Sâmbătă, 13 Decembrie 2025
RO EN

Modern Ambient a demarat un program amplu de investitii

 


Maricel Vicol (
48
de ani)
Functia/firma: director general al Modern Ambient;
Studii: Facultatea de Inginerie Mecanica, Universitatea “Dunarea de Jos”, din Galati;
Experienta: 15 ani in domeniul productiei de tamplarie termoizolanta;
Hobby: calatorii, sport, muzica.

Recent, compania Modern Ambient - Tulcea a demarat un program amplu de investitii, care presupune dezvoltarea activitatii atat in ceea ce priveste productia actuala, cat si in vederea accesarii unor segmente noi de piata. Totodata, societatea vizeaza extinderea retelei de distributie in zonele limitrofe, fapt care va genera majorarea cotelor de piata detinute in prezent in zonele vizate, respectiv Tulcea, Constanta, Braila, Galati si Focsani.

- Care sunt principalele obiective stabilite pentru intervalul urmator?
- Pana in primavara anului 2009 ne axam, in mod deosebit, pe lucrarile de dimensiuni restranse, deoarece este o perioada in care nu se demareaza foarte multe proiecte de anvergura. Ulterior, vom desfasura un program amplu de investitii, pe care speram sa-l definitivam in luna mai 2009. Proiectul va avea o valoare de aproximativ doua milioane de euro, din care 40% reprezinta finantare din surse proprii. Primele fonduri alocate in acest sens - destinate extinderii halei de productie la 3.000 mp (respectiv cu 1.000 mp) - s-au situat in jurul valorii de 0,4 milioane de euro, din care 0,12 milioane de euro constituie suma aferenta achizitiei terenului. Programul de investitii continua cu instalarea unui echipament pentru prelucrarea tamplariei termoizolante, pe care il vom comanda de la firma Pertici (Italia), achizitia unui cuptor de securizare a sticlei (marca Uniglass) si a unui utilaj destinat realizarii vitrajelor ornamentale (furnizat de o societate din Marea Britanie). Spatiul de productie va fi definitivat pana la sfarsitul lunii ianuarie 2009, astfel incat, cel tarziu in luna mai, sa putem demara productia de geam securizat si ornamental.

- Ce venituri estimati pentru 2009?
- Avand in vedere actuala criza financiara, este dificil sa efectuez prognoze referitoare la valoarea vanzarilor din 2009, mai ales ca – potrivit analizelor realizate de specialisti – situatia se va acutiza in urmatoarea perioada. In ceea ce ne priveste, pana in primul trimestru din 2009 speram sa sustinem un nivel al livrarilor care sa ne permita indeplinirea obligatiilor salariale si acoperirea cheltuielilor aferente acestui interval. Astfel, pana la punerea in functiune a noilor echipamente, ne-am propus mentinerea unui echilibru intre venituri si cheltuieli, urmarind sa realizam o cifra de afaceri cu 10%-15% mai mare decat anul trecut. Pe parcursul lui 2008, Modern Ambient a consemnat vanzari in valoare de aproximativ doua milioane de euro. O contributie majora la cifra de afaceri din 2008 au reprezentat-o lucrarile de proiectare/executie a peretilor cortina, activitate pe care am inceput sa o derulam cu succes. Din punct de vedere al cifrei de afaceri, majorarea fata de 2007 a fost de 15%, insa in ceea ce priveste cantitatea, am efectuat un volum de livrari cu 25% mai mare.

- Cum va evolua piata de profil in 2009?
- Avand in vedere situatia financiara din 2008, cand in perioada de varf pe majoritatea pietelor s-au inregistrat stopari sau scaderi ale comenzilor, putem presupune ca 2009 va fi un an deficitar, din punct de vedere al vanzarilor. In toamna – in conditiile unei cresteri anuale cu cel putin 20% a livrarilor – putem afirma ca am avut un ritm de majorare similar tuturor lunilor de pe parcursul anului. Tot din aceasta perioada, sectorul de constructii a stagnat, cele mai profitabile dovedindu-se a fi lucrarile de dimensiuni restranse. O alta problema pe care este posibil sa o intampinam in 2009 este constituita de cresterea costurilor de achizitie a materialelor, deoarece am constatat deja o usoara majorare in ceea ce priveste pretul profilelor din PVC si al sistemelor de inchidere, echilibrata – totusi – de scaderea costurilor pentru elementele de ranforsare. Singurul avantaj creat de situatia actuala este constituit de eliminarea problemei generate de lipsa personalului, care se agravase in ultimul an datorita emigrarii angajatilor specializati, in alte state membre ale UE.

- Ce masuri veti lua pentru a depasi situatia actuala?
- Prima masura pentru a depasi criza financiara putem spune ca a fost deja luata, prin pregatirea unui plan de investitii care sa ne asigure o productivitate sporita si posibilitatea patrunderii pe piete conexe bransei. In atentia noastra se afla si achizitia unei linii pentru infolierea sistemelor din PVC, insa nu ne-am hotarat inca asupra acestui aspect. Totodata, trebuie sa ne indreptam atentia catre lucrarile efectuate pentru persoanele fizice, deoarece aceasta piata nu a ajuns inca la saturatie.

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:10 | VEKA Romania consolideaza reteaua de parteneri si investeste in inovatie sustenabila
11 Dec 06:00 | CRH obtine rezultate-record in trimestrul al treilea, cu venituri si profit in crestere
04 Dec 06:00 | HENKEL: Vanzari de peste 5 miliarde euro si reconfirmare a estimarilor optimiste
03 Dec 06:00 | HEIDELBERG Materials: Lider in decarbonizarea industriei materialelor de constructii
26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 17:50 | KNAUF Gips incepe in martie lucrarile la fabrica din Huedin, investitie 88 mil. euro
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
18 Noi 11:29 | SIPEX: Afaceri de 256 milioane de lei in primele 9 luni ale anului 2025 (+2%)
17 Noi 10:22 | ROCA Industry: Afaceri de 493 milioane lei in primele 9 luni, in crestere cu +4,5%
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA