
HORMANN ROMANIA SRL
Descriere
Furnizor de usi industriale/de garaj.
Prezentare
HÖRMANN: Majorare de 7% a vanzarilor fata de anul precedent
Compania Hörmann constituie unul dintre cei mai importanti furnizori internationali de usi industriale/de garaj, ocupand pozitia de lider pe piata europeana. La nivel de grup activeaza peste 6.000 de angajati, cifra medie de afaceri depasind un miliard euro. Societatea detine 12 unitati de productie in Germania, cate doua in SUA si China si cate una in Austria, Belgia, Franta, Marea Britanie, Olanda si Polonia. Distributia este realizata prin intermediul a 50 de subsidiare proprii si numeroase companii specializate in peste 30 de state de pe mapamond. Activitatea pe piata din Romania a inceput in anul 2001, nivelul vanzarilor pozitionand reprezentanta locala in topul statelor din zona Europei de Est. Desi recesiunea a afectat activitatea firmei, prin implementarea unei strategii coerente s-a reusit depasirea dificultatilor inerete unei astfel de perioade.
- Nivelul cifrei de afaceri din 2010 s-a diminuat cu aproximativ 25% in raport cu 2009, firma inregistrand la sfarsitul anului trecut vanzari de aproximativ 6 milioane euro. In primul semestru din 2011, incasarile au totalizat aproximativ 3,5 milioane de euro, in crestere cu 3% fata de intervalul similar din exercitiul financiar anterior. Ne propunem sa finalizam actualul an fiscal cu venituri de aproximativ 6,5 milioane de euro, ceea ce ar reprezenta o majorare de 7% in comparatie cu 2010. In ceea ce priveste estimarile pentru 2012, acestea urmeaza a fi stabilite in cursul lunii noiembrie a.c., dar, cu siguranta, planul de marketing va prevedea o crestere fata de 2011.
- Precizati structura actuala a vanzarilor Hörmann, pe categorii principale de produse.
- Sistemele promovate de firma noastra se adreseaza atat sectorului rezidential (usi de garaj, de intrare, sisteme de actionare electrica pentru usi de garaj si porti etc.), cat si celui industrial (usi sectionale industriale, tehnica de incarcare, rulouri, modele rezistente la foc, usi rapide, etc.). Distributia se bazeaza pe o structura nationala de dealeri autorizati, firmele respective promovand ambele categorii de produse. In acest an ne-am focalizat atentia pe segmentul industrial, care - in comparatie cu piata rezidentiala - a consemnat o dinamica optima. Cu toate acestea, am promovat inclusiv catre clienti din domeniul rezidential un pachet de produse cu preturi promotionale, oferta fiind valabila pana la sfarsitul anului in curs, dupa care urmeaza sa actualizata si pentru 2012.
- Care au fost dificultatile majore intampinate in perioada recesiunii?
- Cele mai mari probleme au fost generate de scaderea dramatica a puterii de cumparare a beneficiarilor de pe segmentul rezidential. Acest fapt a dus la o activitate foarte redusa in ceea ce priveste dezvoltarea proiectelor rezidentiale. Alte elemente care au exercitat un efect negativ au fost constituite de lipsa investitiilor in domeniul industrial, cresterea fiscalitatii prin majorarea TVA, insolventele aparute in randul antreprenorilor generali etc.
- Enumerati principalele obiective pe termen scurt/mediu.
- In acest moment, avem ca tinta principala finalizarea, pana la sfarsitul anului in curs, a noului sediu administrativ al Hörmann Romania. Proiectul a inceput la jumatatea lui 2010 si speram sa fie respectat termenul propus pentru inaugurare. De asemenea, dupa cum mentionam anterior, ne propunem reluarea ferma a trendului ascendent in ceea ce priveste vanzarile. Conform previziunilor proprii, este de asteptat ca piata de profil sa-si recapete in 2014 ritmul anterior de dezvoltare (mai mult sau mai putin sustinuta).
(articol aparut in Fereastra, editia noiembrie/decembrie 2011 )