Luni, 15 Decembrie 2025
RO EN

WIENERBERGER: Crestere de 3%-5% pe piata materialelor de zidarie, in 2014

Piata locala a materialelor de zidarie va creste cu pana la 5% in 2014, trendul ascendent urmand a se accelera anul viitor, potrivit estimarilor lui Corneliu Fecioru, membru in Consiliul de Administratie, Vanzari si Marketing al Wienerberger Romania, liderul pietei nationale de caramida, cu vanzari anuale de 28 milioane de euro. "Anul in curs a fost marcat de conditii atipice, cum ar fi vremea capricioasa inclusiv in lunile de varf, iunie-august, sau perioada pre-electorala care, in general, se caracterizeaza prin inactivitate decizionala, in special in sectorul public. Cresterea estimata pentru piata de zidarie este sustinuta de tendinta relativ stabila a segmentului de case unifamiliale si de o dezvoltare accelerata a celui de locuinte multifamiliale", a explicat managerul Wienerberger. Trendul crescator este confirmat si de cele mai recente date publicate de Institutul National de Statistica (INS) privind numarul locuintelor rezidentiale finalizate in primele trei trimestre ale lui 2014, care au inregistrat o evolutie de peste 7% fata de aceeasi perioada din 2013. "Anul curent ar putea reprezenta punctul de cotitura in evolutia pietei de zidarie din ultimii cinci ani si ar putea marca trecerea catre o perioada de crestere organica a pietei, ca rezultat al nevoii reale a romanilor de a beneficia de locuinte noi, adaptate timpurilor moderne. Nevoia de locuinte accesibile, precum si imbunatatirea increderii clientilor pentru a investi in construirea de case noi, vor putea sustine in continuare dezvoltarea pietei materialelor de zidarie", a mai spus Corneliu Fecioru. Pentru a sprijini locuirea in conditii decente in Romania, managerul este de parere ca este nevoie de o strategie pe termen lung, una din solutii putand fi demararea, in parteneriat public-privat, a unui program national privind construirea de locuinte eficiente energetic, accesibile, destinate inchirierii, precum si evaluarea impactului economic al unui astfel de program asupra economiei Romaniei. Programul ar putea avea ca scop dezvoltarea unei piete de inchiriere, private si sociale, in vederea satisfacerii nevoii populatiei pentru locuinte de calitate si accesibile adresate tinerilor si persoanelor cu venituri mici si medii.
Conform datelor producatorului, in procesul de constructie a unei case, 50% din volum o reprezinta caramizile si planseul ceramic, insa din punct de vedere al costurilor, acestea constituie numai aproximativ 5% din valoare.
 

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
17 Noi 10:22 | ROCA Industry: Afaceri de 493 milioane lei in primele 9 luni, in crestere cu +4,5%
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA