Duminică, 26 Octombrie 2025
RO EN

SAINT-GOBAIN raporteaza vanzari de aproape 24 miliarde euro in semestrul intai

Vanzarile grupului Saint-Gobain au crescut cu 3,4% in monede locale si cu 1,7% conform raportarii in semestrul intai din 2025, ajungand la 23,9 miliarde euro. Evolutia respectiva reflecta deprecierea majoritatii monedelor fata de euro in al doilea trimestru (impact negativ al cursului de schimb de 2,8%). Efectul pozitiv de 3,9% al modificarilor structurale ale grupului se refera in principal la patru achizitii recente care consolideaza profilul de crestere profitabila al Saint-Gobain: CSR in Australia, Bailey in Canada, Cemix in America Latina si FOSROC in India si Orientul Mijlociu. Optimizarea profilului grupului a continuat, de asemenea, sub impactul cesiunilor, in special cea care a vizat activitatea de drenaj pentru cladiri (PAM Building). Venitul operational a fost de 2,803 miliarde euro in semestrul intai, in crestere cu 5% in monede locale (impact negativ al cursului valutar de peste 3%), atingand astfel un nivel record. Marja operationala inregistrat, de asemenea, un nou record de 11,8% si a reflectat puterea pozitionarii strategice a grupului si performanta operationala foarte buna, care i-au permis sa obtina rezultate superioare intr-un context marcat de o anumita atitudine de asteptare legata de perturbarile geopolitice. Din punct de vedere regional, vanzarile in Europa au scazut cu 2,2% in perioada analizata, cu o reducere a volumelor de 2,1% pe baza zilelor lucratoare efective. Marja operationala s-a redus doar foarte usor, la 8,5% (de la 8,7% in primul semestru al anului 2024). In 2025, Saint-Gobain va continua sa puna in aplicare prioritatile strategice ale planului sau „Grow & Impact”, vizand implementarea riguroasa a initiativelor operationale axate pe profitabilitate si generarea de fluxuri de numerar disponibile, concentrarea constanta asupra profitabilitatii prin gestionarea diferentei dintre preturi si costuri si initiativele continue de crestere a productivitatii si de reducere a costurilor industriale, asigurarea unor cheltuieli de capital de aproximativ 4,5% din vanzari, cu alocare stricta catre pietele cu crestere structurala ridicata, imbogatirea portofoliului, valorificarea intregului potential al integrarii achizitiilor recente etc.

Din aceeasi categorie

24 Oct 07:19 | METIGLA implementeaza METvision 2030, program de investitii de 15 milioane euro
23 Oct 07:00 | KINGFISHER schimba estimarile financiare, dupa un prim semestru solid in 2025
22 Oct 07:00 | VIOHALCO raporteaza cresteri solide de peste 14% in primele sase luni din 2025
16 Oct 07:28 | KADRA accelereaza pe piata solutiilor de siguranta si eficienta energetica
08 Oct 07:00 | ARBONIA reuseste sa isi imbunatateasca marjele intr-un prim semestru dificil din 2025
03 Oct 11:03 | CE analizeaza, la cererea Romaniei, limitarea importurilor de ciment din afara UE
02 Oct 16:58 | Dan Lazarescu, numit director general si reprezentantul Grupului Bosch in Romania
29 Sep 12:34 | HORNBACH investeste peste 44 milioane de euro in al doilea magazin din Timisoara
22 Sep 10:01 | Dedeman anunta extinderea in Republica Moldova printr-o investitie strategica
22 Sep 07:00 | HENKEL inregistreaza o accelerare a cresterii vanzarilor in prima jumatate a anului 2025
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA