Luni, 15 Decembrie 2025
RO EN

Plast Technik vizeaza o crestere cu 30% a vanzarilor

Andrei Rus (23 de ani)
Functia/firma: director national de vanzari al Plast Technik;
Studii: Facultatea Constructiilor de Masini, Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca;
Experienta: 3 ani in domeniul tamplariei termoizolante;
Hobby: automatica, speologie.

Compania Plast Technik, din Cluj-Napoca, este specializata in productia de tamplarie termoizolanta din PVC si aluminiu, prelucrand si diverse sortimente de geam termoizolant. Aceste activitati au o pondere de 85%, respectiv 15% din cifra anuala de afaceri a societatii. Pentru intervalul urmator, firma vizeaza extinderea retelei de distributie si dezvoltarea fluxului tehnologic, urmarind o majorare cu 30% a livrarilor, fata de 2008.

- Ce rezultate financiare estimati pentru 2009?
- Desi cerintele actuale de pe piata de tamplarie termoizolanta sunt tot mai exigente, segmentul specific activitatii noastre se afla in permanenta dezvoltare. Astfel, in 2009, bazandu-ne pe calitatea, complexitatea si diversitatea produselor/serviciilor oferite, estimam o majorare cu 30% a cifrei de afaceri, fata de 2008. De altfel, compania noastra a inregistrat cresteri anuale constante ale livrarilor, de aproximativ 20%. In 2008, am realizat vanzari in valoare de 13 milioane de lei, depasind cu 20% nivelul cifrei de afaceri din 2007.

- Care este situatia actuala in bransa fabricantilor de ansambluri
termoizolante?
- Pe parcursul lui 2008, pe piata de tamplarie a existat o oarecare ascensiune, insa, fata de anii precedenti – in special 2007 – ritmul de crestere a fost ponderat. Totusi, nu au existat probleme din punct de vedere al comenzilor, mai ales ca avem un portofoliu diversificat de clienti. Dimpotriva, datorita evolutiei cererii si volumului mare de productie, ne-am confruntat cu situatia unor termene de livrare relativ mari din partea furnizorilor de materiale. Totodata, am intampinat dificultati in ceea ce priveste lipsa personalului specializat, situatie care speram sa se reglementeze cat mai curand.

- Cum va evolua
piata de tamplarie pe termen mediu?
- Consider ca piata specifica se va dezvolta in mod constant, evoluand in raport cu sectorul de constructii, la nivel intern. Potrivit specialistilor, in 2009 vor exista cresteri cu 30% ale volumului vanzarilor, in raport cu 2008. Din februarie 2010, cand prevederile aplicarii marcajului CE vor deveni obligatorii pentru toti producatorii de ferestre, am putea asista la o alta selectionare a firmelor din bransa, iar cele mai afectate vor fi – dupa parerea mea - companiile mici, atat din cauza lipsei de informare, cat si a fondurilor insuficiente pentru aplicarea simbolului comunitar. In ceea ce priveste ritmul de ascensiune pe termen mediu (2009-2011), daca ne raportam la structura celor doua constante de care depinde piata – cerere si oferta – preconizam majorari anuale care nu vor depasi nivelul de 25%.

- Ce strategie de dezvoltare
veti adopta in intervalul urmator?
- Principalele obiective pe care Plast Technik le-a stabilit pe termen scurt/mediu constau in marirea capacitatii de productie, prin achizitia unui echipament (marca Rotox) care va fi instalat pana la finele anului 2009. Totodata, avem in vedere extinderea retelei de distributie la nivel national, prin inaugurarea unor puncte de lucru in zona Moldovei si, nu in ultimul rand, in nord-vestul tarii. In atentia noastra se afla si organizarea unor programe de instruire a personalului implicat in productie, montaj si vanzari.

- Care au fost principalele obiective ale firmei in 2008?
- Anul trecut, am alocat fonduri in valoare de 0,18 milioane de euro in vederea optimizarii procesului de productie si majorarii cu aproximativ 30 mp/schimb a volumului productiei de ferestre/usi. Tot in acest interval, am efectuat investitii in reamenajarea parcului auto si inaugurarea unor magazine de prezentare in zona de sud a Moldovei si in Oltenia. Un accent deosebit s-a pus pe realizarea unui sistem eficient de resurse umane, astfel incat colaboratorii nostri sa aiba la dispozitie servicii optime de consultanta in domeniu, asigurate de echipele tehnice si de vanzari.

- Cum s-a reflectat criza economica asupra companiei?
- Situatia economico-financiara nefavorabila a determinat o inasprire a conditiilor de pe piata si a influentat, intr-o oarecare masura, fiecare companie care activeaza in domeniu. In ceea ce ne priveste, nu putem afirma ca recesiunea ne-a afectat sau ingreunat activitatea in vreun fel. Dimpotriva, produsele pe care le oferim aduc multiple beneficii utilizatorilor, contribuind la reducerea cheltuielilor cu energia termica, ceea ce ne creeaza si noua, in calitate de producatori, un suport pentru asigurarea continutatii si dezvoltarii activitatii.

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
17 Noi 10:22 | ROCA Industry: Afaceri de 493 milioane lei in primele 9 luni, in crestere cu +4,5%
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA