Joi, 11 Septembrie 2025
RO EN

USP: Activitati DIY in crestere, in detrimentul serviciilor prestate de profesionisti

Compania de consultanta si marketing USP a publicat o recenzie a celor mai interesante laturi ale crizei Covid-19 in ceea ce priveste piata de renovari, asa cum se contureaza acestea in urma cercetarilor din ultimele trei luni. O concluzie foarte clara este aceea ca tot mai multi consumatori isi petrec o mare parte a timpului disponibil in activitati de imbunatatire a locuintelor proprii, in luna aprilie 2020, de exemplu, 20% dintre subiectii intervievati afirmand ca au astfel de preocupari, cu 2% fata de precedentele 30 de zile, pentru ca, in mai, procentul respectiv sa creasca la 25%. Din punct de vedere al varstei, se pare ca milenarii au fost cei mai „predispusi” la astfel de operatiuni, insa un impact major in sensul respectiv l-au avut veniturile disponibile si abilitatile din domeniul bricolajului. O cauza a tendintei descrise anterior ar putea fi constituita de timpul mai mare petrecut acasa si de perioadele destul de limitate alocate altor activitati de agrement (in mare parte, blocate de masurile de izolare). De asemenea, beneficiarii sunt tot mai putin inclinati de a angaja profesionisti pentru prestarea serviciilor in cauza. Din punct de vedere psihologic, mutarea birourilor in mediul personal a facilitat, la randul sau, evidentierea carentelor ce afecteaza locuintele private. In ceea ce priveste vizitele directe la magazinele din categoria DIY, se observa o sporire a interesului pentru accesarea directa a acestora, cele mai mari cresteri din punctul respectiv de vedere fiind consemnate in Franta (+30%), Polonia (+26%), Olanda si Austria (+20%), Danemarca (+17%). Fenomenul cel mai interesant insa este cel de declin puternic al obiceiului de consum ce consta in externalizarea serviciilor de bricolaj (DIFM). O cauza ar putea fi cea a scaderii numarului de specialisti si, implicit, a majorarii costurilor aferente serviciilor prestate de acestia. Realitatea respectiva a dus, de exemplu, la o amanare a operatiunilor in luna aprilie in 71% din cazuri. In urmatoarea perioada analizata, acest procent s-a diminuat, dar inca 57% dintre consumatori sunt inca reticenti de a angaja astfel de servicii. Toate acestea, in combinatie cu disponibilitatea de asumare a activitatilor de renovare chiar de catre clienti si cu perspectiva deloc incurajatoare de limitare a veniturilor, vor afecta cu siguranta nivelul cererii pe segmentul DIFM, este concluzia expertilor USP.

Din aceeasi categorie

01 Sep 07:00 | HOLCIM consemneaza o dinamica imbunatatita a incasarilor din trimestrul al doilea
01 Sep 07:00 | SAINT-GOBAIN raporteaza vanzari de aproape 24 miliarde euro in semestrul intai
29 Aug 07:00 | EGGER se dapteaza si obtine rezultate in stagnare pentru exercitiul financiar 2024/2025
28 Aug 07:00 | COVESTRO: Oferta excesiva de produse pe piete relevante duce la scaderea preturilor
26 Aug 07:00 | HEIDELBERG: Vanzari de 5,6 miliarde euro in trimestrul al doilea si reduceri de costuri
22 Aug 07:00 | BASF mentine vanzarile in comparatie secventiala in al doilea trimestru din anul curent
13 Aug 07:00 | SSAB anunta ca operatiunile in Europa sunt vizibil afectate de ”razboiul tarifelor”
07 Aug 07:00 | SFS obtine rezultate bune in primul semestru si eficientizeaza structura organizationala
31 Iul 07:35 | Mineralele critice si deblocarea lantului valoric prin investitii si inovare
31 Iul 07:27 | Reglementarile din constructii, o necesitate pentru calitatea lucrarilor
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA