Miercuri, 17 Decembrie 2025
RO EN

USP: Activitati DIY in crestere, in detrimentul serviciilor prestate de profesionisti

Compania de consultanta si marketing USP a publicat o recenzie a celor mai interesante laturi ale crizei Covid-19 in ceea ce priveste piata de renovari, asa cum se contureaza acestea in urma cercetarilor din ultimele trei luni. O concluzie foarte clara este aceea ca tot mai multi consumatori isi petrec o mare parte a timpului disponibil in activitati de imbunatatire a locuintelor proprii, in luna aprilie 2020, de exemplu, 20% dintre subiectii intervievati afirmand ca au astfel de preocupari, cu 2% fata de precedentele 30 de zile, pentru ca, in mai, procentul respectiv sa creasca la 25%. Din punct de vedere al varstei, se pare ca milenarii au fost cei mai „predispusi” la astfel de operatiuni, insa un impact major in sensul respectiv l-au avut veniturile disponibile si abilitatile din domeniul bricolajului. O cauza a tendintei descrise anterior ar putea fi constituita de timpul mai mare petrecut acasa si de perioadele destul de limitate alocate altor activitati de agrement (in mare parte, blocate de masurile de izolare). De asemenea, beneficiarii sunt tot mai putin inclinati de a angaja profesionisti pentru prestarea serviciilor in cauza. Din punct de vedere psihologic, mutarea birourilor in mediul personal a facilitat, la randul sau, evidentierea carentelor ce afecteaza locuintele private. In ceea ce priveste vizitele directe la magazinele din categoria DIY, se observa o sporire a interesului pentru accesarea directa a acestora, cele mai mari cresteri din punctul respectiv de vedere fiind consemnate in Franta (+30%), Polonia (+26%), Olanda si Austria (+20%), Danemarca (+17%). Fenomenul cel mai interesant insa este cel de declin puternic al obiceiului de consum ce consta in externalizarea serviciilor de bricolaj (DIFM). O cauza ar putea fi cea a scaderii numarului de specialisti si, implicit, a majorarii costurilor aferente serviciilor prestate de acestia. Realitatea respectiva a dus, de exemplu, la o amanare a operatiunilor in luna aprilie in 71% din cazuri. In urmatoarea perioada analizata, acest procent s-a diminuat, dar inca 57% dintre consumatori sunt inca reticenti de a angaja astfel de servicii. Toate acestea, in combinatie cu disponibilitatea de asumare a activitatilor de renovare chiar de catre clienti si cu perspectiva deloc incurajatoare de limitare a veniturilor, vor afecta cu siguranta nivelul cererii pe segmentul DIFM, este concluzia expertilor USP.

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
17 Noi 10:22 | ROCA Industry: Afaceri de 493 milioane lei in primele 9 luni, in crestere cu +4,5%
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA