Duminică, 27 Iulie 2025
RO EN

USP: Activitati DIY in crestere, in detrimentul serviciilor prestate de profesionisti

Compania de consultanta si marketing USP a publicat o recenzie a celor mai interesante laturi ale crizei Covid-19 in ceea ce priveste piata de renovari, asa cum se contureaza acestea in urma cercetarilor din ultimele trei luni. O concluzie foarte clara este aceea ca tot mai multi consumatori isi petrec o mare parte a timpului disponibil in activitati de imbunatatire a locuintelor proprii, in luna aprilie 2020, de exemplu, 20% dintre subiectii intervievati afirmand ca au astfel de preocupari, cu 2% fata de precedentele 30 de zile, pentru ca, in mai, procentul respectiv sa creasca la 25%. Din punct de vedere al varstei, se pare ca milenarii au fost cei mai „predispusi” la astfel de operatiuni, insa un impact major in sensul respectiv l-au avut veniturile disponibile si abilitatile din domeniul bricolajului. O cauza a tendintei descrise anterior ar putea fi constituita de timpul mai mare petrecut acasa si de perioadele destul de limitate alocate altor activitati de agrement (in mare parte, blocate de masurile de izolare). De asemenea, beneficiarii sunt tot mai putin inclinati de a angaja profesionisti pentru prestarea serviciilor in cauza. Din punct de vedere psihologic, mutarea birourilor in mediul personal a facilitat, la randul sau, evidentierea carentelor ce afecteaza locuintele private. In ceea ce priveste vizitele directe la magazinele din categoria DIY, se observa o sporire a interesului pentru accesarea directa a acestora, cele mai mari cresteri din punctul respectiv de vedere fiind consemnate in Franta (+30%), Polonia (+26%), Olanda si Austria (+20%), Danemarca (+17%). Fenomenul cel mai interesant insa este cel de declin puternic al obiceiului de consum ce consta in externalizarea serviciilor de bricolaj (DIFM). O cauza ar putea fi cea a scaderii numarului de specialisti si, implicit, a majorarii costurilor aferente serviciilor prestate de acestia. Realitatea respectiva a dus, de exemplu, la o amanare a operatiunilor in luna aprilie in 71% din cazuri. In urmatoarea perioada analizata, acest procent s-a diminuat, dar inca 57% dintre consumatori sunt inca reticenti de a angaja astfel de servicii. Toate acestea, in combinatie cu disponibilitatea de asumare a activitatilor de renovare chiar de catre clienti si cu perspectiva deloc incurajatoare de limitare a veniturilor, vor afecta cu siguranta nivelul cererii pe segmentul DIFM, este concluzia expertilor USP.

Din aceeasi categorie

25 Iul 07:00 | WURTH: Optimism moderat, dupa un semestru in care climatul de afaceri isi revine
22 Iul 07:00 | HORNBACH: Beneficiarii raman precauti privind initierea de proiectele mari in 2025
16 Iul 12:41 | Vindem-ieftin.ro: Romania risca un nou exod al fortei de munca din constructii
16 Iul 07:40 | Peikko Romania investeste in tehnologii noi si extinderea productiei locale
14 Iul 17:35 | BRAND Romania deschide o fabrica de componente metalice pentru izolatii la Ploiesti
14 Iul 17:57 | BASF a inceput operarea uzinei de reciclare pentru baterii din Schwarzheide
11 Iul 07:19 | CIROM: Importurile de ciment non-UE, avantajate de lipsa normelor privind emisiile
08 Iul 07:00 | KINGFISHER: Inceput bun al anului fiscal si prognoze optimiste pe termen scurt
30 Iun 07:52 | Regulamentul UE revizuit pentru comercializarea produselor pentru constructii
30 Iun 07:00 | WIENERBERGER: Rezultate solide in trimestrul intai datorate inovarii si rezilientei
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA