Marți, 16 Decembrie 2025
RO EN

McKinsey: Remodelarea organizationala ramane o prioritate dupa pandemie

Viitorul organizatiilor este modelat in functie de actiunile intreprinse in prezent, subliniaza expertii McKinsey. Conform unui proverb care afirma ca vremurile de restriste scot ceea ce este mai bun din oameni, firmele sunt provocate de Covid-19 sa identifice noi cai pentru a-si deservi cat mai bine clientii si comunitatile. Multe profita din plin de aceasta oportunitate: un lant fast-food a evitat concedierile in timpul pandemiei prin parteneriatul pe care l-a demarat cu un comerciant de produse pentru sanatate, impreuna preintampinand cererea pe un nou tip de afaceri; un mare retailer a readus pe tapet o initiativa abandonata de a lansa un sistem inovator de livrare „dupa colt”; o companie de servicii financiare a transferat mai mult de 1.000 de operatori care se ocupau cu operatiunile sale globale in sistemul de lucru la distanta, echipandu-i in numai 72 de ore cu toate tehnologiile necesare pentru a optimiza modul respectiv de lucru; un conglomerat din Orientul Mijlociu si-a instruit personalul format din 1.000 de angajati in numai doua zile, recalificand-i pentru a-i transfera din domeniul cinematografiei (afectat puternic de criza)    in cel de comercializare a bunurilor agro-alimentare (foarte dinamic in perioada curenta). Desigur, multe dintre realizarile mentionate anterior isi au izvorul in „adrenalina” antreprenoriala si nu reprezinta modele universale. Exista foarte multi oameni in prezent care muncesc pana la epuizare pentru a depasi problemele, asumandu-si riscul real al unui colaps. Cu toate acestea, in majoritatea situatiilor, pe fondul temerilor si incertitudinii, oamenii sunt motivati puternic de eforturile reale ale companiilor de a elimina birocratia, a realoca procesele de delegate a sarcinilor si a accelera procesele de luare a deciziilor. Chiar si echipele executive experimentate si care au ajuns aproape de varsta retragerii isi descopera izvoare necunoscute de energie, avand capacitatea de a face zilnic sedinte rapide si eficiente de analiza si de a lua decizii urgente, chiar in lipsa unor date complete, fara de care insa activitatea ar fi complet compromisa. Toate acestea sunt, probabil, o reactie la paradigma din perioada prepandemica, atunci cand firmele erau mult mai birocratice, izolate, inflexibile, lente, complicate si orientate mai degraba spre profit decat spre oameni. Covid-19 a schimbat complet modul de abordare, iar socul economic declansat a invins inertia care, in mod clar, este mai riscanta, pe termen lung, decat modul actual de actiune. Pentru informatii suplimentare, click aici

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
17 Noi 10:22 | ROCA Industry: Afaceri de 493 milioane lei in primele 9 luni, in crestere cu +4,5%
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA