Miercuri, 30 Aprilie 2025
RO EN

USP: Activitati DIY in crestere, in detrimentul serviciilor prestate de profesionisti

Compania de consultanta si marketing USP a publicat o recenzie a celor mai interesante laturi ale crizei Covid-19 in ceea ce priveste piata de renovari, asa cum se contureaza acestea in urma cercetarilor din ultimele trei luni. O concluzie foarte clara este aceea ca tot mai multi consumatori isi petrec o mare parte a timpului disponibil in activitati de imbunatatire a locuintelor proprii, in luna aprilie 2020, de exemplu, 20% dintre subiectii intervievati afirmand ca au astfel de preocupari, cu 2% fata de precedentele 30 de zile, pentru ca, in mai, procentul respectiv sa creasca la 25%. Din punct de vedere al varstei, se pare ca milenarii au fost cei mai „predispusi” la astfel de operatiuni, insa un impact major in sensul respectiv l-au avut veniturile disponibile si abilitatile din domeniul bricolajului. O cauza a tendintei descrise anterior ar putea fi constituita de timpul mai mare petrecut acasa si de perioadele destul de limitate alocate altor activitati de agrement (in mare parte, blocate de masurile de izolare). De asemenea, beneficiarii sunt tot mai putin inclinati de a angaja profesionisti pentru prestarea serviciilor in cauza. Din punct de vedere psihologic, mutarea birourilor in mediul personal a facilitat, la randul sau, evidentierea carentelor ce afecteaza locuintele private. In ceea ce priveste vizitele directe la magazinele din categoria DIY, se observa o sporire a interesului pentru accesarea directa a acestora, cele mai mari cresteri din punctul respectiv de vedere fiind consemnate in Franta (+30%), Polonia (+26%), Olanda si Austria (+20%), Danemarca (+17%). Fenomenul cel mai interesant insa este cel de declin puternic al obiceiului de consum ce consta in externalizarea serviciilor de bricolaj (DIFM). O cauza ar putea fi cea a scaderii numarului de specialisti si, implicit, a majorarii costurilor aferente serviciilor prestate de acestia. Realitatea respectiva a dus, de exemplu, la o amanare a operatiunilor in luna aprilie in 71% din cazuri. In urmatoarea perioada analizata, acest procent s-a diminuat, dar inca 57% dintre consumatori sunt inca reticenti de a angaja astfel de servicii. Toate acestea, in combinatie cu disponibilitatea de asumare a activitatilor de renovare chiar de catre clienti si cu perspectiva deloc incurajatoare de limitare a veniturilor, vor afecta cu siguranta nivelul cererii pe segmentul DIFM, este concluzia expertilor USP.

Din aceeasi categorie

28 Apr 07:00 | ING Bank: Ceea ce a fost mai greu a trecut pentru industria materialelor de constructii
24 Apr 07:00 | KINGFISHER: Vanzari de aproape 13 miliarde lire sterline in anul fiscal precedent
21 Apr 07:00 | HORNBACH raporteaza vanzari de 6,2 miliarde euro pentru anul fiscal 2024/2025
16 Apr 13:14 | HOMPLEX a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 44 milioane de lei
16 Apr 10:49 | ROMCIM achizitioneaza doua unitati de productie de beton in judetul Iasi
09 Apr 07:00 | HENKEL: Rezultatele obtinute in 2024 probeaza succesul planului de crestere
08 Apr 18:57 | SYMMETRICA a investit peste 60 milioane euro in productie, in ultimii 2 ani
08 Apr 18:23 | MAM Bricolaj si-a extins de 16 ori gama de produse in 14 ani de activitate
03 Apr 12:37 | CEMACON se lanseaza pe piata din Ungaria si participa la CONSTRUMA 2025
28 Mar 16:38 | NOKIAN Tyres incepe livrarile de anvelope produse la fabrica din Oradea
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA