Vineri, 25 Aprilie 2025
RO EN

WIENERBERGER: Crestere de 3%-5% pe piata materialelor de zidarie, in 2014

Piata locala a materialelor de zidarie va creste cu pana la 5% in 2014, trendul ascendent urmand a se accelera anul viitor, potrivit estimarilor lui Corneliu Fecioru, membru in Consiliul de Administratie, Vanzari si Marketing al Wienerberger Romania, liderul pietei nationale de caramida, cu vanzari anuale de 28 milioane de euro. "Anul in curs a fost marcat de conditii atipice, cum ar fi vremea capricioasa inclusiv in lunile de varf, iunie-august, sau perioada pre-electorala care, in general, se caracterizeaza prin inactivitate decizionala, in special in sectorul public. Cresterea estimata pentru piata de zidarie este sustinuta de tendinta relativ stabila a segmentului de case unifamiliale si de o dezvoltare accelerata a celui de locuinte multifamiliale", a explicat managerul Wienerberger. Trendul crescator este confirmat si de cele mai recente date publicate de Institutul National de Statistica (INS) privind numarul locuintelor rezidentiale finalizate in primele trei trimestre ale lui 2014, care au inregistrat o evolutie de peste 7% fata de aceeasi perioada din 2013. "Anul curent ar putea reprezenta punctul de cotitura in evolutia pietei de zidarie din ultimii cinci ani si ar putea marca trecerea catre o perioada de crestere organica a pietei, ca rezultat al nevoii reale a romanilor de a beneficia de locuinte noi, adaptate timpurilor moderne. Nevoia de locuinte accesibile, precum si imbunatatirea increderii clientilor pentru a investi in construirea de case noi, vor putea sustine in continuare dezvoltarea pietei materialelor de zidarie", a mai spus Corneliu Fecioru. Pentru a sprijini locuirea in conditii decente in Romania, managerul este de parere ca este nevoie de o strategie pe termen lung, una din solutii putand fi demararea, in parteneriat public-privat, a unui program national privind construirea de locuinte eficiente energetic, accesibile, destinate inchirierii, precum si evaluarea impactului economic al unui astfel de program asupra economiei Romaniei. Programul ar putea avea ca scop dezvoltarea unei piete de inchiriere, private si sociale, in vederea satisfacerii nevoii populatiei pentru locuinte de calitate si accesibile adresate tinerilor si persoanelor cu venituri mici si medii.
Conform datelor producatorului, in procesul de constructie a unei case, 50% din volum o reprezinta caramizile si planseul ceramic, insa din punct de vedere al costurilor, acestea constituie numai aproximativ 5% din valoare.
 

Din aceeasi categorie

24 Apr 07:00 | KINGFISHER: Vanzari de aproape 13 miliarde lire sterline in anul fiscal precedent
21 Apr 07:00 | HORNBACH raporteaza vanzari de 6,2 miliarde euro pentru anul fiscal 2024/2025
16 Apr 13:14 | HOMPLEX a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 44 milioane de lei
16 Apr 10:49 | ROMCIM achizitioneaza doua unitati de productie de beton in judetul Iasi
09 Apr 07:00 | HENKEL: Rezultatele obtinute in 2024 probeaza succesul planului de crestere
08 Apr 18:57 | SYMMETRICA a investit peste 60 milioane euro in productie, in ultimii 2 ani
08 Apr 18:23 | MAM Bricolaj si-a extins de 16 ori gama de produse in 14 ani de activitate
03 Apr 12:37 | CEMACON se lanseaza pe piata din Ungaria si participa la CONSTRUMA 2025
28 Mar 16:38 | NOKIAN Tyres incepe livrarile de anvelope produse la fabrica din Oradea
28 Mar 15:42 | Investitiile din PNRR creeaza premisele unui an foarte bun pe piata constructiilor
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA