfel, prima pozitie pe piata de profil din  Romania. In continuare, este prezentata opinia directorului general al  societatii, Adrian State, cu privire la istoricul firmei si la  perspectivele de dezvoltare pe termen scurt si mediu.  
-  Am fost angajat in urma unui interviu ce a presupus si un test pe care  l-am dat pentru ocuparea postului de director national de vanzari. Am  avut aceasta functie timp de 3 ani, din ianuarie 1998 pana in aprilie  2001. In acel moment, dupa deschiderea sediului din soseaua Chitila, am  fost desemnat in calitate de director general si administrator al  companiei. Ulterior, principalul obiectiv a fost constituit de  recladirea echipei Den Braven Romania, pornind de la trei valori  fundamentale: leadership prin performanta in vanzari; adevar in toate  relatiile interne si externe; fidelitate fata de companie si clientii  sai. La putin timp dupa aplicarea acestor principii, am primit prima  dovada a corectitudinii optiunii noastre, un studiu al pietei de  bricolaj realizat in acel an confirmandu-ne faptul ca reusisem sa  obtinem cele mai bune rezultate din domeniul respectiv. Se poate spune  ca am reusit sa transform, astfel, forta proprie de vanzari intr-un  model de performanta si dedicatie. O dovada in acest sens este  reprezentata de pozitionarea, in anul 2006, pe primul loc in cadrul  grupului, din punct de vedere al vanzarilor, raportate la populatia  tarii si la Produsul Intern Brut, din circa 100 de tari din intreaga  lume in care compania Den Braven a derulat activitati comerciale, pe  locul 4 fiind clasata filiala noastra din Republica Moldova. 
 - Precizati obiectivele prioritare ale perioadei care a urmat.  
-  Tintele pe care ni le-am propus au fost multiple, fiind atinse in  totalitate: achizitia celor mai performante programe software, care au  fost puse la dispozitia echipei de vanzari, a departamentului contabil  si a celui de productie; cresterea continua a cotei de piata; pastrarea  pozitiei de lider national in domeniu. Cel mai important moment din  intreaga activitate desfasurata in toti acesti ani a fost reprezentat de  hotararea proprietarului companiei de a investi in Romania pentru  constructia fabricii de spuma poliuretanica de langa Bucuresti, desi  initial se intentiona amplasarea acestei unitati in Ungaria. Aceasta  deoarece, spre deosebire de autoritatile romane, statul maghiar oferea  facilitatea compensarii a 50% din valoarea investitiei, in momentul  inceperii productiei. Decizia de a investi in Romania a fost rezultatul  rugamintii pe care i-am adresat-o personal lui Kees Den Braven, cu  ocazia vizitei intreprinse de acesta la filiala noastra, in iulie 2006.  Cu toate ca suma alocata a fost mai mare fata de cea estimata in  proiectul initial (peste 12 milioane de euro), satisfactiile obtinute  ulterior au fost deosebite. Astfel, s-a demonstrat faptul ca aceasta  decizie a fost corecta, bazandu-se pe performanta echipei Den Braven  Romania, pe calitatea managementului si pe increderea in acesta.  Actiunea din anul 2007 a fost urmata de alte investitii, de circa 5  milioane de euro, destinate extinderii productiei de spuma  poliuretanica, achizitiei de utilaje si tehnologie de fabricatie de  hotmelt si lansarii productiei de spuma poliuretanica rigida. In total,  valoarea sumelor alocate in Romania in perioada 2007 - 2009 este de  aproape 20 de milioane de euro, asigurandu-ne, conform aprecierilor  specialistilor din domeniu, cel mai inalt nivel tehnic si de siguranta  din Europa. 
 - Cum s-a dezvoltat afacerea in urma acestei actiuni? 
-  In prezent, lucram cu 240 de angajati, iar din punct de vedere  logistic, detinem 10 filiale in Romania si una in Republica Moldova,  avem 12 depozite cu o capacitate totala de stocare de peste 10.000 de  paleti, iar transportul se realizeaza prin intermediul a peste 150 de  autovehicule (din care 100 de autoutilitare si 3 autocamioane). Cifra de  afaceri din intervalul 2001 - 2009 a fost de aproximativ 150 de  milioane de euro, din care - numai in ultimul exercitiu financiar  incheiat - s-au inregistrat circa 30 de milioane de euro. De asemenea,  produsele fabricate in Romania sunt exportate cu succes in 30 de tari de  pe 4 continente. Un lucru important de mentionat este acela ca avem  peste 150 de etichete private, din care 27 in Romania. Toate aceste date  indica - in modul cel mai explicit cu putinta - faptul ca decizia de  investitie Den Braven in Romania, luata in urma cu 4 ani, a fost  incununata de succes. 
 - Descrieti, pe scurt, activitatea productiva pe care o desfasurati in prezent. 
-  Unitatea are in dotare doua linii tehnologice de productie spuma  poliuretanica (exista posibilitatea de punere in functiune si a celei  de-a treia instalatii), avand o capacitate planificata pentru 2010 de  peste 13,5 milioane de unitati (din care 80% se vor livra la export).  Referitor la productia de hotmelt, in acest moment pot fi fabricate 800  tone/an (din care 50% pentru export). De asemenea, o directie de  dezvoltare importanta este aceea de promovare a sistemului de izolare cu  spuma poliuretanica bicomponenta rigida a diverselor lucrari de  constructii. Data fiind pozitia strategica pe care o avem in prezent si  datorita faptului ca suntem singurii producatori din Romania si din  aceasta zona a Europei, consideram ca investitia constituie o  oportunitate de a ne consolida cota de piata actuala. Principalii  beneficiari vor fi clientii actuali, care vor achizitiona produsele la  pret de producator. Sistemul de termo-fono-hidroizolare, va fi  disponibil in Romania, dupa obtinerea agrementului tehnic, ce este  programata pentru luna mai a.c. 
 - Ce directii include strategia de dezvoltare aferenta urmatorului interval de timp?  
-  Pe termen scurt si mediu ne vom orienta spre dezvoltarea afacerii din  Romania. Acest deziderat va fi realizat prin: continuarea introducerii  de produse noi (destinate atat aplicatiilor in constructii, cat si in  alte domenii); cresterea exportului produselor fabricate in Romania;  executia de sisteme performante, promovate la preturi competitive (care  sa corespunda cerintelor partenerilor nostri); imbunatatirea permanenta a  calitatii serviciilor oferite, prin mentinerea certificarii sistemului  de management al calitatii, conform ISO 9001 pentru productie si  distributie - atestare obtinuta prin TÜV Rheinland. De asemenea, ne  propunem sa consolidam, in perioada urmatoare, departamentul de vanzari.  Nu in ultimul rand, avem ca obiectiv prioritar atragerea de specialisti  in merchandising sau alte servicii, care vor deveni indispensabile  odata cu extinderea activitatii. Speram ca toate aceste masuri sa  contribuie rapid la obtinerea rezultatelor propuse. 
(articol aparut in TOP-Fereastra, editia mai 2010 )



